Missä käytätte luksuslaukkujanne?
Olen aina ihmetellyt tätä. Missä niitä hienoja laukkuja käytetään? Harvalla varmaan on sellainen työ, että sen luksuslaukun voi ottaa töihin? Sairaanhoitajat, opettajat, kaupan myyjät jne. Töiden jälkeen käyt kaupassa ja menet kotiin, ulkoilet lasten kanssa. Missä tarve laukulle? Okei, shoppailu, kahvilassa käynti, mutta harva aikuinen kai sellaisiin rientoihin päivittäin ehtii. Ja tuskin iltamenoissa ja juhlissa käytetään niitä isompia laukkuja kuitenkaan, niissähän kuuluu olla pieni laukku.
Kommentit (34)
Käytän töissä (toimisto), kaupungilla, iltamenoissa, juhlissa, kauppareissulla - aina kun menen ulos, paitsi salille otan salikassin. Mulla on eri kokoisia laukkuja; en raahaa isoja säkkejä juhliin.
Monella on sellainen työ mihin luxuslaukku sopii, melkein kaikki toimistotyöt.
Huoh, AP taitaa olla joku maalaisjuntti. Kuules citynaiset tekevät muitakin töitä kuin perinteisiä hoitsu, ope tai kaupankassa duuneja ...
Itse opettajana en voisi ottaa kallista laukkua töihin. En myöskään osaisi lähteä kalliin laukun kanssa ruokakauppaan. En tarvitse käsilaukkua ulkoillessa tai kuntoillessa. Ehkä joskus voisin sitä käyttää, jos lähden ostoskeskukseen tai käyn kaverilla kylässä jotenkin fiinimmin. Mutta harvaan jäisi mulla käyttökerrat, siksi ei järkeä ostaa. Sama juttu kuin hienompien kenkien kanssa.
ap
Ai niitä käytetään ihan ruokakaupassakin? Enpä tiennytkään. Tässä asiassa olen kyllä maalaisjuntti, ja ihan mielelläni. Missä välissä perheelliset ihmiset edes ehtivät mihinkään "kaupungille"?
ap
No minä olen hoitsu ja käytän niitä myös töihin mennessä ja muutenkin kaikkialla liikkuessa. Tosin suomen ulkopuolella palkkakin on eri, kuten itselläni lähtien 6000-8000€/kk eli helposti hankkii pienellä säästämisellä mieleisiään laukkuja.
Ap, kaikki naiset eivät ole kuin sinä.
T. Viiden lapsen töissäkäyvä luxus-laukkuinen äiti
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:08"]
Ai niitä käytetään ihan ruokakaupassakin? Enpä tiennytkään. Tässä asiassa olen kyllä maalaisjuntti, ja ihan mielelläni. Missä välissä perheelliset ihmiset edes ehtivät mihinkään "kaupungille"?
ap
[/quote]
Ainakin Helsingissä näkee vaunuissa roikkumassa luksuslaukkuja, ja just tänään katselin kun (ruokaravintolan) terassilla äiti kaiveli isosta Celinestään jotain rättiä rattaissa istuvalle lapselle. Mä ainakin käytän ruokakauppareissulla laukkua, kun ei mahdu rahat, lompakko ja muu tarpeellinen tilpehööri taskuun.
Miksi ope ei voi viedä kallista laukkua töihin? Minä jätän laukkuni työpisteelle, en kuskaa sitä luokassa. Mutta jalassa on designkengät ja kaulassa merkkihuivit, eikä kukaan ole vielä huomautellut. Onhan minulla (kuten muillakin usein) designlasitkin päässä, miksi laukku ei sopisi?
Ei mulla nyt mitään huikeita luksuslaukkuja ole, mutta kuitenkin ns. merkkilaukkuja. Eniten käytän niitä töissä, ja siellä onkin isolla osalla naisista merkkilaukut.
En jaksa huolestua siitä että laukkuni varastettaisiin, joten joskaan en nyt ihan yleiselle rannalle vie satojen eurojen laukkuja niin lomalla jo hotellin uima-allasalue on minulle tarpeeksi turvallisen oloinen paikka. En ole myöskään kovin tarkka muista olosuhteista, vaikka kieltämättä olen jotain laukkuja vähän pilannutkin raahaamalla niitä ties missä (ei se uima-altaan kloorivesi niille hyvää tee). En saisi niistä iloa jos säilöisin vain kaapissa.
