Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teille tuputettu hormonaalista ehkäisyä terveydenhuollossa?

Vierailija
19.07.2021 |

Yhä edelleen on joku oletus, että kaikki naiset käyttävät hormonaalista ehkäisyä..

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ohis koska vuosi sitten halusin hormonikierukan mutta terveydenhoitaja tuputti vaan ja ainoastaan e-pillereitä eikä yhtään huomioinut sitä kun kerroin migreenistä ja suvun veritulppariskeistä ja en missään nimessä olisi pillereitä halunnut. Silti ne pillerit sain ja 6 viikkoa (aivan täyttä h**vettiä) käytin niitä kunnes menin yksityiselle gynelle joka käski heti lopettaa pillerit ja sain hormonokierukkareseptin ja seuraavalla kerralla laitettiinkin se. Mutta ärsyttää vaan edelleen se e-pillereiden tuputus ja se ettei itseäni kuunneltu mutta nyt kierukkaan ja tähän gyneen olen ollut todella tyytyväinen, kivut lähti ja halut vaan lisääntynyt entisestään :D

Vierailija
62/70 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuputettu siinä määrin, että keskustelu muuttui viimeisimmän gynen kanssa lähes väittelyksi. Minulla 5 lasta, olen 38-vuotias. Vakuutin että haluan sterilisaation. Kyseli mieheni mielipidettä asiaan. Kerroin, että mies suhtautuu asiaan myönteisesti, mutta jälkeenpäin mietin, että hittoako hän sitäkään tivasi. Sitten alkoi hormonikierukan tyrkyttäminen, jota jatkui oikeasti minuutteja!! Tuli jo mieleen, että onko gyne töissä provikkapalkalla 'jokaisesta myydystä hormonikierukasta' , vai mitä helvettiä tämä on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuputettu. Pahin oli kun olin hankkimassa kuparikierukkaa, ja joka välissä kysyttiin että josko nyt kuitenkin ottaisinkin sen hormonikierukan. Saako terveydenhoidon ammattilaiset jotain bonuksia ja palkkioita jokaisesta hormonillisen ehkäisyn "myynnistä"? Siltä vaikuttaa.

Mulle kans tuputettiin hormonikierukkaa kuparikierukan sijasta. Sanottiin mm. että kuparikierukka runsastuttaa kuukautisia, että josko hormonikierukka kuitenkin...? En ottanut. Valitsin mieluummin ne runsaammat kuukautiset kuin hormonit. Nuorempana olen kyllä käyttänyt monta vuotta pillereitä ja just siksi en ole enää halunnut hormoniehkäisyä - koin etten ollut "oma itseni" sen kanssa.

No, myöhemmin jäin leskeksi alle 40-vuotiaana ja menin heti muutaman viikon sisällä poistattamaan kuparikierukan kun ehkäisytarvetta ei enää ollut. Terkka tai mikä lie olisi väkisin tuputtanut mulle tilalle jonkun muun ehkäisymenetelmän (eli varmaan hormonikierukan), "koska pitäähän joku ehkäisy olla"?! Täh? Tokaisin terkalle että olen just leskeytynyt eikä ehkäisytarvetta todellakaan ole! Ja olisihan yhtä hyvin voinut olla poistattamassa kierukkaa tullakseni raskaaksi, eikö se käynyt terkalla mielessä? Vähän hämmentävää - kai mä nyt aikuisena ihmisenä tiedän tarttenko ehkäisyä vai en. 😂

Veikkaan yhden syyn olevan se, että kyseessä on suomalainen keksintö. Halutaan olla ylpeitä siitä ja koetaan hormonikierukka ylivertaiseksi ihan vain, koska se on suomalainen.

Vierailija
64/70 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikka lapsi piti väen vängällä tehdä ivf-hoidoilla. Miksi hemmetissä pitäisi käyttää mitään ehkäisyä, jos mieheni siittiöillä ei saa ketään raskaaksi ilman hoitoja?? Kuvitteliko neuvolalääkäri, että kenties harrastan pettämistä? Naurettavaa. Onneksi oli jo 30+ tuolloin, joten viittasin neuvolalääkärin sössötyksille kintaalla.

Ja ai niin. En tullut raskaaksi uudestaan ilman hoitoja. 

Vierailija
65/70 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/70 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vedin piuhat poikki heti 30 täytettyäni, sitä ennen 8 v kuparikierukalla.

Vierailija
67/70 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi lääketieteessä naisen normaalista kierrosta on tehty tämänkaltainen ongelma.

Vierailija
68/70 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö nämä hormoniehkäisyn kammoajat miten paljon rokotevastaisten kanssa samaan joukkoon, pitäisi tutkia.

Asutteko kenties niissä Keski-Pohjanmaan ja rannikon kunnissa, joissa myöskin HPV-rokotetta kammotaan? Hopeavesialueella?

Siellä ilmeisesti on harvassa yleissivistäviä oppilaitoksia. Mitäs likka lukiolla kun kumminkin kohta naimisiin mänöö.

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, että hormonaalinen ehkäisy häiritsee / lopettaa ovulaation, joka on naiselle seksuaalisesta nautinnollista aikaa? Miksi naisen pitäisi luopua seksuaalisesta nautinnosta? Miksi edes pitäisi käyttää hormonaalista ehkäisyä?

Seksuaalisesta nautinnosta väitän tietäväni yhtä jos toistakin, mutta ovulaatio ei todellakaan ole siinä kärkisijoilla. Ehkä jollain masokistilla voi olla?

Vierailija
69/70 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipillerit lyötiin käteen synnytyksen jälkitarkastuksessa vaikka nimenomaan painotin etten halua hormonaalista ehkäisyä.

No kun selvästikään et itse osaa pitää ehkäisystä huolta.

Vierailija
70/70 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi lääketieteessä naisen normaalista kierrosta on tehty tämänkaltainen ongelma.

Raskauden estämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi