Meidät kutsuttiin mökille
Kysyin, mitä tuodaan tullessamme. Mökin omistaja toivoi, että tuodaan vain itsemme. Pitäisikö kuitenkin viedä mennessämme muutama kilo perunoita, sisäfilepihvit ja mansikkakermakakku, että ollaan hyviä ja toivottuja vieraita? Haluaisin pysyä väleissä kaverin kanssa tulevaisuudessakin.
Kommentit (63)
Mua kyllä nyt ihan kiinnostaakin tämä asia. Minä siitä mökistä tekee niin erikoisen paikan, että jos saa kutsun päiväkahveille, viedään viinipulloja ja marjoja ja ja ja tuliaisiksi? Viettekö te viinipullon kaupunkikotiinkin, jos äytte kaverilla muutaman tunnin kahvittelemassa? Entä, jos asun kylässä jossa on noin kolminkertainen määrä mökkejä verrattuna ympärivuotiseen asutukseen, niin pitäisikö minulle tuoda "kunnon tuliaiset" joka kerta, kun tulee kylään, vai saako meille poiketa kahville tai pidemmällekin kyläilylle ilman sen kummempia tuliaisia, kun tämä kerran on ympärivuotinen koti?
Miksi pitää kysyä "Mitä tuodaan tullessamme?"? Kuuluu hyviin tapoihin viedä jotain mukanaan vierailulle. Tässä tapauksessa varsinkin, kun on kaverista kyse, niin ei liene vaikeaa keksiä viemisiä.
Vastaavanlaisella vierailulla veimme pullon viiniä, 2 pientä vichya, 2 tavallista olutta ja 2 erikoisempaa olutta isäntäparille