Löysin lapseni (16v) profiilin treffipalstalta, apua!
Treffipalstan etusivulla viimeksi kirjautuneiden kohdalla oli tuttu naama, tyttärenihän se siinä. Järkytyin, en todellakaan tiennyt tuollaisesta ja lapseni on alaikäinen! Nähtävästi jo 16-vuotiaatkin voi tehdä profiilin sinne, mutta se silti tuntuu jotenkin väärältä. Voin vain kuvitella minkälaisia viestejä ja ehdotteluja hän saa miehiltä, pääosin varmaan vanhoilta miehiltä kaiken lisäksi. Tyttärelläni oli kuvia ja kaikki mahdolliset tiedot siellä, paikkakunta, pituus, paino, lista harrastuksista jne. Eihän tuo ole edes turvallista paljastaa noin paljon itsestään netissä. Mitä teen? Tiedän että minun pitäisi varmaan puhua tyttäreni kanssa tästä, mutta olen varma että se nolostuu paljon ja suuttuu jos yritän puhua aiheesta. Sitä paitsi en haluaisi itsekään paljastaa käyväni siellä. Miten voin ottaa asian puheeksi? Onko minulla sanavaltaa sen profiilin olemassaoloon, tyttöni on kuitenkin alaikäinen? Vai yritänkö vain unohtaa asian ja antaa olla?
Kommentit (73)
Kannattaa puhua tuosta, vaikka se varmaan tyttärellesi onkin vähän epämiellyttävää. Kerrot löydöstäsi ja sanot, että hän voisi odottaa vielä pari vuotta ennen kuin pitää profiileja deittipalstoilla. Kyllä niitä poikaystäviä löytää muualtakin, ja varmasti parempia kuin jostain Suomi24:stä tms, missä ei varmaan hirveästi edes saman ikäisiä poikia ole. Pyydät poistamaan kuvat ainakin. En minäkään olisi yhtään iloinen tuollaisesta löydöstä.
Hmmm... Oletko itse naimisissa? Siinä tilanteessa voi olla hieman hankalaa kun pitää aloittaa keskustelu kotona sanoin: "Ihan kummallisen virheklikkauksen vuoksi ajauduin ihan sattumalta deittisivulle jossa en muuten tietenkään ikinä kävisi..."
Jos et halua paljastaa, että käyt siellä itse, niin väitä, että ystäväsi bongasi tyttäresi sieltä ja otti yhteyttä.
Kyllä olen naimisissa, siksi en oikein voi paljastaa käyväni siellä. Mutta tuo kutosen ehdotus oli hyvä, sanon noin. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:17"]Kyllä olen naimisissa, siksi en oikein voi paljastaa käyväni siellä. Mutta tuo kutosen ehdotus oli hyvä, sanon noin. ap
[/quote]
Mitä itse tapaat ehdotella siellä 16v kolleille?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:17"]
Kyllä olen naimisissa, siksi en oikein voi paljastaa käyväni siellä. Mutta tuo kutosen ehdotus oli hyvä, sanon noin. ap
[/quote]
No siinä tapauksessa se, että sä käyt siellä on varmastikin enemmän väärin kuin se, että tyttäresi käy siellä. Aloittaisin sinuna siis ihan ensimmäiseksi siitä, että lopettaisin itse sen treffipalstan käytön.
Ei se ole niin väliksi Porvoolaiselle tytölle!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:03"]
Treffipalstan etusivulla viimeksi kirjautuneiden kohdalla oli tuttu naama, tyttärenihän se siinä. Järkytyin, en todellakaan tiennyt tuollaisesta ja lapseni on alaikäinen! Nähtävästi jo 16-vuotiaatkin voi tehdä profiilin sinne, mutta se silti tuntuu jotenkin väärältä. Voin vain kuvitella minkälaisia viestejä ja ehdotteluja hän saa miehiltä, pääosin varmaan vanhoilta miehiltä kaiken lisäksi. Tyttärelläni oli kuvia ja kaikki mahdolliset tiedot siellä, paikkakunta, pituus, paino, lista harrastuksista jne. Eihän tuo ole edes turvallista paljastaa noin paljon itsestään netissä. Mitä teen? Tiedän että minun pitäisi varmaan puhua tyttäreni kanssa tästä, mutta olen varma että se nolostuu paljon ja suuttuu jos yritän puhua aiheesta. Sitä paitsi en haluaisi itsekään paljastaa käyväni siellä. Miten voin ottaa asian puheeksi? Onko minulla sanavaltaa sen profiilin olemassaoloon, tyttöni on kuitenkin alaikäinen? Vai yritänkö vain unohtaa asian ja antaa olla?
