Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette ostaneet nuorelle asuntoon johon muutti/aa kotoa pois muuttaessa?

Vierailija
20.07.2021 |

?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka VANHOJA te oikeen ootte jos täällä keskustellaan kotoa muuttaville lapsille hankittavista tavaroista? Tämän piti olla nuorten äitien VAUVA palsta eikä mikään mummojen kokoontumisajo. Nyt kaikki yli 35v POIS TÄÄLTÄ. Me naiset lehdellä on oma ikääntyneiden palsta.

Olet ymmärtänyt väärin, olet vissiin niin nuori. Vauvahössötysjutut ovat omalla keskustelualueellaan, mene etsimään sieltä sopivia aiheita.

Vierailija
22/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska tämä palsta niin ed eli 19 lisää, että nuori itse valinnut kaiken tuon mitä hankittu (joihinkin puututtu sen verran ettei ole "suostuttu" mahd halpoihin versioihin, koska se ei aina kannata tai ole se fiksu valinta) ja isänsä rooli on ollut maksava osapuoli.

-19-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka VANHOJA te oikeen ootte jos täällä keskustellaan kotoa muuttaville lapsille hankittavista tavaroista? Tämän piti olla nuorten äitien VAUVA palsta eikä mikään mummojen kokoontumisajo. Nyt kaikki yli 35v POIS TÄÄLTÄ. Me naiset lehdellä on oma ikääntyneiden palsta.

Teille on jodel. Pysykää siellä pahoittamassa mielenne.

Vierailija
24/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvin pientä. Tai olla matto, vaatekaappi ja jotain sellaista. Muuten keräilivät tutuilta ja sukulaisilta tavaraa ensimmäiseen asuntoonsa ja kotoa saivat ottaa mitä halusivat.

Silti meni monta päivää muuttaessa, kun muuttivat seuraavaan asuntoon. Sisarukset asuivat siis yhdessä parin kaverinsa kanssa kimppakämpässä opiskeluaikana.

Vierailija
25/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan kestää, että tajuat. ettei tämä oo mikään vauvafoorumi. Tai no, on sitäkin, mutta kaikkea muuta löytyy enemmän. Luulisi,  että ihan noista kirjoituksista normaali oivaltaisi mikä on pelin henki.

Vierailija
26/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaiken.

Meillä tämä tilanne parhaillaan myös. Nuori saa ottaa kotoa mitä haluaa ja muu ostetaan.

Ostin jo ylioppilaslahjaksi Fiskarin aterinsetin ja keittiöveitsisarjan, kattilat ja paistinpannut, uunivuokan, lastat, kauhat ja Teema-sarjan lautaset ja kulhot.

Lisäksi on ostettu jo kalusteet vuokra-asunnon parvekkeelle, ruokpöytä ja tuolit. Uusi sänky ostetaan vielä ja tietokone. Plus matot, lakanat, pyyhkeet, pölynimuri, silitysrauta...

Kaappi ja tv-taso omasta huoneesta lähtee mukaan.

Tiesin tämän päivän tulevan ja olen säästänyt rahaa. Tarjoukset ja alennusmyynnit käytetään hyväksi, ovh:lla ei ole ostettu mitään.

Varmaan poika kyseessä. Oli kumpi tahansa, niin aika outoa, että kaikki pedataan valmiiksi.

Vierailija
27/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaiken.

Meillä tämä tilanne parhaillaan myös. Nuori saa ottaa kotoa mitä haluaa ja muu ostetaan.

Ostin jo ylioppilaslahjaksi Fiskarin aterinsetin ja keittiöveitsisarjan, kattilat ja paistinpannut, uunivuokan, lastat, kauhat ja Teema-sarjan lautaset ja kulhot.

Lisäksi on ostettu jo kalusteet vuokra-asunnon parvekkeelle, ruokpöytä ja tuolit. Uusi sänky ostetaan vielä ja tietokone. Plus matot, lakanat, pyyhkeet, pölynimuri, silitysrauta...

Tiesin tämän päivän tulevan ja olen säästänyt rahaa. Tarjoukset ja alennusmyynnit käytetään hyväksi, ovh:lla ei ole ostettu mitään.

Ei tsiisus, antakaa niiden nuorten itsenäistyä. Jos haluatte osallustua, lahjakortti on oikea tapa. Ei vityssa mitään mummomaisia teema-astioita.

Vierailija
28/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä sinä meille vanhuksille, millä tavalla käsite "Aihe vapaa" rajoittaa keskustelunaiheet vain vauvoihin ja kirjoittajien iän alle 35 vuoteen?

Et ole tainnut huomata, että täällä on erikseen aihealue "Vauvat ja taaperot" ja muitakin lapsiin liittyviä.

Vierailija
29/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri tilanne ns päällä ja viimeisin ostos säädettävä työpöytä+satulatuoli.

