Olen tutustunut erääseen mieheen, joka on eroamassa,
siis oikeasti eroamassa. Mies on hyvin ihastunut minuun, mutta haluaisi mielellään jäähdytellä jonkin aikaa tilannetta, kunnes saa omat asiansa selvitettyä. Tästä syystä emme siis tällä hetkellä tapaile. Miten saisin pidettyä itseni "ruodussa", etten painostaisi miestä oman itsekkyyteni takia ja pilaisi koko juttua? Ymmärrän kyllä tavallaan, miksi mies tekee niinkuin tekee, lapsiakin on heillä. Puhukaa mulle järkeä?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:35"]
Onkos se mies oikeasti eroamassa myös miehen puolison ja tuttavien mielestä?
[/quote]
On oikeasti eroamassa muutenkin kuin miehen omassa mielikuvituksessa :) Jos kävisi ilmi, ettei jostain syystä olisikaan, niin enpä tuota huolisi. ap
Onkohan se mun ukko, justiinsa ollaan eronpartaalla T.V kans.
Mäkin olen ottanut uuden heilan siinä vaiheessa kun eroa on tehty, Laastarin. Helpottaa kummasti vaikka helppo ja omasta halusta lähtenyt ero olisikin.
Kyllähän se aina helpompi on erota, kun on joku uusi lohduttamassa, tiedä sitten kestääkö se kaikki eronmyllerryksestä aiheutuvat paineet, varsinkin jos eksä heittäytyy hankalaksi.
Herää. Ensinnäkin todella, todella harva suhde joka alkaa heti eron jälkeen tulee kestämään. Haluatko olla se henkilö "ole mulle vähän aikaa hän, kohota mun itsetuntoa" Jatka elämää ja jos hän on se oikea niin ehkä parin vuoden kuluttua kannattaa harkita.
Mä tapasin vasta eronneena baarissa aivan ihanan miehen, joka tietty tarttui matkaan. Jossain vaiheessa yötä kertoi sitten seurustelevansa, joskin oli kyllä eroamassa. Noh, mä aattelin, että olkoon, yheksi yöksi, ja sitten visusti ö-mappiin, vaikka olikin kaikin puolin mukava ja ihana mies.
Mies otti muhun myöhemmin yhteyttä, sanoi eronneensa ja haluavansa tavata mut uudestaan. Tapailtiin sitten ihan hissukseen (molemmilla kuitenkin 15-vuotiset suhteet takana), ja tajuttiin kyllä molemmat olevamme laastareita toisillemme. Kas kummaa kuitenkin, tämä laastarisuhde on kolmannella vuodellaan ja kasvanut rakkaudeksi. Olihan se toki molemmin puolin ihastumista ensisilmäyksellä, mutta enpä itsekään ois uskonut tämän tähän asti kestävän.
Olet laastari. Jos se on sinulle ok, niin anna palaa vaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:42"]
Olet laastari. Jos se on sinulle ok, niin anna palaa vaan.
[/quote]
Miksi ap olisi laastari? Ei todellakaan välttämättä ole. Nivaska kitkeriä ämmiä haluaa heti torpata aloittajan suhteen mieheen, vaikka on aivan mahdollista että se onnistuu ja että siitä tulee pitkä hyvä suhde. Eroon kun päädytään, niin aika usein henkinen työ sen suhteen osalta on tehty jo aikaa sitten. On ajauduttu henkisesti erilleen, ei ole enää sitä mitä suhteessa olisi hyvä olla. Silloin tosiaankin loppu on käytännön järjestelyjä, vaikken silti sano etteikö edelleen saattaisi tulla hankaliakin hetkiä (miehellekin), mutta koskas elämä olisi sellaisista hetkistä vapaa parhaissa unelmatilanteissakaan. Ei koskaan, jos ei satu olemaan täysin etuoikeutetun elämän omaava henkilö.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:58"]
Herää. Ensinnäkin todella, todella harva suhde joka alkaa heti eron jälkeen tulee kestämään. Haluatko olla se henkilö "ole mulle vähän aikaa hän, kohota mun itsetuntoa" Jatka elämää ja jos hän on se oikea niin ehkä parin vuoden kuluttua kannattaa harkita.
[/quote]
Mä olen samaa mieltä, mutta naurattaa vähän kun tuolla toisessa ketjussa toitotettiin, että se heti löydetty uusi rakkaus on aina se kestävää laatua oleva :D
Ei liity lainaamaani kommenttiin, mutta kummasti palstalaisten mielipiteet muuttuu sen mukaan, miten voi ap:ta loukata parhaimmin.
Ainahan ne on "eroamassa"
Kandee pysyä kaukana kunnes oikeasti eroavat. Ja ehkä olet silti laastari, ken tietää.
Ihan se ja sama mitä teet, jäähdytteletkö vai et, niin laastari susta silti tulee. Niin se vaan menee vaikka olisi miten ihana mies.
