Hitaat nettikaupat ärsyttää
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nettikauppojen hitaus. Yhtä kirjaa olen odottanut jo kaksi viikkoa, t-paitaa kahdeksan päivää. Seurantasivut ilmoittaa ”on käsittelyssä” ”on matkalla” ilman parempaa infoa. Huippu oli tässä keväällä, tilaamani tuotteen toimitusajaksi oli ilmoitettu 1 kuukausi. Soitin ajan umpeuduttua, niin ”tuote oli myyty loppuun”. Harmittaa, etenkin jos myyjällä ei ole laskutusmahdollisuutta, niin lainata kauppiaalle rahaa ei-oota vastaan.
Onko muilla samoja kokemuksia ja antakaa vinkkejä NOPEISTA nettikaupoista. Kiitos!
Kommentit (4)
Jos toimitusaika kestää yli viikon, niin en tilaa enää toista kertaa. Kaikissa kaupoissa ei ole pikatoimituksen mahdollisuutta.
Toimistusaikaa yleensä riippuu tuotteesta ja varastotilanteesta. En esim valitse tuotetta, jossa toimitusaika yli 1-3 päivää. Varsinkaan en tilaisi tuotetta, jossa toimitusaika on kuukauden. Esim. verkkokauppa ei voi tietää saako he kyseistä tuotetta enää varastoonsa.
Itse olen tilannut Kärkkäiseltä, kerran osa tuotteista lähti jo samana päivänä postille, mutta yleensä seuraavana arkipäivänä lähtee suurin osa tuotteista postiin ja tulee siitä seuraavana päivänä, kun posti vain ottaa paketin vastaan, eli tilauksesta mennyt 2-3 arkipäivää ja olen saanut paketin.
Verkkokauppa.com on myös ollut nopea, parissa päivässä paketti ollut minulla. Adlibris myös suhteellisen nopea yleensä, ainakin lankojen toimituksessa. Riippuu kyllä hiukan vuodenajasta, ennen joulua ovat kuulemma olleet hitaita, itse en ole tilannut silloin sieltä.
Useissa verkkokaupoissa se pikatoimitus pitää valita erikseen. Ja se toki myös maksaa.