Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä käytätte luksuslaukkujanne?

Vierailija
25.07.2014 |

Olen aina ihmetellyt tätä. Missä niitä hienoja laukkuja käytetään? Harvalla varmaan on sellainen työ, että sen luksuslaukun voi ottaa töihin? Sairaanhoitajat, opettajat, kaupan myyjät jne. Töiden jälkeen käyt kaupassa ja menet kotiin, ulkoilet lasten kanssa. Missä tarve laukulle? Okei, shoppailu, kahvilassa käynti, mutta harva aikuinen kai sellaisiin rientoihin päivittäin ehtii. Ja tuskin iltamenoissa ja juhlissa käytetään niitä isompia laukkuja kuitenkaan, niissähän kuuluu olla pieni laukku.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä diplomaattien illallisilla. Muuten ei oikein ole käyttöä.

Vierailija
22/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laukut on kaikki jotain kirppis juttuja kun en muotia harrasta. Siksi en tiedä noista laukuista mitään ja kysyn teiltä: kun ostatte tommosen kalliimman merkkilaukun niin onko se vähän niinkuin urheiluasuissa tai ennen vanhaan oli nahkasaappaissa että kalliilta voi odottaa laatua? Onko ne merkkilaukut laadukkaita ja kestäviä? Et menis jopa äidiltä tyttärelle suht ok:na? Jos on niin jonain kaukaisen tulevaisuuden päivänä voisin ostaa merkkilaukun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:08"]

Missä välissä perheelliset ihmiset edes ehtivät mihinkään "kaupungille"?

ap 

[/quote]

Ei voi olla totta.

Vierailija
24/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän omia isompia laukkuja ihan työlaukkuina toimistossa. Esim. Mulberryn Bayswater, joka on paksua, jämäkkää nahkaa on omaan tarpeeseen täydellinen työlaukku: sopii nippu papereita/kansio, läppäri, lompakko, puhelin + pieni kosmetiikka pussi. Ulkonäöltään laukku on klassinen, joten on myös siisti mikäli tarve on tavata yritysvieraita. 

Käytän kyllä Baysia paljon myös arjessa parin muun pienemmän laukun ohessa - siis ihan kauppareissuilla, kaupungilla ym ihan normaaleissa paikoissa, joissa nyt laukku on mukana. Itse en ole kovinkaan tarkka miten laukkua säilytän eli toimistossa pidän sitä ihan lattialla, samoin esim. kahvilassa monesti lattialla (toki nyt vähän katson, ettei ole majoneesileipä lattialla alla, mutta en esim. varo pölyyntymistä tms. ). Suhteellisen huolettoman käytön pyrin korvaamaan laukkujen (ja kenkien) säännöllisellä huollolla eli käsittelen usein erilaisilla nahan suoja/hoitoaineilla ja sumutteilla.   

Vierailija
25/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos elämä on sitä, että oppilaat tallovat tavaroiden päälle, eikä sille voi mitään, ja perheenäiti ei voi käydä kaupungilla, niin ehkä ongelma on jossain muualla kuin laukussa.

Minä olen ope ja neljän lapsen äiti, eikä minun laukkuni päälle tallota töissä, ja minä käyn usein kaupungilla. Tänä kesänä niin kotikaupungissa, kuin Helsingissä, kuin maailmalla yhdessä suurkaupungissa, ja joissakin pienemmissä. Vauvan kanssa voi jonkun viikon ottaa aina tietysti rauhallisemmin, mutta muuten en ymmärrä, miten lapset estävät kaupungilla käynnin.

Vierailija
26/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päiväisessä elämässä:). Ihan niin kuin kenkiä ja vaatteita. Eivät ne ole mitään näyttelyesineitä, ihan vaan hyödykkeitä (laadukkaita sellaisia), jotka kulkee mukana. Miksi Sinulla ap on noin kielteinen asenne laatutuotteisiin? Itselläni on jopa isoäidiltä ja varsinkin äidiltä saamia laatulaukkuja (joku kutsuu luksukseksi), jotka rulettaa aina vaan. Sama vaatteissa ja kengissä. Joskus, kun satsaa laatuun, niin hinta tulee takaisin vai miten se sanotaan?

Vierailija
27/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 09:08"]http://hugmetinkerhell.blogspot.fi/2014/07/todays-outfit.html?m=1

Kattokaanyt... Kuinka joku voi pukeutua noin?? Oksettaa :(

[/quote]Kaunis tyttö ja ihanat vaatteet. Kateelliset oksettaa :D

Vierailija
28/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille 8ati ainakin minulle) joilla luksuslaukkuja on, ne eivät ole luksuslaukkuja vaan laukkuja. Niitä käytetään ihan samaan tapaan kuin mitä tahansa laukkua, laukkuhan se on. Designeri kulkee sinne minne mikä tahansa Seppälä, mitä erikoista tässä on?

Vierailija
29/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 09:08"]http://hugmetinkerhell.blogspot.fi/2014/07/todays-outfit.html?m=1

Kattokaanyt... Kuinka joku voi pukeutua noin?? Oksettaa :(

[/quote]

Mitäs vikaa tuossa on? Ihan siisti kokonaisuus.

Vierailija
30/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan hikiset 3000 euroa ja olen tavallisissa töissä toimistossa. En ymmärrä merkkilaukkujen päälle, mutta joillakin työkavereilla niitä on, samoin kenkiä, joiden merkit ovat minulle tuttuja Sinkkuelämää-sarjasta. Itse en pue kotelomekkoja töihin vaan farkkuja ja t-paitoja. Lapsettomana käyn kyllä useinkin kaupungilla töiden jälkeen, en sahaa arkisinkaan kodin ja työpaikan väliä. 

Vierailija
31/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:43"]

No voi nyt hyvänen aika. Minulla on opepöytä luokan edessä ja pidän laukkuani sen pöydän alla. Muuta paikkaa ei oikein ole. Ja koska kyseessä on musaluokka, oppilaat liikkuvat myös siinä opepöydän ympärillä ja varmasti laukkukin siinä saattaa saada osumaa.

ap

[/quote]

No voi nyt hyvänen aika itsellesi vaan. Jos laukkusi on pöydän alla, niin sinnehän pitää tarkoituksella potkia osuakseen siihen. Vai kuinka pieni pöytä sinulla on? Ja millaisia/minkä ikäisiä oppilaita?

Vierailija
32/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "arkilaukkuni" ovat nk kalliita merkkilaukkuja. Laukut pyörivät missä milloinkin, mutta koska ovat nahkaa niin suht helppohan niitä on hoitaa ja pitää kunnossa. Halvin laukkuni on iltalaukku sillä siihen en halunnut panostaa liikaa (hinta/käyttökertojen määrä). Jos on arkilaukkuna tonnin laukku mutta se on klassisen tyylikäs ja sitä käyttää useita kertoja viikossa vuosien ajan niin en pidä pahana. Lompakon ostamiseen en jostain selittämättömästä syystä haluaisi käyttää kovinkaan paljoa rahaa. Ostinpa silti. LV:n lompakko maksoi aikanaan ~600e mutta sekin päivittäisessä käytössä ollut vuosia ja on hyvässä kunnossa. Ihan varmasti 20e lompsa olisi myös kestänyt saman ajan mutta so what.

Vierailija
33/34 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä mikä kysymys tämä on? ;D Siis ihan hyvin voin töihin ottaa merkkilaukkuni. Mulla on ainakin tapana kantaa erilaisia esineitä mukanani, lompakko, puhelin, sateenvarjo, meikkipussi, joku kirja bussimatkalle... Minnekäs muualle nämä pitäisi laittaa ellei laukkuun? Töissä en tietenkään patsastele laukku olalla, vaan se on kaapissa. Ja joo, kyllä otan sen mukaan myös kauppareissulle, koska sinnekin mennessä mukanani on erinäisiä esineitä, joita en ajatellut esim farkun taskuihin tunkea ;) Ostoksia varten mulla on pieneen tilaan mahtuva kangaskassi, johon pakkaan sitten ruokakaupasta ostetut kamat. Mulla ei ole lapsia, mutta en tajua miten se perheellisyys olisi joku ihmeellinen Tehtävä, joka estää ihan kaiken muun toiminnan kuten kaupungilla käymisen. Eikös perheellisilläkin ole kaupungilla hoidettavia asioita ja ihan siinä missä muillakin? Mitä porukkaa te nillittäjät oikein olette?