Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiharien hiusten kasvattaminen on ihan tuskaa

Vierailija
25.07.2014 |

Nämä eivät ikinä kasva pitkiksi. Aikaa menee puolet enemmän kuin suorahiuksisella. Nytkin hiukset ovat suoraksi vedettyinä lähes hartioihin, mutta kiharan vuoksi vain korvaan asti. Menee monta vuotta ennen kuin ovat pitkät.  

Miten ihmeessä kiharat hiukset voisi leikata kasvatusvaiheessa että ei näyttäisi mopilta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 08:33"]

Ranskalainenletti on hyvä vaihtoehto,että ei näytä mopilta noin lyhyenä

[/quote]

Näin lomalla tosiaankin kiva, mutta ei ehkä töissä kovin asiallinen "aikuiselle" naiselle. Osaan tehdä monenlaisia lettejä (pään ympäri on suosikkini), mutta töissä minulla ei ole ollutsellaista koskaan. Ponnarilla on tylsää aina pitää.

ap

Vierailija
2/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen letti on asiallinen ja aikuismainen, kun ei jätä letin päätä roikkumaan vaan kiinnittää sen pinneillä. Lyhyen letin pään voi taittaa piiloon ikään kuin letin alle, pidemmän voi kieputtaa nutturalle. Etenkin nuttura näyttää paremmalta, jos ei tee lettiä aivan keskelle päätä vaan sivummalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailkaa lettikampaus, joka muka sopii asiantuntijatehtävissä olevalle 40 v naiselle. Joku Tymosenko-kampaus näyttää mielestäni hassulta.

Vierailija
4/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suorat ja osin laineikkaat hiukset, on kyl välillä hankalaa saada pysymään missään asennossa varsinkin vastapestynä, joillain shampoilla ja hoitoaineilla saa vähemmän kiharat, näillä ilmoilla on kyl niin laineikas pehko, et mikään ei auta. Kannattaa kokeilla eri shampoo merkkejä ja huuhdella haalealla vedellä, liian kuuma kuivattaa enemmän, joten kähertyy enemmän ja liika peseminenki kuluttaa.

Vierailija
5/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXtdr9mFecabyeIgNH4wb5CbRhiTkL7U2CHwZhF5nADMwOsoOrsQ

Tällaineen sopii mielestäni toimistoon. Muutenkin kaikki sellaiset, jossa vain osa hiuksista on letitetty sopii hyvin. Esim. pelkät otsahiukset kierrettynä tai tiukalla letillä toiselle sivulle.

Vierailija
6/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa, hengenheimolaisia <3 Lähipiirissä ei ole ketään muuta kikkarapäätä eikä kukaan oikein ymmärrä mun ongelmia :) Tuskan takana on taas löytää kampaaja, joka ymmärtäisi kiharien hiusten leikkaamista, kun edellinen asiansa osaava meni ja sai allergian jollekin käyttämälleen kampaamokemikaalille. Nyt mun poikaparkani on saanut äidin kikkurat, säälittää jätkä jo valmiiksi kun se on 15v eikä varmaan tykkää et tukka on villosti kikkuralla joka suuntaan :) Mies kuivaileekin äitiä ja poikaa että "ootte taas molemmat ihan" ja vie kädet pään sivuilta kauemmas kuvaillen meidän tukkamallia :D

Vierailija
7/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle toimistoon sopivia:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/blogit/kalastajan_vaimo/lettikampauksia Kuvien 5 ja 6 kampaus, etenkin jos ei tee siitä noin rentoa vaan vähän siistimmän.

http://pfol-n.blogspot.fi/2012/10/lettikampaus-456.html Tämä on tosi kaunis, mutta letin pää pitäisi esimerkiksi laittaa nutturalle.

Vierailija
8/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharat miehellä on ihan eri asia.

Vierailija
9/29 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on täysin afrotukka, eikä ole suoristuksen kanssa ollut mitään ongelmaa, näiden 4 vuoden aikana. Aluksi toki oli ihan hirveän näköistä kun en osannut sitä hiusta tehdä nätin näköiseksi, mutta nykyään saan suoristettua ne siten että jäävät "kuohkeiksi" eivätkä ole päähän liimatut. :)

Täytyy muuten sanoa että olen alkanut arvostamaan luonnollista hiustani enemmän ja jättänyt rautaa pois, koska se yhdistettynä stressiin saa hiukset tippumaan kuin lehdet puista syksyisin. Ihan hirveetä oli kun tajusi että hieman olkapään yli olevat hiukset eivät enää ylittynyt edes olkapäille... Enkä ollut kertaakaan leikannut hiuksiani tuona aikana.

Mutta! Nyt parissa kuukaudessa ovat kasvaneet olkapäihin, että kyllä se kihara hius kasvaa jos osaat hoitaa sitä. Itse käytän oliiviöljyä, tv:stä tuttua Wen -shampoota ja siinä mukana tulleita muotoilu töhniä, ja kyllä voin sanoa että ylpeänä menen untuvapäisenä kylillä. :)

Vierailija
10/29 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pidennykset! Mä otin enkä kadu.

Vierailija
11/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta tyttäreni kautta. Hänellä afro,nyt saa nätisti ponnarille vaikka hiukset lapaluihin asti jo (märkinä). Ranskalainenletti on hyvä vaihtoehto,että ei näytä mopilta noin lyhyenä

Vierailija
12/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile suoristaa hiukset joskus, toisi vaihtelua ja näyttävät pidemmiltä.

Vierailija
13/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hiukset tulee kuitenkin näyttämään ihan superupeilta, kunhan kasvavat. :)

Oletko kokeillut niiden suoristamista ilman mitään rautoja ja muita? Jos kiinnostaa, niin saattaisin saada jostain ohjeetkin kaivettua... Onnistuu ihan föönaamatta tai käyttämättä mitään ihmeempiä vehkeitä. En kyllä tiedä, jaksaisiko sitä tehdä joka päivä tai miten se toimii oikeasti. Itselläni on suorat hiukset. Toimii jotenkin sillä periaatteella, että hiukset kiedotaan pään ympärille ja kiinnitetään pinneillä niin, että pysyvät suorina.

Vierailija
14/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:58"]

[/quote]

Ja pilaa tehokkaasti hiukset. Kihara hius on luonnostaan kuiva, minkä vuoksi se menee todella helposti huonoon kuntoon. Ei todellakaan kannata lähestyä millään lämpölaitteilla, jos on tarkoitus kasvattaa pitkäksi.

Vierailija
15/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 08:33"]

Ranskalainenletti on hyvä vaihtoehto,että ei näytä mopilta noin lyhyenä

[/quote]

Näin lomalla tosiaankin kiva, mutta ei ehkä töissä kovin asiallinen "aikuiselle" naiselle. Osaan tehdä monenlaisia lettejä (pään ympäri on suosikkini), mutta töissä minulla ei ole ollutsellaista koskaan. Ponnarilla on tylsää aina pitää.

ap

[/quote]

Totta kai aikuinen voi pitää lettiä! Mikä ihmeen ajatus tuo on, että ei voi?

Vierailija
16/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs erilaiset pannat? Kankaiset, kuminauhaiset, nykyään niitä on tosi kivoja. http://s3.amazonaws.com/ths_assets_production/attachment_resources/attachments/1626/original/Celebrity_2610.jpg

Vierailija
17/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:58"]

[/quote]

Oletko suoristanut kiharia hiuksia? Ihan älytön homma. Ei sitä ainakaan monta kertaa viikossa tee.

Vierailija
18/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit vähän on kostee ilma tai hikoilee, niin se oli sit siinä :) ainakin mun pehko näyttää lähinnä tönköltä kypärältä suoristettuna, mutta sitä ei voi suorahiuksinen ymmärtää... Eikä ymmärrä suorahiuksiset kampaajatkaan, jotka aina on suoristamassa tukkaa. Sit niitä kaduttaa, kun se ei mee niinku ne kuvitteli, vaikka mä olin sanonu. Ärsyttää. Miks kiharat pitää suoristaa?

Vierailija
19/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:58"]

[/quote]

Oletko suoristanut kiharia hiuksia? Ihan älytön homma. Ei sitä ainakaan monta kertaa viikossa tee.

[/quote]

Mulla on luonnonkiharat hiukset ja niiden suoristamisessa menee todella kauan aikaa... lisäksi on haaste saada kaikki hiukset suoriksi. Ja vielä sen lisäksi ne ovat kohta taas kiharat...

Sinuna antaisin vain kasvaa ja olla kiharat! Ne on upeat myöhemmin! :)

Vierailija
20/29 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tosi kihara tukka ja kampaajat haluaa aina suoristaa! Yksi kampaaja osasi, niin että huksista tuli silkkisen suorat mutta myös tosi ohuen näköiset. Vaatii laadukkaan raudan ja vetoa. Itse en pysty venyttämään hiuksiani tarpeeksi jotta saisin suoristettua koska käsien pituus ei riitä.

Yleensä jos annan suoristaa niin hiuksista tulee karheat ja kiillottomat sekä sähköiset, eivätkä laskeutu luonnollisesti vaan "jököttävät" päässä. Yök!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi