Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tunnetaitoja oppia vanhana miehenä

Vierailija
19.07.2021 |

Puolisoni ei osaa tai halua näyttää kiintymystä ja rakkautta. Samoin empatiakyky ja myötätunto on heikkoa. Voiko hän kehittyä enää näissä asioissa yli nelikymppisenä? Muutoin on kyllä perheestään huolehtiva mies ja osallistuu kotitöihin ja paljon hyviäkin puolia. Tuommoista tunnepuolta olisi vaan niin kiva kun saisi vähän enemmän mukaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi, mutta se vaatii häneltä itseltä halua kehittyä, ei kukaan pakottamalla ala tuollaista puolta itsessään harjoittaa.

Vierailija
2/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halua on oppia niin voi, muuten ei. Netissäkin on tunnetaitokursseja, aiheesta löytyy kirjoja ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden sanoitusta ja tunnekortteja voi käyttää myös aikuisilla.

Vierailija
4/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä kysymys pitää laittaa niin päin että millä itse voisin täyttää sen tunnepuolen aukon joka em syistä jää suhteeseemme? Miten itse voisin auttaa asiaa, kun selkeästi kaipaisin enemmän syvällisyyttä ja tunteista puhumista, henkistä yhteyttä. Koitanko löytää nämä asiat jostain toisesta ihmissuhteesta, vai jääköhän niitä silti kaipaamaan myös parisuhteessa. Ap

Vierailija
5/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi, mutta se vaatii häneltä itseltä halua kehittyä, ei kukaan pakottamalla ala tuollaista puolta itsessään harjoittaa.

Tämä. Jos tunnetaitojen osaamisessa ei näe mitään konkreettista hyötyä, ei niiden opetteleminen välttämättä motivoi. Keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla miehillä on usein se tyypillinen käsitys tunteista, että ne ovat akkojen hömpötystä ja muutenkin turhaa vellomista. Tietysti paremmat tunnetaidot tuovat mukanaan mm. tasaisemman ja rauhallisemman mielialan sekä paremmat vuorovaikutussuhteet itsen ja muiden välillä. Toisin sanoen väärinymmärryksiä syntyy vähemmän ja toisten kanssa pääsee samalle aaltopituudelle helpommin.

Vierailija
6/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat psykoaktiiviset harjoitukset substansseineen ovat oikotie onneen!

Vierailija
7/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kukaan saanut henkistä yhteyttä ja tunnepuolta vahvistettua suhteessa, miten se onnistui?

Vierailija
8/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä kysymys pitää laittaa niin päin että millä itse voisin täyttää sen tunnepuolen aukon joka em syistä jää suhteeseemme? Miten itse voisin auttaa asiaa, kun selkeästi kaipaisin enemmän syvällisyyttä ja tunteista puhumista, henkistä yhteyttä. Koitanko löytää nämä asiat jostain toisesta ihmissuhteesta, vai jääköhän niitä silti kaipaamaan myös parisuhteessa. Ap

Eli tämä oli se sinun varsinainen kysymys.

Voidaan varmaan lähteä siitä, että nelikymppinen mies ei muutu. Pyydät värisokeaa alkaa näkemään värejä. Jos hän ei ole oppinut tunneilmaisua, hän ei edes tiedä mistä puhut.

Toisessa suhteessa varmaan voisitkin löytää kumppanin, joka on sujuvampi puhumaan tunteista. Voidaan olettaa, että hänessä vastaavasti olisi muita vikoja. Hän voi puhua tunteista, mutta olla muuten ailahteleva, tai hän sanoo rakastavansa, ja sitten menee ja tekee jotain itsekästä, joka ei osoita rakkautta.

Jos jätät miehesi, et voi olettaa, että löydät muuten samanlaisen, mutta viat korjattuna.

Lisäksi on hyvä muistaa, että toinen mies ei enää ole lastesi isä. Hän ei tule rakastamaan heitä ja huolehtimaan heistä kuten isä tekee. Lapsesi tapaavat sen jälkeen isäänsä ilman sinua.

Et myöskään voi ajatella, että yksin kannat parisuhdetta ja paikkaat kaiken mitä toisessa on puutetta.

Voitko kertoa, miten päädyitte yhteen ja tekemään lapsia, jos teillä ei ole missään vaiheessa ollut henkistä yhteyttä? Eikö se sinulle silloin ollut kynnyskysymys? Tai onko se kadonnut ajan kanssa?

Jos se ei silloin ollut tärkeää, ehkä sait sitä ystäviltä tai harrastuksista tai opinnoista, ja voisit miettiä olisiko sinun etsittävä ystäviä ja mielekästä tekemistä eikä eroa.

Jos se on kadonnut lapsiperhehulinaan, se voisi olla löydettävissä uudelleen, ja kannattaisi käydä parisuhdeterapeutilla.

Vierailija
9/9 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies näyttää kaikki tunteensa tekojen kautta. Se on riittävää mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän