Millaisia ovat jahtaajanaiset?
Tällainen termi tuli toisessa keskustelussa esille, joten keskustellaanko ilmiöstä? Tarkoitan naisia, jotka eivät suostu uskomaan, ettei ko. mies halua heistä mitään enempää, vaan jäävät jumiin tällaisiin miehiin. Heitä on varmaan erityyppisiä heitäkin.
On esimerkiksi pelasta, joka haluaa pelastaa miehen joko oikeilta tai itse keksimiltään ongelmilta. Sitten on nainen, joka jää odottelemaan miehen sitoutumista ja koettaa painostaa siihen eri keinoin (toinen nainen tai fwb-nainen). Kolmas ryhmä ovat mieleltään järkkyneet naiset, jotka kuvittelevat miehen tekemisten liittyvän itseensä, vaikka mies ei ole vähääkään kiinnostunut eli kaukorakkauksiin erikoistuneet naiset.
Entä muita? Omia kokemuksia?
Jahtaajamiehiä on enemmän kuin jahtaajanaisia, mutta jahtaajamiehistä puhutaan jatkuvasti, kun taas jahtaajanaisista ei niinkään paljon.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin flame -ilmiössä on jahtaaja ja jahdattu. Ovat erityisen samankaltaisia mutta järkyttävästi näkevät huonoja puolia toisissaan tms. Sitten toinen, kypsempi, lähtee jahtaamaan ja toinen pakenee, kunnes mahdollisesti päätyvät yhteen. Ilmeisesti harvoin perhettä kuitenkaan perustavat, mutta silmät sielun peilinä tuntuvat erityisen tutuilta.
Eli on ilmiö yleinen, eri tavoin kerrottuna vain. Sekä miehet että naiset voivat olla jahtaajia eli ensin yhteisyyden havaitsevia.
Yksi ystäväni löysi puolison treffipalstalta olemalla aktiivinen ja lähettämällä useita viestejä. Ovat onnellisesti naimisissa. Nainen on muutenkin toimeen tarttuva ja koordinoiva.
Joillain voi olla vahvoja tahtotiloja, eli haluavat tehdä selväksi olevansa kiinnostuneita. Sitten on etäisiin miehiin koukkuun jääneitä. Toisella ystävällä isä oli etäinen ja sitten arvosti jäyhän miehekkäitä miehiä. Ei yleensä yksipuolisesti jahdannut, mutta jäi koukkuun on-off-exäänsä yli vosikymmeneksi.
Yksi jahtaaja-nainen sai kovalla työllä itselleen haluamansa miehen. Nyt asuvat miehen tuloilla hankitussa miljoonatalossa järven rannalla. Myönnän, että on käynyt mielessä, että pitäisikö itsekin alkaa jahtaamaan.
Kuullostaa enemmän kullankaivajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava teema. Itse voin välillä ottaa johonkuhun yhteyttä, jos hän vaikuttaa jotenkin kiinnostavalta. Olkoon sitten ulkonäön tai vaikka työosaamisen vuoksi, usein molempien. Jos mies on ujo, voin ottaa toistenkin häneen itse yhteyttä. Tuollaisesta muodostuu helposti tilanne, jossa olen yhteyttä ottava henkilö.
Yleensä ihmiset kai etsivät toisista ihmisistä seuraa, ajanvietettä ja jonkinlaista vastakaikua tai palveluksia. Siksi voivat ottaa useamman kerran yhteyttä ihmiseen, josta sellaista voi toivoa saavansa.
Jos yhteyttä ottava ei malta tutustua tavoittelemaansa tai toinen ei kerro itsestään, vuorovaikutus jää helposti vaillinaiseksi.
Usein erityisesti naiset yrittävät suoriutua ihmissuhteista tietyllä tasolla. Niihin voi kuulua kaikenlaista, mistä kiinnostuksen kohteena oleva mies ei ole perillä. Sitten taas yrittävät punnertaa miestä kohti ihanteita. Voi sellainen olla hyväksikin, kunhan ei tuputa toiselle väkisin mitään.