Mulla on laukku luokassa, koska siellä on kaikki tavarat joita tarvitsen. Ja laukku on luokan lattialla, oppilaat potkii sitä ohimennessään jne. Ja lisäksi laukku on tosi kovalla koetuksella kun raahaan painavia opeoppaita jne. Ja jos menen kiireellä välkkävalvontaan ja jatkan siitä seuraavalle tunnille eri rakennukseen, joudun jättämään laukun esim. käytävään odottelemaan. Ei sinne kukaan mitään monen tonnin laukkua jättäisi.
ap
Ihan missä vain ja joka paikassa. Ainoa poikkeus on, että jos on ihan kamala kaatosadesää ja joudun kävelemään paljon ulkona, saatan ottaa jonkun tekonahkaisen vanhan halppislaukun.
Muuten valitsen aina laukun asuun ja tilanteeseen sopivaksi väreiltään ja kooltaan. Useimmat designerlaukkuni eivät muuten ole sellaisia, jotka moni tunnistaisi luksuslaukuiksi ulkonäöltään. Toki omistan myös muutaman Louis Vuittonin, jotka useimmat tunnistavat kalliiksi ja niitä en kieltämättä kehtaa ottaa joka paikkaan mukaan juuri sen takia.
Minä käytän kalliita laukkujani siellä, missä nyt laukkua tarvitaan: asioilla kaupunglla, ostoksilla jne. Ja tuohon käyttöön laukun pitää olla iso. Iltamenoissa sitten tietysti pienempi.
Miksi muuten pidät omaa laukkuasi luokan lattialla oppilaiden potkittavana? Etkö voi pitää sitä siellä luokan edessä, missä kai sinulla on oma paikka?
No voi nyt hyvänen aika. Minulla on opepöytä luokan edessä ja pidän laukkuani sen pöydän alla. Muuta paikkaa ei oikein ole. Ja koska kyseessä on musaluokka, oppilaat liikkuvat myös siinä opepöydän ympärillä ja varmasti laukkukin siinä saattaa saada osumaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:08"]
ap
[/quote]
Minulla ei ole mitään kantaa luksuslaukkuihin mutta olin kuin halosta päähän saanut kun meidän tuppukylämme kaupan kassajonossa oli yhdellä naisella Kelly-bag.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:06"]
Itse opettajana en voisi ottaa kallista laukkua töihin. En myöskään osaisi lähteä kalliin laukun kanssa ruokakauppaan. En tarvitse käsilaukkua ulkoillessa tai kuntoillessa. Ehkä joskus voisin sitä käyttää, jos lähden ostoskeskukseen tai käyn kaverilla kylässä jotenkin fiinimmin. Mutta harvaan jäisi mulla käyttökerrat, siksi ei järkeä ostaa. Sama juttu kuin hienompien kenkien kanssa.
ap
[/quote]
Olen opettaja ja otan joka päivä mukaan jonkinlaisen laukun. Pari kirjaa tai monistenippua sekä työtabletti täytyy kuitenkin kuljettaa töhin, ja siihen käy kallis laukku siinä missä halpakin. Käyn kahvilassa, baarissa tai ravintolassa ainakin kerran viikossa, ja muutenkin kaupungilla liikkuessani minulla on aina jokin kassi mukanani.
Asutko kenties maalla?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 23:19"]
Mulla on laukku luokassa, koska siellä on kaikki tavarat joita tarvitsen. Ja laukku on luokan lattialla, oppilaat potkii sitä ohimennessään jne. Ja lisäksi laukku on tosi kovalla koetuksella kun raahaan painavia opeoppaita jne. Ja jos menen kiireellä välkkävalvontaan ja jatkan siitä seuraavalle tunnille eri rakennukseen, joudun jättämään laukun esim. käytävään odottelemaan. Ei sinne kukaan mitään monen tonnin laukkua jättäisi.
ap
[/quote]
Tuo on melkein työsuojeluasia. Kyllä sinulla on oltava mahdollisuus säilyttää laukkusi turvallisesti kaikkina aikoina. Ei tulisi mieleenkään antaa opiskelijoiden kolhia, tärvellä tai pihistää henkilökohtaista omaisuuttani luokkahuoneessa tai sen ympärillä. -19
Töissä ja arjessa. Olen kansainvälisen yhtiön PR-puolella hommissa. Käytän myös ihan kauppareissulla, en mitenkään kategorioi "luksus"laukkujeni käyttöä. Laukku mikä laukku. Laadukas saa olla, vanhimmat mun laatulaukut on kasarilta.
Missä vain, milloin käytät laukkua.