Helkkari noita H & M:n viskoosivaatteita!
Mä ostin juuri vähän aikaa sitten hameen ja lyhythihaisen paidan. Nyt huomasin, että hameen helmassa on neljä reikää ja paidan hihassa yksi. En muista missä kohtaa hälyttimet olivat, mutta sopisi hyvin että reiät olisivat hälyttimistä. Toi H & M on kyllä oikein laadutonta kertakäyttökulttuuria pahimmillaan, edes uudet vaatteet eivät ole ehjiä, mutta väliäkös sillä!
Kommentit (19)
Sukat on niin monta kertaa ollu valmiiks rei'illä etten oo enää ostanu HM:lt
Viskoosi on herkkä tekokuitu, ei kestä liian kovaa venyttelyä. Vaatteet pitää pesun jälkeen muotoilla kosteana entisiin mittoihin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:17"]
Turha täällä valittaa, vie takasin kauppaan! H&M:llä otetaan kiltisti takasin heti pilalle menneet vaatteet, niiden on tarkoitus kestää mm. pesua. Sama Zarassa, olen vienyt t-paidankin takas kun lähti sauma purkautumaan ja he korjauttivat sen, veloituksetta tietenkin.
[/quote]
Voisinpa viedäkin joo, kunhan nyt purin ärtymystäni tänne. Kuittia mulla tuskin kyllä on...
Ja kolmoselle, hameessa on neljä reikää, mutta ne ovat sillä tavalla linjassa toistensa kanssa, että todennäköisesti kangas on ollut monin kerroin ja hälytin survaistu joka kerroksen läpi. Tuo että reiät olisivat tulleet hälyttimistä oli vain epäily, mutta aika todennäköinen sellainen.
Mä ostan ajoittain H & M:ltä, koska kyllä sieltä olen toisaalta tosi kestäviäkin vaatteita joskus löytänyt. On vaan ihan säkästä kiinni että onko vaate hyvä vai jo valmiiksi ammuttu reikiä täyteen.
[/quote]
Palautukset onnistuvat kyllä ilman kuittiakin, ei voi velvoittaa että ihmiset säilyttäisivät kuitteja ostoksistaan aina, jos olet kortilla vielä maksanut niin sen kyllä löytää liikkeestä. Toki joku aika siinä on, miten kauan tuotteen voi palauttaa mutta jos se hajoaa heti tai menee pesussa pilalle niin voi palauttaa aina, joku kestoikä se paidoillakin yms. on. Ihmiset eivät vaan yleensä jaksa vaatia mitään, joku vaate hajoaa ensimmäisellä kerralla ja ei kehdata valittaa ja sitten menee rahatkin vain hukkaan. Minua ei kiinnosta maksaa muutamaa euroakaan tuotteesta joka samantien menee pilalle, ankeaahan se on jos löytää jotain mieluista jota ei voi edes sitten käyttää. Tylsää myöskin se, että hälyttimet laitetaan nykyään suoraan vaatteeseen eikä vaikka tuotelappuun, reikähän siitä aina kankaaseen sitten jää...
Sanoisin kaikille, että ei kannata tyytyä siihen että joku tuote hajoaa aivan samantien ostosta, vaan pitää kiinni oikeuksistaan ja viedä tuote takaisin.
No H&M on sentään sen verran edullinen, ettei voi ihan hirveästi laatua odottaa. Minä ostin viime keväänä COS:ilta (osa H&M:ää sekin) muutaman klassisen t-paidan, kun niitä jokaisessa mahdollisessa muotilehdessä ja -blogissa kehuttiin maasta taivaaseen ns. täydellisenä t-paitana. Kyseessä siis se klassinen kaudesta toiseen valikoimassa pysyvä rintataskullinen t-paita. Ostin muutaman paidan, osan puoleen hintaan ja valkoisen normaalihintaan, joka oli hurjat 25 euroa. Päätin kuitenkin panostaa, koska käytän todella paljon t-paitoja neuleiden ja farkkujen kanssa.
Järkytykseni oli suuri, kun kyseiset paidat osoittautuivat ihan yhtä surkeiksi elleivät jopa huonommiksi kuin hooämmän puolta halvemmat versiot. Paidat kutistuivat 40 asteen pesussa ja niitä piti kosteina venytellä joka suuntaan, etteivät ne nuolisi ihoa, kun kuitenkin rennon löysän lookin vuoksi olin ne hankkinut. Useammassa paidassa oli muutaman käytön jälkeen reikiä. Valkoinen paita oli lyhyen käytön jälkeen ihan nyppyyntynyt kainalon ja kyljen kohdalta. Nykyään käytän noita paitoja enimmäkseen kotihengailussa ja pyjaman yläosana, kun en viitsi reikäisissä t-paidoissa mennä töihin.
Voi olla että mun ostoksesta on liian pitkä aika. Ostin nuo muistaakseni joskus ennen juhannusta jo, silloin kun oli kylmä kun Siperiassa. Otin käyttöön vasta myöhemmin kun tuli helteet ja sitten huomasin viat.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:06"]
Sukat on niin monta kertaa ollu valmiiks rei'illä etten oo enää ostanu HM:lt
[/quote]
Mulla hajosi myös yhdet sukat samantien kun niihin tuli ihan ihmekohtaan pohjassa reiät, varmaan se hälytin saanut ne aikaiseksi ja sitten eivät kestäneet käyttöä.