Lisäksi nyt kesän aikana hankittu esim.

Ruokapöytä+2 tuolia

Sänky+sijauspatja

Imuri (kunnon)

Leivänpaahdin

Mikroaaltouuni (grillillä koska tarkoitus käyttää enemmän kuin opisk.kämpän vanhaa uunia)

Astiasto+laseja+mukeja kuumille juomille

Kattiloita paria kokoa

Paistinpannu

Ruoanlaittovälineitä (esim.leivontakulhoja 2kpl, valkosipulipuristin, dl-mitta, kuorimaveitsi jne)

Pimentävät kaihtimetx3

Ei pimentävät kaihtimet x3

Verhot

Wc-tarpeistoa (suihkuverho, wc-harja, pyykkiteline/kori jne)

Mattoja 3kpl (kumpaankin huoneeseen+keittiöön pieni)

Fiskarsin saksisetti

+Pientä juttua kuten hengaria, kylpy,-käsi-ja keittiöpyyhettä ym.

Sitten h-hetken koittaessa pesuaineita/välineet ja kuiva ym muonaa kaappeihin.

Saa hieman erilaisen startin yliopisto-opiskeluidensa ja itsekseen asumisen alkuunsa kuin mitä itse sain, mukaani lähti päiväkirjani+1 lastulevyhylly ja äidin tyytyväinen ilme, kun lähdin jaloista enkä ollut enää hälle kuluerä, olin tuolloin 17v.

Nuorilta jää se hauskin osuus opiskeluista elämättä, kun heille pedataa se elämä valmiiksi. Muista hyvin sen onnistumisen tunteen, kun raahattiin kavereiden kanssa se kierrätyskeskuksesta haettu sohva mun kämppään. :D Ja sen yhteydellisyyden, kun koettiin yhdessä pidettiin niitä nyyttäreitä, dyykattiin roskikisia, jne.

t. 14

Vierailija
30/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset vielä ihan pieniä, mutta itse sain aikoinaan mukaani vaatteeni. Halusin mukaan myös eräistä harrastekilpailuista palkinnoksi saamani astiat, mutta tämä onnistui vasta reippaan riidan jälkeen. Äitini kai ajatteli niiden kuuluvan hänelle, kun kerta maksoi osan harrastuksesta.

Vierailija
31/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista nykyään kun kaikki ostetaan valmiiksi. Itse ajattelen että opiskelijaelämään kuuluu nimenomaan ostaa asioita pikkuhiljaa ja omalla rahalla.

Ennenwanhaan iso osa opiskelijoista asui valmiiksi kalustetuissa soluasunnoissa, joihin ei kauheasti mitään huonekaluja ym tarvinnut. Itsekin asuin pari ensimmäistä vuotta 15 hengen solussa kahden hengen huoneessa. Omaa tavaraa oli muki, kasari vedenkeittoon ja peitto ja tyyny. Muu tuli talon puolesta mukaan lukien lakanat ja niiden pesu. Siivooja siivosi yhteiset tilat. Oi niitä aikoja...

Vierailija
32/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani olimme muuttaneet lapsuudenkodistani jo muutamia vuosia ennen omilleni muuttoa, eli sellaista seilaavaa, ylimääräistä tavaraa ei juuri ollut antaa varsinkaan huonekaluista. En tiedä olisinko niitä huolinutkaan. Oma kirjoituspöytä, kerätyt astiat ja keittiövälineet, muutamat pyyhkeet ja lakanat otin matkaan vanhempieni luota. Opiskelupaikkakunnallani kävimme ostamassa sängyn ja kirjahyllyn.

En tarvinnut moneen vuoteen omia kodinkoneita, koska asuin solussa ja kämppikselläni oli mm. imuri ja mikro. Soluun muuttaminen onkin aika kiva tapa säästää, en tarvinnut esim. ruokapöytää, koska sellainen löytyi jo asunnosta.

Vierailija
33/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu täällä jo silloin, kun lapset oli pieniä ja sinulle käy samoin, usko pois. 

Vierailija
34/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri tilanne ns päällä ja viimeisin ostos säädettävä työpöytä+satulatuoli.

Ruokapöytä+2 tuolia

Sänky+sijauspatja

Imuri (kunnon)

Leivänpaahdin

Mikroaaltouuni (grillillä koska tarkoitus käyttää enemmän kuin opisk.kämpän vanhaa uunia)

Kattiloita paria kokoa

Paistinpannu

Ruoanlaittovälineitä (esim.leivontakulhoja 2kpl, valkosipulipuristin, dl-mitta, kuorimaveitsi jne)

Pimentävät kaihtimetx3

Verhot

Fiskarsin saksisetti

Saa hieman erilaisen startin yliopisto-opiskeluidensa ja itsekseen asumisen alkuunsa kuin mitä itse sain, mukaani lähti päiväkirjani+1 lastulevyhylly ja äidin tyytyväinen ilme, kun lähdin jaloista enkä ollut enää hälle kuluerä, olin tuolloin 17v.

