Koukussa nukahtamislääkkeisiin
Apua. Uni ei tule millään ilman niitä. Elämäntilanteesta johtuen käytin noin kuukauden putkeen imovanea, sitä ennen satunnaisesti. Nyt lomalla päätin yrittää lopettaa mutta puoli yötä menee pyöriessä. Olen aina ollut huono nukahtamaan. Lääkkeillä herään aamulla virkeänä. Nyt kahden yön jälkeen olen jo valmis luovuttamaan ja ottamaan napin. Pitääkö näistä oikeasti vieroittua? En haluaisi lopun ikääkään syödä näitä.
Kommentit (8)
Voisit myös åyytää lääkäriltä väsyttäviä Levozin tai Atarax vieroittautumisvaiheeseen. Niihin ei jää kiinni.
Todellakin pitää vierottautua. Kohta huomaat, että nukut lääkkeilläkin vain muutaman tunnin pätkissä, koska lääkkeisiin tulee toleranssi. Uniklinikalla on tutkittu, että ihmisen aivot eivät saavuta syvää unta lääkkeillä, vaan ovat ikäänkuin jatkuvasti vireystilassa.
Minkälaisia sun unihäiriöt sitten ovat?
Ei niihin kuukaudessa vielä koukkuun jää. Jos kerran olet aina ollut huono nukahtamaan, niin tuohan on sinulle normitilanne, että pyörit puoli yötä saamatta unta. Ei se Imovanesta johdu.
Mä olen aina ollut huono nukahtamaan. Kun nukahdan niin nukun kyllä aamuun. En tiedä syytä tälle mutta pyörimiseksi menee. Melatoniinia kokeilin mutta siitä ei ollut apua.
Vähennä pikku hiljaa, ensin puolikas muutamana yönä ja sitten vielä puolikkaasta puolikas. En usko minäkään, että kuukaudessa vielä on fyysistä riippuvuutta syntynyt, psyykkinen enneminkin. Tuo portaittain vähentäminen auttaisi siinä.
Ei siinä mene kuin muutama yö, että noista vieroittuu. Sen verran kannattaa kärsiä.