Aikamoista hälläväliä-meininkiä paukuttaa niitä hälyttimiä vaatteisiin niin, että vaatteet hajoavat. Tuskinpa ovat autuaan tietämättömiä asiasta nimittäin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:58"]
Onkohan Lindexin viskoosivaatteet yhtään parempilaatuisia?
Himottaisi hirveästi yksi vaate sieltä, mutta oli kokonaan viskoosia ja hintakin 10e "liikaa", että ostaisin jos yhtään mietityttää. Mutta se jäi takaraivoon nykimään...
[/quote]
Lindexin vaatteet on mun mielestä yllättävän huonoja myös. Siellä on joitain ihan ok-laatuisia vaatteita, mutta suurin osa on ihan yhtä huonoja kuin H&M:llä tai Gina Tricot'ssa. Lindexillä oli jossain vaiheessa myynnissä juuri mun tyylisiä vaatteita, ja kävin siellä aika paljon (vuosi tai kaksi sitten). Järjestään kaikki osoittautuivat ihan surkeiksi: osa nyppääntyi heti muutaman kerran käytön jälkeen, ennen ensimmäistä pesua siis, osaan tuli heti reikiä, farkut venahtivat saman tien ja niissä on jotain ainetta, joka saa ne haisemaan pahalta, materiaalit on yleisesti ottaen ohuita ja heikkolaatuisia. En todellakaan shoppaile siellä enää.
Joo ja pidäpä jotain t-paitaa pari päivää putkeen - venyy muodottomaks säkiks. Pesun jälkeen taas muutaman tunnin pysyy muodossa ennenku lörpähtää.
Neljä hälytintä hameessa? Mahtoi olla kallis vaate...
Reikiä tulee yhtä paljon kalliimpiinkin vaatteisiin, samoissa paikoissa ne ns. merkkituotteet teetetään kuin HM-mallistot. Muutama syyllinen vikoihin; liika kiire ompelussa, väärät/yhteensopimattomat materiaalit langoissa ja kankaissa, heikkolaatuiset kankaat, kankaan vääränlainen värjäys, vääränlaiset neulat, ompeleet ja langankireydet käytetyille materiaaleilla.
Yleisesti vaatteet pvat sitä huonompaa laatua mitä kauempaa niitä tuodaan, Turkissa ja Liettuassa valmistetut kestävät jopa useamman käyttökerran, osa kotimaisista on lähes ikuisia näihin verrattuna.
Ja kaikki trikookankaat leikattu vinoon, että saumat kiertää heti
Miks te ostatte noita? Koska onhan sillä väliä!
Mä en kans tajua, että miksi te ostatte niitä! Turha siitä on valittaa jos tietää valmiiksi ostavansa paskaa =)
Ostin mustat leveät trikoohousut. Ensimmäisessä pesussa kutistuivat n. 25cm ja koko vaate täynnä suuriä nyppyjä.
Ostan, koska Hennesiltä saa kivemman näköisiä vaatteita kuin kalliimmista liikkeistä. En ole valmis näyttämään tätimäiseltä vielä.
Ihan samaa kiroan minäkin! Enää en edes suostu ostamaan viskoosia tai polyesteriä sisältäviä vaatteita niiden paskan laadun vuoksi. Suosin luomupuuvillaa, jota nykyään saa jo aika hyvin, mutta niissäkin vaatteissa saumat kiertävät heti ensimmäisen pesun jälkeen. Ehkä sitten 60+ vuotiaana, kun haluan pukeutua isokuvioisiin tanttamekkoihin, voin taas ostaa laatua. Jos sellaista enää koskaan löytää...
Onkohan Lindexin viskoosivaatteet yhtään parempilaatuisia?
Himottaisi hirveästi yksi vaate sieltä, mutta oli kokonaan viskoosia ja hintakin 10e "liikaa", että ostaisin jos yhtään mietityttää. Mutta se jäi takaraivoon nykimään...
Turha täällä valittaa, vie takasin kauppaan! H&M:llä otetaan kiltisti takasin heti pilalle menneet vaatteet, niiden on tarkoitus kestää mm. pesua. Sama Zarassa, olen vienyt t-paidankin takas kun lähti sauma purkautumaan ja he korjauttivat sen, veloituksetta tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:17"]
[/quote]
Voisinpa viedäkin joo, kunhan nyt purin ärtymystäni tänne. Kuittia mulla tuskin kyllä on...
Ja kolmoselle, hameessa on neljä reikää, mutta ne ovat sillä tavalla linjassa toistensa kanssa, että todennäköisesti kangas on ollut monin kerroin ja hälytin survaistu joka kerroksen läpi. Tuo että reiät olisivat tulleet hälyttimistä oli vain epäily, mutta aika todennäköinen sellainen.
Mä ostan ajoittain H & M:ltä, koska kyllä sieltä olen toisaalta tosi kestäviäkin vaatteita joskus löytänyt. On vaan ihan säkästä kiinni että onko vaate hyvä vai jo valmiiksi ammuttu reikiä täyteen.