Löysin lapseni (16v) profiilin treffipalstalta, apua!
Treffipalstan etusivulla viimeksi kirjautuneiden kohdalla oli tuttu naama, tyttärenihän se siinä. Järkytyin, en todellakaan tiennyt tuollaisesta ja lapseni on alaikäinen! Nähtävästi jo 16-vuotiaatkin voi tehdä profiilin sinne, mutta se silti tuntuu jotenkin väärältä. Voin vain kuvitella minkälaisia viestejä ja ehdotteluja hän saa miehiltä, pääosin varmaan vanhoilta miehiltä kaiken lisäksi. Tyttärelläni oli kuvia ja kaikki mahdolliset tiedot siellä, paikkakunta, pituus, paino, lista harrastuksista jne. Eihän tuo ole edes turvallista paljastaa noin paljon itsestään netissä. Mitä teen? Tiedän että minun pitäisi varmaan puhua tyttäreni kanssa tästä, mutta olen varma että se nolostuu paljon ja suuttuu jos yritän puhua aiheesta. Sitä paitsi en haluaisi itsekään paljastaa käyväni siellä. Miten voin ottaa asian puheeksi? Onko minulla sanavaltaa sen profiilin olemassaoloon, tyttöni on kuitenkin alaikäinen? Vai yritänkö vain unohtaa asian ja antaa olla?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:29"]
Naimisissa olevana naisena sinulla ei oikein ole varaa arvostella tyttäresi toimintaa. Ja selitys ystäväni näki kuvasi deittipalstalla ontuu vähän. Asia on niin, että jos et itse halua jäädä kiinni anna jutun olla. Ap onko kuvasi siellä? Tyttäresi törmää ko sivulla vielä äitiinsä..
[/quote]
Kyllä minun on varmaan pakko puhua tästä asiasta tyttären kanssa, ellen sitten tee sitä valeprofiilia. Ja siinäkin tapauksessa olisi varmaan pakko lopulta puhua. Ei ole kuvaa ja juuri siksi, ettei kukaan tuttu huomaa. ap
[/quote]
kannattaako sun moralisoida tyttärelle, kun sun omat toimet vaatisi korjaamista.
No miten tuon tytön sitten pitäisi mielestäsi hakea seuralaista itselleen jotta äiti olisi tyytyväinen?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:29"]
Naimisissa olevana naisena sinulla ei oikein ole varaa arvostella tyttäresi toimintaa. Ja selitys ystäväni näki kuvasi deittipalstalla ontuu vähän. Asia on niin, että jos et itse halua jäädä kiinni anna jutun olla. Ap onko kuvasi siellä? Tyttäresi törmää ko sivulla vielä äitiinsä..
[/quote]
Kyllä minun on varmaan pakko puhua tästä asiasta tyttären kanssa, ellen sitten tee sitä valeprofiilia. Ja siinäkin tapauksessa olisi varmaan pakko lopulta puhua. Ei ole kuvaa ja juuri siksi, ettei kukaan tuttu huomaa. ap
[/quote]
Antaisit asian olla.
[/quote]
Kyseessä on alaikäinen tyttö, käytännössä lapsi!! Ei hän osaa vielä varoa tarpeeksi niitä pervoja miehiä joita siellä liikkuu. Mitä jos hän vaikka salaa järjestää tapaamisen jonkun miehen kanssa, johon on siellä tutustunut? Pahimmassa tapauksessa vielä miehen kotona eikä julkisella paikalla?! ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:40"]
[/quote]
[/quote]
Antaisit asian olla.
[/quote]
Kyseessä on alaikäinen tyttö, käytännössä lapsi!! Ei hän osaa vielä varoa tarpeeksi niitä pervoja miehiä joita siellä liikkuu. Mitä jos hän vaikka salaa järjestää tapaamisen jonkun miehen kanssa, johon on siellä tutustunut? Pahimmassa tapauksessa vielä miehen kotona eikä julkisella paikalla?! ap
[/quote]
Alaikäinen tai ei ainakin tiedät mistä toimintamalli on peräisin. Että näin. Ei se 16 v. enää niin pieni ole.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:44"]
No miten tuon tytön sitten pitäisi mielestäsi hakea seuralaista itselleen jotta äiti olisi tyytyväinen?
