Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-vuotias tyttö painaa 14 kg!? Liikaa?

Vierailija
26.07.2014 |

Tyttäreni on aina ollut hoikka, maha toiminut välillä liiankin hyvin, on ns. läpipasko kuten isänsä. Minä taas olen hieman pyöreämpi, ollut lapsesta saakka ylipainoinen, joskus jopa sairaalloisen ylipainoinen, mutta tällä hetkellä BMI 28. Pyritään syömään terveellisesti koko perhe.

Nyt huomasin että tytöllä on käsivarret hieman pulskistuneet ja passitin tytön vaa'alle heti aamusta. 14kg. 2v.-neuvolassa painoa oli 12,5kg ja pituutta melkein 90cm. Jätskiä on nyt kesän mittaan syöty aika paljon, toisaalta suhteessa lämmintä ruokaa ei niinkään samalla tavalla. Pituuttakin on varmasti kasvanut, en nyt kylmiltään osaa sanoa kuinka paljon. Mutta ainakin joitakin senttejä on tullut puolessa vuodessa.

Miltä nämä mitat kuulostavat?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö miltei 16kg ja 89cm pitkä. Ikää 1v10kk. Ei neuvolassa pidetty minään tuota painoa, kun on niin pitkä. Aina ollut pulskempi, mutta sanottu vaan joka neuvolassa että lapset on yksilöitä. :)

Vierailija
22/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa...ei meillä vaan ole lapset pulskistuneet vaikka vetävät herkkuja joka päivä...menee pullat, vanukkaat , keksit, murot, jätskit, pirtelöt, hampparit ja pizzat ym ym normaalin ruuan lisäksi ja molemmat ovat hoikkia.

Ja ovat jo molemmat teinejä. Ovat urheilullisia ja kulutus kova ja myös "läpipaskoja ;). Poika esim. on 13v ja pituus 160cm ja paino 39kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5-v poika on yli 16 kg ja aika lyhyt (en muista tarkkaa pituutta - 90 cm pintaan), on vähän pulska. Hänellä on ollut mahdoton ruokahalu ihan vauvasta asti, ja nyt olen ruvennut vähän kontrolloimaan syömisiä. Siis ei mitään painopaasausta ja ruokarajoituksia, vaan en esimerkiksi anna santsiannosta pääruokaa vaan ennemminkin vaikka hedelmä- tai juurespaloja jälkiruuaksi. Jos en rajoittaisi yhtään, söisi huomattavasti enemmän kuin minä. Kerran esimerkiksi oli huomaamattani käynyt hakemassa banaaneja keittiöstä ja syönyt tertullisen(!) kerralla. Vaikka ollaan kesän aikana syöty aika paljon jäätelöä, niin silti sukulaiset ja ystävät ovat jo sanoneet että huomaavat pojan vähän hoikistuneen. Olen siksi kiinnittänyt asiaan tietoisesti huomiota, koska tutkimustulosten mukaan lasten lihominen alkaa usein jo noin 3-vuotiaana ja lapsuusajan paino ennustaa hyvin pitkälti aikuisiän painon. Olen itse hyvin taipuvainen lihomaan, ja olen huomannut pojan olevan samaa sorttia.

Vierailija
24/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika ollut aina tosi roteva, vauvana suorastaan lihava. Nyt 1v10kk pituutta 87,5cm ja painoa 14,6kg. Isohan toi jätkä edelleen on, mutta niin paljon hoikistunut viime kesästä, että näyttää äidin silmissä suorastaan solakalta. Lääkärikin oli kasvuun tyytyväinen, allergialapset tuppaavat useammin olemaan laihan- kuin pulskanpuoleisia.

Vierailija
25/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa...

Niin ja poika oli 3v. neuvolassa 102 cm ja 15,5 kg.

Tyttö oli 3v. 96cm ja 14,5 kg.

Me vanhemmat olemme myös olleet hoikkia lapsia ja nuoria ja olemme lihoneet vasta 30+

Vierailija
26/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tasan 2 vee poika painaa 14,4 kg ja on hoikka - on myös pitkä, mutta en osaa sanoa tarkkaa pituutta kun on neuvolakäynti vielä edessäpäin.

Vierailija
27/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v. kaksospojat, toinen oli 111cm ja 18,5kg ja toinen 102cm ja 15kg. Pienenpikokoinen poika on ihan ruumiinrakenteeltaan "kapea" ja toinen poika on harteikkaampi. Pituus ja paino pitää tietysti olla suhteessa, mutta myös ruumiinrakenne vaikuttaa. Itse olen lapsena ollut hoikka, mutta aikuisena lihonut, ja ikinä en antaisi lasteni lihoa liikaa. Meillä pojat syö kyllä paljon herkkuja, mutta eivät mitään aikuisen annoksia syö ruokaa, kuluttavat kuitenkin paljon, joten mitään huolta ei vielä ole. Itse syön enemmän kuin kulutan, mutta lapset kuluttaa kyllä kaiken, liikkumalla ja kasvamalla.

Vierailija
28/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, meillä 10kk vauva painaa 11kg.. :D Eikä edes ole mikään pullukka.

Vierailija
29/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 80cm ja 10kg ja 2,6v ja poika 110cm 15kg. 4,6v...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan