Voi jumalauta..
Olimme prisman pihassa ja ajoimme lapsiparkkiin 14v tyttäreni kanssa. Parkkia vastapäätä oli juuri pysäköimässä n. 25v mies ja nainen joilla oli kolme lasta. Naisen närkästynyt ilme ja selvästi huulilta luettava lause "miks noi tohon meni" saivat mut ärsyyntymään. No menimpä siitä sitten ohi kun nainen oli penkomassa takaluukusta jotain ja sanoin "mulla on 7 henkin perhe jolle mun täytyy kantaa ruoat, että älä sä huolehdi mihin mä parkkeeraan." Nainen vain tokaisi vihaisena "ei sillä ole väliä paljonko sulla on kakaroita, vaan sillä kuinka monta sulla on niitä mukana." En jaksanut sen enempää siinä sitten "tapella" mutta oli kyllä hyvin ärsyttävää! :D
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:07"]Oikeassahan se oli.
Aiotko vielä eläkeiässäkin käyttää lapsiparkkia sillä onhan sulla vielä silloinkin ne seitsemän lasta. Ja lastenlapset päälle.
[/quote]
Voi kuule, käyn kaks kertaa viikossa kaupassa ja parkkeeraan tasan ne kaksi kertaa siihen lapsi parkkiin. Sen jälkeen mulla on 4-5 kauppakassia jotka painavat jopa kärryssä enemmän kuin esimerkiksi pieni vauva kantokopassa. Ja ei, en tee sitä enää vanhuksena kun lapset ovat muuttaneet pois. :)
[/quote]
Lapsiparkkihan on siksi leveä, ettei lapset kolhi viereisiä autoja ja saadaan vaikka vauvan kantokoppa helposti pois. Lapsiparkit taas on siksi niin lähellä ovia ettei äiti 4 lapsen kanssa tarvitse kävellä kauas, ettei lapset jäisi auton alle. Lapsiparkin läheisyydessä myös olettaisi varoa pieniä lapsia paremmin, jossain kauempana harva katsoo juokseeko pienet lapset auton alle (äidin on toki huolehdittava mutta vahinko voi aina sattua).
Toki ymmärrän jotenkin myös sinua, mutta jos mietit kaksi perhettä: sinä painavilla ostoskärryillä joudut kävelemään kauemmas, vai äiti lapsikatraansa ja ostoskärrynsä kanssa kävelemään kauemmas? Todennäköisesti heillä on painavat kärryt sekä lapset ehkä jopa 1 kärryissä, 1 äidin kädessä ja se vanhin jonka eniten olettaisi osaavan katsoa vähän minne kulkee, siinä vieressä. Autoilijat eivät nää noita pieniä helposti vaikka miten lapsi osaisi varoa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:14"]Se toinen oli kyllä oikeassa. Se on "lapsiparkki" ja se on tehty niitä varten joilla on useampia pieniä lapsia mukana. Ei sillä ole väliä vaikka sulla ois kotona 15 lasta, jos ne ei ole mukana, kai sitä luulis tyhmemmänkin tuon tajuavan.
[/quote]
Ja ne lapsetko eivät osaa suunnistaa sinne kauppaan normaalilta parkkipaikalta joka on 4 metriä lapsiparkkia kauempana?
Mä oon ajatellut, että ne lapsiparkit on sitä varten, että kun om mukana monta pientä lasta, niin turvaööisemmin pääsee kauppaan. Kassit voi viedä kärryllä autolle, ja palauttaa sitten kärryt paikalleen.
Mutta oisko tämä ollut kuitenkin provo?
minä olisin sanonut että minulla on syyni parkkeerata tähän. Piste.
Siis sillä naisella oli ap:n mukaan vain 'närkästynyt ilme'... ei edes huudellut mitään.
Kyllä minä olisin miettinyt et mikä vitun sekopää tuo on jos ap olisi tullut mulle soittamaan suutaan, koska "katsoin häntä närkästyneesti" :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:07"]Oikeassahan se oli.
Aiotko vielä eläkeiässäkin käyttää lapsiparkkia sillä onhan sulla vielä silloinkin ne seitsemän lasta. Ja lastenlapset päälle.
[/quote]
Voi kuule, käyn kaks kertaa viikossa kaupassa ja parkkeeraan tasan ne kaksi kertaa siihen lapsi parkkiin. Sen jälkeen mulla on 4-5 kauppakassia jotka painavat jopa kärryssä enemmän kuin esimerkiksi pieni vauva kantokopassa. Ja ei, en tee sitä enää vanhuksena kun lapset ovat muuttaneet pois. :)
[/quote]
Oletko ajatellut että muillakin on kantamista. Kaikkien pitäisi ilmeisesti laittaa siihen parkkiin. Idiootti. Mitenhän selviät kotiparkista kotiin. Oikeassa se nainen oli. Olisin vetänyt lättyyn sua ap.
helle kiristää pataa nyt vähän kaikilla
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:05"]
ihmiset, joilla ei ole kaikki hyvin, tekevät tuollaista.