Minä päätin että eroan. Muutin viikon päästä. Avioero oli selvä heti ja virallisestikin puoli vuotta päätöksestä. Mutta olenkin nainen.
Miehellä oli jo muutaman kuukauden päästä laastari nro 2.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:08"]
miksi kaikki ovat aina eroamassa?
eroaminen kestää minuutin kun sen päättää tehdä.
[/quote]
Oletko kuullut harkinta-ajasta? Asunnon hankinnasta? Huoltajuusasioiden sopimisesta? Omaisuuden jaosta? Et ilmeisesti.
[/quote]
eroaminen tapahtuu minuutissa. kun asian on päättänyt niin se on päätetty. loppu on vain asioiden lopullista järjestelyä.
takerrut sanoihin kun et ymmärrä viestiä.
[/quote]
Eroaminen ei kylläkään tapahdu minuutissa, se on vuosien piilotyö yleensä. Moni pari voi huonosti pitkään, toiset koittavat tehdä kaikkensa suhteen eteen mutta kuollutta tunnetta on joskus liian vaikea elvyttää. Eropäätöstäkään harvemmin tehdään minuutin mielijohteesta "eroaisko vai ottaisko kupin kahvia"-tyyppisiä päätöksiä on vähän, väitän minä. Erosta puhuminenkin venytetään mahdollisimman pitkään, asiaa pyöritellään omassa mielessä, kysellään täältä miten muiden erot on menneet, ollaanko liian herkästi eroamassa muiden mielestä jos... jne.
Se, jos sulle on joku tuttava sanonut eroavansa, sun mielestäsi liian heppoisin perustein, ei todellakaan ole koko kuva. Ja vaikka lopulta eroavan parin kohdalla tulee sanottua ääneen joskus ja toinen sanoo että hänellekin ero sopii, niin miten kukaan voi vähätellä tuota eroprosessia jota käydään pinnan alla pitkään sanomalla että eroaminen kestää minuutin kun sen päättää tehdä?
Aika moni eronnut tietää vielä senkin, että sen jälkeen kun avioerosta on sovittu, toiselle tai molemmille tulee ne alkuaikojen hyvät ajat mieleen ja hetkellisesti voi tuntua sille että rakkautta olisikin jäljellä vielä jne.
Oli miten oli, se että mies haluaa ensin käsitellä eronsa eikä tapaa ap:ta ennen kuin asia on selvä, kuulostaa paremmalta kuin että heillä olisi (seksi)suhde nyt. Vaikuttaa fiksulta mieheltä ja antaa toivoa että suhde ap:hen voisi kehittyä. Varmaahan ei tietysti ole mikään.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Höpönpöpön. Oma ja moni muukin kukoistava suhde on alkanut eron aikoihin tai jopa sitä ennen. Aika usein ero on pitkä prosessi, sitä kypsyttelee monen monta vuotta ja roikkuu toimimattomassa suhteessa. Uusi rakkaus saattaa olla juuri se katapultti, joka sinkoaa asiat vihdoin todelliseksi toiminnaksi eli eropapereiden jättämiseen ja käytännönasioiden sopimiseen.
Tuo on juuri se harha ja klisee, jota toistellaan, että uusi suhde pian eron jälkeen olisi aina laastari, joka sitten repäistään pois arven parannuttua.
Oma suhteeni kestänyt 7 vuotta jo, ja edelleen toimii.
Miten olette tutustuneet? Oletteko tavanneet irl?
Tuli mieleen ystäväni vuosien takainen ero. Mies oli tavannut naisen netissä, ihastunut häneen ja sanonut eroavan vaimostaan, eli ystävästäni. Ystävälläni ei ollut hajuakaan miehensä eroaikeista. Erohan siitä sitten loppujenlopuksi tuli kun vaimo sai tietää.
En kyllä itse liehakoisi miestä, joka on eroamassa, ei eronnut! Mistä tiedät mikä tilanne heillä on kotona? Mies nyt luonnollisesti on vaan uuden perseen perässä ja sanoo mitä vaan. Ja muutenkin, onko järkevää sekaantua mieheen joka hylkää perheensä... ei varmaan mies sieltä parhaimmasta päästä ;)
munsta ap sun on nyt kaikkein tärkeintä huomioida se, ne lapset tulee samassa paketissa mukana. oletko valmis siihen? äläkä heti suoralta kädeltä vastaa kyllä, vaan mieti hetki... lapset menee aina sinun edellesi, tai ainakin kuuluisi mennä. tätä palstaa kun lukee niin huomaa, useat naiset ei tätä huomioi ja sitten ne lapset ovat kaiken pahan alku ja juuri ja sitten viellä se pirun EX vaimo... ap mieti tarkkaan!
Mietippä vielä kerran, haluatko miehen, joka on eroamassa? Ihan itsesi takia.
Onkos se mies oikeasti eroamassa myös miehen puolison ja tuttavien mielestä?