"Tulla", "panna" ym sanat, jotka on pilattu
Perhanan seksipervot ovat pilanneet äidinkielemme, hävettää käyttää esim noita sanoja, kun tietää mitä mielleyhtymiä niistä tulee... >:(
Kommentit (117)
Palli. ”Johtajan palli tutisee..”
Vierailija kirjoitti:
Mälli tarkoitti joskus karkkia mutta eipä enää 😕
Itämurteissa se tarkoittaa karkkia, mutta länsimurteissa se tarkoittaa spermaa.
Joululeivonnaiset on pilattu ( torttu, pipari)
Ja virpominen pääsiäisenä 😶
Piirakka, torttu, lettu, pipari, rönttönen
Panemisaiheisia ketjuja on vaikka kuinka paljon, mutta jos yrittää keskustella itse panna-verbistä ja sen käytöstä neutraalilla tavalla, niin ketju poistetaan, Absurdia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti "tukka" saa tietynikäiset ex-alaluokkalaiset hihittelemään.
Tukka on häpykarvoitus 😄
Tämä oli uutta vanhalle kävylle. Kai se on sitten poslarin vastakohta. Vai??
Tukan vastakohta on kalju, siellä.
Vierailija kirjoitti:
Panemisaiheisia ketjuja on vaikka kuinka paljon, mutta jos yrittää keskustella itse panna-verbistä ja sen käytöstä neutraalilla tavalla, niin ketju poistetaan, Absurdia.
Sinä panet väärin.
Älä ihminen, armas, murhetta kanna!
Kaikki sanat vääntyy.
Härskin on kuitenkin "pikkukakkonen", on siinä nimi lasten ohjelmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mälli tarkoitti joskus karkkia mutta eipä enää 😕
Melli on karkkia, mälli on purutupakkaa.
Mälli on spermaa!
Mälli suussa oli aikoinaan myös purukumia.
Tukka ja järki ei pysy samassa päässä. Hmm.. tukan uudempaa merkitystä ajatellen se olisikin hieman kimuranttia. Oli kummasta päästä tahansa kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti "tukka" saa tietynikäiset ex-alaluokkalaiset hihittelemään.
Ei enää, hihittelyikä meni jo monen muun asian mukana vuosikymmenien vieriessä.
Sosiaalinen häpeä joutua olemaan ilman naimista. Siitä se vaan kielii, normaali naiskentelija ei huomaa mitään latausta.
Kyllä mä käytän näitä käännöksissä, laita ja aseta nyt vaan ei tarkota samaa. Tyyliin pane pultti reikään. Jos siitä joku manuaalia lukeva jotain kiksejä saa niin hyvä vaan että työpäivänsä vähän piristyy.
Vierailija kirjoitti:
Panna-verbille on turha naureskella. Voin sanoa, että ammatikseen suomen kieltä kirjoittavien nyrkkisääntö on: Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään, mutta muuten pannaan aina kun voidaan.
Kääntäjä, FM
En tiennytkään, että hyvä Suomen kielen osaaminen on yhteydessä korkeaan libidoon. Aina tällä oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette sano vaan ihan suoraan? Miksi pitää käyttää kiertoilmauksia? Nykyaikana, eikä voida puhua vieläkään suoraan!
Menee hyvät sanat pilalle turhan takia.
Mikä tässä ajassa on niin erilaista, että pitäisi aina käyttää vain "oikeita" sanoja?
Tukka oli joskus sama kuin alapään karvoitus. En kyllä silloinkaan ymmärtänyt miksi helvetissä olisi ollut. Tukka on ollut minulle aina sama asia kuin hiukset.
En kiertele puhettani sen takia, että tavallisille verbeille on annettu kaksimielinen merkitys.