[/quote]
No ihan vaikka koulusta, harrastuksien kautta tai vaikka kavereiden kavereista. Mutta ei netistä, koska nettitutut voi todellisuudessa olla ihan jotain muuta mitä väittää, niiden tapaaminen voi olla vaarallistakin. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:44"]
[/quote]
No ihan vaikka koulusta, harrastuksien kautta tai vaikka kavereiden kavereista. Mutta ei netistä, koska nettitutut voi todellisuudessa olla ihan jotain muuta mitä väittää, niiden tapaaminen voi olla vaarallistakin. ap
[/quote]
Vaarallisia tuttavia taitaa löytyä ihan tytön kotoa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:44"]
[/quote]
[/quote]
Vaarallisia tuttavia taitaa löytyä ihan tytön kotoa.
[/quote]
En ole ap, mutta mistä näin päättelit...? :D Ristiriitainen ja kohtuuton ap kyllä on kun on itse varattuna deittipalstalla mutta ei salli tyttärensä käyttävän sitä, mutta tuskinpa vaarallinen.
Sanotaanko nyt näin, että jos ikinä saisin tietää äitini kirjoitelleen minulle valeprofiililla, en puhuisi hänelle enää ikinä. En tosin ole alaikäinenkään, mutta vaikka olisin niin tuollainen olisi tosi kuvottavaa omalta äidiltä.
[/quote]
[/quote]
Mistäs tiedät? Millaisia hoitoja olet itse sieltä treffipalstalta löytänyt?
No tuota, on hieman huvittavaa kun paasaat tyttäresi nettideittailusta, mutta itse teet ihan samaa ja lisäksi varattuna. Ymmärrän kuitenkin huolesi, eihän 16-vuotias enää mikään pikkulapsi ole mutta ei sen ikäiset välttämättä osaa tarpeeksi varovaisia netissä olla, itsekin olisin huolissani etenkin niistä mahdollisista tapaamisista nettituttujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai mitä tiedän? Sehän on ihan fakta että netissä on feikkejä ja vaarallisiakin ihmisiä. En ole tavannut ketään sieltä, mutta olen kyllä löytänyt mukavaa juttuseuraa. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai mitä tiedän? Sehän on ihan fakta että netissä on feikkejä ja vaarallisiakin ihmisiä. En ole tavannut ketään sieltä, mutta olen kyllä löytänyt mukavaa juttuseuraa. ap
[/quote]
Mutta tyttäresi ei saa tehdä samaa?
Sinuna antaisin olla. 16-vuotias nuori omaa jo sen verran harkintakykyä, että tiedostaa, mikä on nykypäivänä netissä soveliasta toimintaa. Paasaamalla luultavasti vain saat tytön ärsyyntymään ja suuttumaan, enkä edes ymmärrä mitä tästä aiheesta on puhumista. Tyttösi kaipaa seuraa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta tyttäresi ei saa tehdä samaa?
[/quote]
Jos tyttäreni on löytänyt sieltä joitain mukavia, asiallisia ja samanikäisiä poikia, niin asia olisi ok. Pointti onkin siinä, että minä en voi yhtään tietää että keiden kanssa hän siellä juttelee - kenties ne onkin jotain pervoja vanhempia miehiä joiden kanssa hän mahdollisesti sopii tapaamisiakin. ap
Noilla palstoilla vaanii kyllä jos jonkinlaista huijaria ja pervoa. Itse en olisi huolestunut niistä ällöistä pervoviesteistä, joita tyttäresi nuorena tyttönä varmasti saa, vaan feikkiprofiileista, joilla sedät houkuttelevat tyttölapsia raiskattaviksi. Jotkut tarjoavat myös rahaa ja viinaa seksistä, ja moni teini menee halpaan. Tee ilmoitus palstan ylläpidolle, että kyseessä on alaikäinen. Minusta kannattaisi myös käydä keskustelua siitä, mitä itsestään on turvallista julkaista netissä.
Toivon ettette liikaa keskittyisi siihen, että minäkin käyn siellä. Se on eri asia, minä osaan jo varoa netissä ja ymmärrän, että netissä voi valehdella itsestään mitä vain, ei kannata tavata nettituttuja kuin korkeintaan julkisella paikalla jne. Minä olen aikuinen, tyttäreni on vielä lapsi. Hän on vaarassa. ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 16:04"]
Noilla palstoilla vaanii kyllä jos jonkinlaista huijaria ja pervoa. Itse en olisi huolestunut niistä ällöistä pervoviesteistä, joita tyttäresi nuorena tyttönä varmasti saa, vaan feikkiprofiileista, joilla sedät houkuttelevat tyttölapsia raiskattaviksi. Jotkut tarjoavat myös rahaa ja viinaa seksistä, ja moni teini menee halpaan. Tee ilmoitus palstan ylläpidolle, että kyseessä on alaikäinen. Minusta kannattaisi myös käydä keskustelua siitä, mitä itsestään on turvallista julkaista netissä.
[/quote]
Niinpä, juuri tämä minuakin huolettaa. Ties minkälaisia hulluja hän tapaa ja ties mitä niiden kanssa tekee, kun enhän minä voi kytätä tytärtäni koko ajan. En vain usko että ylläpito tekisi mitään, koska heillä on alaikärajana juuri tuo 16 vuotta. Mutta voihan sitä yrittää. Aion ainakin puhua niistä netin turvallisuusohjeista. ap
Kyllä tyttö tajuaa sopia tapaamisen julkiselle paikalle. Älä murehdi. Kaikki on hyvin.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 15:03"]
Treffipalstan etusivulla viimeksi kirjautuneiden kohdalla oli tuttu naama, tyttärenihän se siinä. Järkytyin, en todellakaan tiennyt tuollaisesta ja lapseni on alaikäinen! Nähtävästi jo 16-vuotiaatkin voi tehdä profiilin sinne, mutta se silti tuntuu jotenkin väärältä. Voin vain kuvitella minkälaisia viestejä ja ehdotteluja hän saa miehiltä, pääosin varmaan vanhoilta miehiltä kaiken lisäksi. Tyttärelläni oli kuvia ja kaikki mahdolliset tiedot siellä, paikkakunta, pituus, paino, lista harrastuksista jne. Eihän tuo ole edes turvallista paljastaa noin paljon itsestään netissä. Mitä teen? Tiedän että minun pitäisi varmaan puhua tyttäreni kanssa tästä, mutta olen varma että se nolostuu paljon ja suuttuu jos yritän puhua aiheesta. Sitä paitsi en haluaisi itsekään paljastaa käyväni siellä. Miten voin ottaa asian puheeksi? Onko minulla sanavaltaa sen profiilin olemassaoloon, tyttöni on kuitenkin alaikäinen? Vai yritänkö vain unohtaa asian ja antaa olla?
[/quote]
Tee valeprofiili ja vastaa tyttärellesi. Katso miten hän vastaa, onko miten varovainen yms...
Tee treffit ja mene itse paikalle.
Pyydä joku muu menemään paikalle.
[/quote]
Onko tuossa nyt oikeasti jotain järkeä että aletaan tyttöä nöyryyttämään joillakin valetreffeillä äidin kanssa. Toki ymmärrän ap:n huolen siitä jos tyttö ei ole varovainen, mutta ei siinä kuitenkaan periaatteessa mitään pahaa ole jos 16-vuotias etsii itselleen treffiseuraa. Miten meinaat että hän tulevassa elämässään tutustuu vastakkaiseen sukupuoleen jos saa aina pelätä että seuralainen onkin vaan joku hänen äitinsä palkkaama näyttelijä tai muuten pitää joka paikassa vaan ajatella sitä että äiti on jossakin pusikossa vakoilemassa?
[/quote]
Olet oikeassa, en aio alkaa ainakaan mitään valetreffejä järjestämään. Korkeintaan kirjoittelen muutaman viestin valeprofiilista tyttärelleni, jotta saan tietää että kirjoitteleeko hän sopimattomaan sävyyn vai varovaiseen tyyliin. ap