[/quote]
Kumpaa tarkoitat?
Mun mielestä tällä närkästyjällä ei oo kaikki kohdallaan. Pikkusen pitää viirata, että jaksaa kytätä toisten parkkipaikkoja, saati julkisesti näyttää närkästystään siitä. Liian kauan kotiäitinä?
[/quote]
Ehkä hänellä oli pieniä lapsia mukana kuin ap taas ei. Olisin vetänyt ap turpaan enkä vaan sanonut. Siinä sulle viiirausta.
AP:lle olisi pitänyt olla erillinen läskiparkki oven edessä :)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:05"]
ihmiset, joilla ei ole kaikki hyvin, tekevät tuollaista.
[/quote]
Tarkoitin ensin sitä naista joka tuli aukomaan sinulle päätään, mutta otit niin itseesi, että taidan tarkoittaa teitä molempia.
Kumpaa tarkoitat?
Mun mielestä tällä närkästyjällä ei oo kaikki kohdallaan. Pikkusen pitää viirata, että jaksaa kytätä toisten parkkipaikkoja, saati julkisesti näyttää närkästystään siitä. Liian kauan kotiäitinä?
[/quote]
[/quote]
Tuo kysymys, kumpaa tarkoitat, ei tullut ap:ltä. Olen ihan eri tyyppi. Ihme päätelmiä yritetään nokkelana tehdä. Mönkään meni.
Jos normiparkki on 4m lapsiparkista niin empä kyllä siinä suurta eroa nää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:28"]AP:lle olisi pitänyt olla erillinen läskiparkki oven edessä :)
[/quote]
Jep se olisi kyllä käytännöllinen. :)
Ap.
Ihan sama mulle mihin parkkeeraatte mutta lapsettomana mulla on joskus myöskin 4-5 kassillista ruokaa jos on juhlat, ei se mielestäni ole kauhean pätevä syy tuon käytöksen puoltamiseen. Ja apeella oli vielä teini mukana joka voi varmasti myös auttaa äitiä tavaroiden kantamisessa ja ostoskärryjen työntämisessä.
Parkkeeraan aina perhepaikkaan! Miksi? No ihan siks että te jotkut läskiperseet ette mahdu niihin kotteroihinne ilman että pitää avata ovi ja kolhia viereisiä autoja.
Mitä vitun väliä sillä on mihin parkkeeraa. Kaikki kenellä on lapsia ovat vastarintaan. Minusta kyllä ihan aiheesta sille naiselle sanoit.
Itse pienen lapsen äitinä kyllä koen epäreiluksi sen, että harvemmin pääsen näitä "minulle tarkoitettuja" parkkipaikkoja käyttämään ap:n kaltaisten ihmisten vuoksi. Lapsipaikat ovat siksi, että rattaiden, kantokoppien ja kiljuvientaaperoiden kanssa pääsee nopeammin kauppaan ja sieltä pois. Olisin kiitollinen jos saisin käydä kaupassa ilman lapsia. Voisin melkein vaikka maksaa siitä. Saati kävellä kauppaan sieltä kauempaakin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:07"]Oikeassahan se oli.
[/quote]
[/quote]
Lapsiparkkihan on siksi leveä, ettei lapset kolhi viereisiä autoja ja saadaan vaikka vauvan kantokoppa helposti pois. Lapsiparkit taas on siksi niin lähellä ovia ettei äiti 4 lapsen kanssa tarvitse kävellä kauas, ettei lapset jäisi auton alle. Lapsiparkin läheisyydessä myös olettaisi varoa pieniä lapsia paremmin, jossain kauempana harva katsoo juokseeko pienet lapset auton alle (äidin on toki huolehdittava mutta vahinko voi aina sattua).
Toki ymmärrän jotenkin myös sinua, mutta jos mietit kaksi perhettä: sinä painavilla ostoskärryillä joudut kävelemään kauemmas, vai äiti lapsikatraansa ja ostoskärrynsä kanssa kävelemään kauemmas? Todennäköisesti heillä on painavat kärryt sekä lapset ehkä jopa 1 kärryissä, 1 äidin kädessä ja se vanhin jonka eniten olettaisi osaavan katsoa vähän minne kulkee, siinä vieressä. Autoilijat eivät nää noita pieniä helposti vaikka miten lapsi osaisi varoa.
[/quote]
Kolhiiko se pieni nicopirjojessica sitten kotiparkkiksella autoja kun siellä normaalimitoitetut ruudut?
En ole tuo jolle vastasit, mutta kuulostaa niin tekosyiltä nuo sun syys. Kärryllä saa ihan hyvin kuskattua ne 4-5 ruokakassia vähän kauemmaskin. Olet vaan laiska ja itsekäs.