[/quote]
Tee valeprofiili ja vastaa tyttärellesi. Katso miten hän vastaa, onko miten varovainen yms...
Tee treffit ja mene itse paikalle.
Pyydä joku muu menemään paikalle.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:22"]
Ei se ole niin väliksi Porvoolaiselle tytölle!
[/quote]
Taasko tämä Porvoon hokeminen alkaa... Kyllä näin on voinut oikeasti käydä. En ymmärrä, kun ihan tavanomaisia juttujakin epäillään provoksi, ei tarvitse olla ihan noin skeptinen.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:17"]Kyllä olen naimisissa, siksi en oikein voi paljastaa käyväni siellä. Mutta tuo kutosen ehdotus oli hyvä, sanon noin. ap
[/quote]
Mitä itse tapaat ehdotella siellä 16v kolleille?
[/quote]
En ehdottele noin nuorille yhtään mitään. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:25"]
[/quote]
Tee valeprofiili ja vastaa tyttärellesi. Katso miten hän vastaa, onko miten varovainen yms...
[/quote]
Kieltämättä tuo valeprofiilin tekeminen ja viestin laittaminen houkuttelisi, kun näkisi tosiaan tyttären tyylin kirjoitella siellä. Mutta olisiko se liian julmaa? ap
Naimisissa olevana naisena sinulla ei oikein ole varaa arvostella tyttäresi toimintaa. Ja selitys ystäväni näki kuvasi deittipalstalla ontuu vähän. Asia on niin, että jos et itse halua jäädä kiinni anna jutun olla. Ap onko kuvasi siellä? Tyttäresi törmää ko sivulla vielä äitiinsä..
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]
Kieltämättä tuo valeprofiilin tekeminen ja viestin laittaminen houkuttelisi, kun näkisi tosiaan tyttären tyylin kirjoitella siellä. Mutta olisiko se liian julmaa? ap
[/quote]
Kyllä olisi. Asiat ratkeaa yleensä aina parhaiten puhumalla, ei juonittelemalla.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
Onko tuossa nyt oikeasti jotain järkeä että aletaan tyttöä nöyryyttämään joillakin valetreffeillä äidin kanssa. Toki ymmärrän ap:n huolen siitä jos tyttö ei ole varovainen, mutta ei siinä kuitenkaan periaatteessa mitään pahaa ole jos 16-vuotias etsii itselleen treffiseuraa. Miten meinaat että hän tulevassa elämässään tutustuu vastakkaiseen sukupuoleen jos saa aina pelätä että seuralainen onkin vaan joku hänen äitinsä palkkaama näyttelijä tai muuten pitää joka paikassa vaan ajatella sitä että äiti on jossakin pusikossa vakoilemassa?
Oletko katsellut vähän liikaa Klikkaa mua -sarjaa?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:29"]
Naimisissa olevana naisena sinulla ei oikein ole varaa arvostella tyttäresi toimintaa. Ja selitys ystäväni näki kuvasi deittipalstalla ontuu vähän. Asia on niin, että jos et itse halua jäädä kiinni anna jutun olla. Ap onko kuvasi siellä? Tyttäresi törmää ko sivulla vielä äitiinsä..
[/quote]
Kyllä minun on varmaan pakko puhua tästä asiasta tyttären kanssa, ellen sitten tee sitä valeprofiilia. Ja siinäkin tapauksessa olisi varmaan pakko lopulta puhua. Ei ole kuvaa ja juuri siksi, ettei kukaan tuttu huomaa. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:34"]
Oletko katsellut vähän liikaa Klikkaa mua -sarjaa?
[/quote]
Katson kyllä kyseistä sarjaa, mutta eipä liity tämä aloitus siihen. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Kyllä minun on varmaan pakko puhua tästä asiasta tyttären kanssa, ellen sitten tee sitä valeprofiilia. Ja siinäkin tapauksessa olisi varmaan pakko lopulta puhua. Ei ole kuvaa ja juuri siksi, ettei kukaan tuttu huomaa. ap
[/quote]
Antaisit asian olla.
Puhu sille asiasta, mutta et sä oikein voi sitä pakottaa poistamaan profiiliaan. Jos sitä alkaa ahdistaa ne ehdottelut ja muut viestit mitä se saa, niin kyllä se tajuaa itsekin poistaa sen profiilinsa.