Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hammaskipu johtuu?

Vierailija
18.07.2021 |

Viikko sitten leukaperät kipeytyivät ja korvien seudulle särki. Tunsin arkuutta oikealla puolella ylhäällä ja alhaalla useammassa hampaassa. Olen syönyt lihasrelaksanttia ja särkylääkkeitä, ja leukojen kipu on poistunut, mutta hammaskipu pahentunut. Jatkuvaa jomotusta on etenkin ylhäällä oikealla, mutta myös muiden hampaiden kohdalla. Hampaani on tarkastettu pari kk sitten, ja ei ollut reikiä. Ei myöskään kariesta. Kiskot saan parin kuukauden päästä, koska hampaiden pinnalla oli merkkejä yhteenpuremisesta. Ei kuitenkaan kuulemma pahoja kulumia.

En ole pariin yöhön saanut kunnolla nukuttua. Kipu ei kuitenkaan ole sietämätöntä, en oikein osaa verrata sitä mihinkään, kun minulla ei ole ollut ennen hammassärkyä. Kipu ei ole ihan tasaista, tuntuu että aamuisin ja öisin särkee eniten. Lisäksi lievää painetta siellä kipeimmällä alueella.

Voiko hammas ärtyä puremisesta niin että särky on jatkuvaa? Hampaat ehkä arastavat kylmää/kuumaa, mutta vähän. Vai voiko reikä tuntua usean hampaan kipuna?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samantyyppistä hammaskipua. Ensin saattaa olla joku päivä kunnon kipu, ja sitten helpottaa pariksi päiväksi. Sitten taas ärtyy jostain. Mielestäni useampi hammas tuntuu vähän aralta, mutta pureminen kyllä onnistuu. Mikään ei arasta kylmää tai kuumaa muita enemmän. Kipu myös vaihtelee alhaalla ja ylhäällä. Joskus ikenet tuntuu ärtyneiltä, mutta ei ole kariesta eikä verenvuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan