Tarvitseeko vanhojen sukulaisten kanssa olla tekemisissä jos ei halua?
Isän veli vaimoineen on hyvin vanhanaikainen, vanhoillinen, ahdasmielinen ja konservatiivinen pariskunta.
Viimeksi kylässä käydessämme, alkoivat ääneen ihmettelemään ja arvostelemaan mm. sitä, että minä 35-vuotiaana miehenä en ole perheellinen ja naimisissa. Yleisesti arvostelivat ääneen sitä ettei nuoret enää halua naimisiin. Ko. pariskunta on nykymaailmasta pihalla kuin lintulauta tai lumiukko. Aika äkkiä siitä sitten lähdettiinkin pois. Onko heidän kanssaan pakko olla tekemisissä, jos ei halua? Varmasti jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta se tarkoittaa myös sitä, ettei toisen laidan ihmiset halua heidän kanssaan olla tekemisissä. Kovasti ko. pariskunta joskus isältäni kyselee minun tekemisistäni, mutta itse en halua puhella heidän kanssaan. Enkä kehtaa sanoa heille suoraan, ettei enää eletä 70-luvulla
Kommentit (13)
No omien vanhempien kanssa on tietty ihan hyvä olla tekemisissä, mikäli se sopuisasti onnistuu, mutta sen enempiä sukulaisia ei ole pakko kylästellä, jollei siitä mitään mukavaa itselle seuraa.
Jos olet toisen laidan ihminen, niin kerro tilanteesta heille.
Monet jumiutuvat omiin tapoihinsa.
Kerro heille ensi kerralla, että olet homo. Jos tuuri käy he katkaisevat välit suhun oma-aloitteisesti.
Kannattaa antaa juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja huomioida se seikka, että omat jälkeläisesi mollaavat joskus vuosien päästä sinua ihan samoin. Huumoria kehiin :)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja huomioida se seikka, että omat jälkeläisesi mollaavat joskus vuosien päästä sinua ihan samoin. Huumoria kehiin :)
Itse koin sellaisen arvostelun aika loukkaavana ja törkeänä. Ei tarvitse heidänkään ihmetellä, miksi kukaan nuorempi ei halua heidän kanssaan olla vapaaehtoisesti tekemisissä, kun karkottavat kaikki ahdasmielisyydellään. En nyt viitsinyt edes lähteä sanomaan heille mitään nykyajan supernirsoista nuorista naisista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut ilmastonmuutoksesta? :D
Miksi sukulaisiin täytyisi pitää yhteyttä, jos heistä tulee vain pahaa mieltä? Itse pidän yhteyttä vain vanhempiini, muut sukulaiset ovat joko pimeitä tai minulla ei ole heidän kanssaan mitään yhteistä. Helpommalla näin pääsee.
Sinänsä mielenkiintoista, että juuri tuo sukupolvi eleli huoleti avoliitossa, parinvaihtoakaan ei kaihdettu ja oltiin kaikin tavoin vapautuneita kultaisella 70-luvulla. Siksi minusta on outoa, että he ihmettelisivät sitä, mikä oli heidän sukupolvensa arkea myös maalla. Toki moni avoliitto muuttui avioliitoksi, mutta aika outoa, että setäsi vaimoineen on yhtä vanhoillinen kuin vanhempansa aikoinaan.
Tosin onhan niitä vanhoillisia 35v ikäisiäkin, jotka menevät avioon eivätkä voi tehdä avioehtoa siksi, että se kertoo eroaikeista eikä henkivakuutustakaan voi ottaa, koska sillä enteillään kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koin sellaisen arvostelun aika loukkaavana ja törkeänä. Ei tarvitse heidänkään ihmetellä, miksi kukaan nuorempi ei halua heidän kanssaan olla vapaaehtoisesti tekemisissä, kun karkottavat kaikki ahdasmielisyydellään. En nyt viitsinyt edes lähteä sanomaan heille mitään nykyajan supernirsoista nuorista naisista.
ap
No, älä jää rypemään tuossa, vaan ota opiksesi ja ole viisaampi sitten kun olet itse vanha. Nää samat asiat kun toistuu sukupolvesta toiseen, aina.
Onpa ap herkkähipiäinen 35-vuotiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä mielenkiintoista, että juuri tuo sukupolvi eleli huoleti avoliitossa, parinvaihtoakaan ei kaihdettu ja oltiin kaikin tavoin vapautuneita kultaisella 70-luvulla. Siksi minusta on outoa, että he ihmettelisivät sitä, mikä oli heidän sukupolvensa arkea myös maalla. Toki moni avoliitto muuttui avioliitoksi, mutta aika outoa, että setäsi vaimoineen on yhtä vanhoillinen kuin vanhempansa aikoinaan.
Tosin onhan niitä vanhoillisia 35v ikäisiäkin, jotka menevät avioon eivätkä voi tehdä avioehtoa siksi, että se kertoo eroaikeista eikä henkivakuutustakaan voi ottaa, koska sillä enteillään kuolemaa.
On tämä myöskin alueellista. Sieltä mistä itse olen kotoisin, on naiset olleet 70-luvulla hyvin vanhoillisia ja mm. emäntäkoulun ovat käyneet varmaan kaikki 70-luvulla sielläpäin. Äitini esim. on juuri tälläinen, ollut nuori 70-luvulla ja nyt on hyvin vanhanaikainen, pullantuoksuinen mummeli joka siivoa ja passaa isääni.
Niin. Itse esim lopetan puhelut vanhempieni kanssa lyhyeen jos puheenaiheet ei miellytä mua. Ovat yli 70-vuotiaita. Äiti täytti just 75v.