Nuorilta jää se hauskin osuus opiskeluista elämättä, kun heille pedataa se elämä valmiiksi. Muista hyvin sen onnistumisen tunteen, kun raahattiin kavereiden kanssa se kierrätyskeskuksesta haettu sohva mun kämppään. :D Ja sen yhteydellisyyden, kun koettiin yhdessä pidettiin niitä nyyttäreitä, dyykattiin roskikisia, jne.

t. 14

Huhhuh. Nykyisin saa melko varmasti luteet vaivoikseen tuolla systeemillä. Oma tytär etsi turhautuneena kivaa lipastoa kaupoista, mutta sitten löysi mummolan vintiltä vanhan kokopuisen lipaston ja kunnosti sen mieleisekseen. Toiselta mummolta löytyi pari vanhaa tuolia. Loput kalusteet ostimme= hän valitsi , me maksoimme uutena.

Vierailija
35/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä+2 tuolia

Sänky+sijauspatja

Imuri (kunnon)

Leivänpaahdin

Kattiloita paria kokoa

Paistinpannu

Pimentävät kaihtimetx3

Verhot

Fiskarsin saksisetti

Tästä viestistä paistaa kyllä paha trauma läpi :D Toivottavasti pääset vielä jonain päivänä asiasta yli. Huomaan että tämä on sinulle iso asia. Kyllä se siitä.

Vierailija
36/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että avustan mahdollisimman paljon alkuun. Varmasti tehdään Ikea-reissu, jolloin lapsi saa valita tarpeellista ja omaa makuun sopivaa. Ei pröystäilyä, olen keskituloinen ja eronnut äiti, mutta haluan auttaa.

Vierailija
37/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaiken.

Ei tsiisus, antakaa niiden nuorten itsenäistyä. Jos haluatte osallustua, lahjakortti on oikea tapa. Ei vityssa mitään mummomaisia teema-astioita.

No meillä tytär nimenomaan halusi itse kerätä Teemaa Duo harmaana. Tämä toive kerrottiin sukulaisille ja on saanut niitä lahjaksi tyhjänpäiväisen roinan sijaan. Arkikäytössä käytössä aivan asiallinen astiasto.

Vierailija
38/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä+2 tuolia

Sänky+sijauspatja

Imuri (kunnon)

Leivänpaahdin

Kattiloita paria kokoa

Paistinpannu

Pimentävät kaihtimetx3

Verhot

Fiskarsin saksisetti

Tästä viestistä paistaa kyllä paha trauma läpi :D Toivottavasti pääset vielä jonain päivänä asiasta yli. Huomaan että tämä on sinulle iso asia. Kyllä se siitä.

Ei tuo nyt välttämättä mikään trauma ole, mutta eihän se ole kiva tietää ettei vanhemmat välitä. Itsekin sain kotoa muuttaessani 50 markkaa solukämpän mattoa varten. Koska itselläni on mahdollisuus auttaa lapsiani parempaan alkuun ,teen sen mielelläni.

Vierailija
39/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva ja sänky uutena, ei ostettu näitä kierrätettynä ettei vaan tule luteita.Lisäksi muuta tarpeellista ja pyykkikone käytettynä.Autetaan nuorta, ettei tarvitse elää köyhyydessä kuten me vanhemmat saimme elää opiskeluajan.Ei saatu siitä kokemuksesta kirkasta kruunua.

Vierailija
40/141 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista nykyään kun kaikki ostetaan valmiiksi. Itse ajattelen että opiskelijaelämään kuuluu nimenomaan ostaa asioita pikkuhiljaa ja omalla rahalla.

Ennenwanhaan iso osa opiskelijoista asui valmiiksi kalustetuissa soluasunnoissa, joihin ei kauheasti mitään huonekaluja ym tarvinnut. Itsekin asuin pari ensimmäistä vuotta 15 hengen solussa kahden hengen huoneessa. Omaa tavaraa oli muki, kasari vedenkeittoon ja peitto ja tyyny. Muu tuli talon puolesta mukaan lukien lakanat ja niiden pesu. Siivooja siivosi yhteiset tilat. Oi niitä aikoja...

Meillä kuului vuokraan kalusteiden ja yhteisten tilojen siivouksen lisäksi liinavaatteet (sai käydä vaihtamassa puhtaisiin kahden viikon välein) ja myös tyyny, peitto, päiväpeite ja ikkunaverhot. Mutta harva nykyopiskelija suostuisi asumaan kahden hengen huoneessa kuuden hengen solussa näistä mukavuuksista huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän