Seksi ei tunnu samalta kuin muutama vuosi sitten
Olen 26-vuotias, ja viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut että seksi ei juurikaan tunnu samalta. Mieheni on huomannut saman, kuulemma en purista tarpeeksi tai aktivoin väärällä tavalla ehkäpä. Onko teilläkin samanlaista vaivaa ollut ja kuinka se on korjaantunut? Lantionpohjan lihaksia vahvistan erikseen kyllä monta kertaa viikossa noin 5-10min pituisia treenejä ja huomioin ne arjessani aktiivisesti mitä tahansa teenkään, istuutua tuolille, kyykistyä, aivastukset ym. Mitään varsinaisia oireita heikoista lihaksista ei ole muuta kuin tuo että seksi ei tunnu samalle mitä vaikka 20-22 -vuotiaana. Olen hyvin liikunnallinen ja terveelliset elämäntavat omaava joten tämä tuntuu tietenkin itsestäni aikamoselta että voiko tämän ikäisenä olla jo tällaista, kun vielä muutama vuosi sitten seksi tuntui erilaiselta ja olin kireämpi. En ole raskaana enkä synnyttänyt, minulla ei ole hormonaalista ehkäisyä tällä hetkellä, tosin kokeillut olen parin vuoden aikana hormonikierukkaa, kuparikierukkaa ja minipillereitä.
Mitä keinoja suosittelisitte? Hormonien muutos, matala estrogeeni? Ja voiko tämä vain olla henkinen juttu? Minulla ja miehelläni on ollut suhteessamme muutakin pulmaa kuin vain tämä että seksi ei enää tunnu samalta fysiologisestikaan.
Mainittakoon vielä, että sillon ku sinkku olin eli noin 3 vuotta sitten viimeksi, niin käytin harjoittelussa apuna harjoituskuulia. Nyt en ole niitä käyttänyt meidän yhdessäolon aikana lainkaan.