Hei, tulen Vaasasta opiskelemaan Turkuun. Kummaan paikkaan muuttaisin Turun Suikkilaan vai Turun Runosmäkeen?
Kommentit (24)
Molemmat ovat aivan ylimaallisen rumia ja ankeita mestoja, mutta kyllähän Suikkila toki jostain syystä on arvostetumpi ja parempimaineinen, ja myös kalliimpi alue asua. Itse tosin en ymmärrä miksi sitä Suikkilaa arvostetaan; ihan yhtä ikävä paikka se on kuin tuo Runosmäkikin.
Kirjoittaja nro 5: "Runosmäessä on huonosti palveluja, yksi K-Supermarket."
Häh? Onhan siellä kaksi: minä ainakin lasken Runosmäkeen kuuluvaksi myös sen K-Marketin, joka sijaitsee heti siinä lähiön päätienhaarassa, valtatie 9:n laidassa, siis siinä entisen Bar Roadhousen ja Ruokavaraston talossa.
Ja toisella puolella sitä lähiön omaa tietä (Oliko sen nimi Korjasmäenkatu, en ole varma?), on vielä 24 h Teboilkin.
Ap, uhraa plånbokistasi pikkuisen enemmän fyrkkaa asumiseen, niin ettei Sinun tarvitse mennä noista paikoista kumpaankaan, niin että pääset jonnekin vähän lähemmäksi keskustaa. Nuo satelliittialueet ovat ihan valtavan masentavia vaikka ei olisikaan "juoppoja eikä narkkareita eikä sosiaaliväkeä", noissa tulee nimittäin itse sellaiseksi jos niissä asuu vuosikymmeniä: eihän niissä pidemmän päälle kestä selvinpäin edes paikalliset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Turku on kyllä aika kumma paikka.
Turku on ihan ok kunhan osaa edes hiukan valita missä asustaa. En itsekään ole täällä syntynyt mutta tänne sopeutunut. Suikkila on ehdottomasti parempi ainakin muualta muuttavalle, eli rauhallinen ja paremmat palvelut järkevällä etäisyydellä. Käsitettä "rauhallinen" kun ei voi/saa tällä foorumilla kertoa mutta selviää kyllä sinullekin aikanaan kunhan Turkuun muutat.
Runosmäkeä kutsuvat Runkuksi. Kertoo jo jotain...
Turku on kyllä aika kumma paikka.