En ymmärrä, mikä velvollisuus jollain satunnaisella jampalla olisi muuttua naisen toiveiden mukaiseksi. Ymmärrän kyllä, että jos on sovittu vaikka yhteydenpidosta, lupauksen rikkominen on väärin.
En täysin hahmottamut pointtiasi tässä. Mitä tarkoitat punnertamista kohti ihanteita esim? Ajattelitko että joku voisi pitää sinuakin jahtaajana?
Itse olen hyvin suoranuottinen ja arvostan sitä toisessakin. En ole ikinä oelannut pelejä pariutumisessa. Jahtaaminen on peli jota pelataan yksin, toinen osapuoli ei ole mukana. Psykologisointi on naisilla ilmeisesti osa sitä, pyritään kyökin kautta toisen pään sisään, turhaan. Omat toiveet ja tunteet tekevät tepposia.
Kommentoin yleisesti naisia. Keskustelussa tuotiin alussa esiin, että naiset jahtaavat ja yrittävät saada miestä muuttumaan. Kokemukseni mukaan naiset voivat ottaa miehen ja parisuhteen omaksi projektikseen, ei kaikella miehen tahdon kanssa välttämättä ole tekemistä. Eli jos mies ei halua jotain tiettyä osa-aluetta suhteeseen, jota nainen pitää tärkeänä, nainen voi vain kauhistella miestä, koska kyseinen ulottuvuus muka kuuluu suhteeseen. Ihmisillä on erilaisia päämääriä.
En usko, ettei monella jahtaamisessa toinenkin osapuoli olisi mukana. Yllättävän monet paatuneet tyypit päätyvät suhteeseen, jossa toinen on aktiivinen ja vuodattaa tunteitaan. Huomioin yleisesti. Jos nainen vähentää aktiivisuuttaan, mies voi jonkun ajan päästä heittää taas viehettä kehiin. Psykologinen peli on siis vahvasti käynnissä.
Jotkut taas voivat jättää noudattamatta aiempia sopimuksia yhteydenpidosta, jolloin toinen muka joutuu jahtaamaan. Toinen vain jättää oudosti jotain tekemättä tai ottamatta yhteyttä. Jahtaako asiaa selvittävä silloin epäselvästi käyttäytyvää? Onneksi oma parisuhteeni on erilainen.
Jouduin itsekin tekemisiin tuollaisen epämääräisesti käyttäytyvän henkilön kanssa noin vuosi sitten. Todella huomasin, että mystisellä käytöksellään hän ikään kuin ruokki tilannetta, että aivan normaalissa työvuorovaikutuksessa olisi ollut kyse jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut yhden tuollaisen naisen suomi24 treffeissä ja nykyisin myös tinderissä.
Hän on laittanut varmaan kymmeniä flirttejä ja viestejä suomi24:ssä ja nyt kun kirjauduin tinderiin niin siellä oli samalta naiselta jokin superviesti missä oli sydän-hymiöitä.
Miksi et estä? Ilmeisesti haluat noita , kun et niin tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut yhden tuollaisen naisen suomi24 treffeissä ja nykyisin myös tinderissä.
Hän on laittanut varmaan kymmeniä flirttejä ja viestejä suomi24:ssä ja nyt kun kirjauduin tinderiin niin siellä oli samalta naiselta jokin superviesti missä oli sydän-hymiöitä.
Siis jahtaa sinua laittamalla flirttejä jatkuvasti sinulle, mutta ette ole tavanneet? Itse ehkä ajattelisin tuossa kohtaa, että saattaa olla kehitysvammainen. En tiedä voiko heitä oikein jahtaajiksi sanoa, koska ovat vammaisia eivätkä vammansa vuoksi voi ymmärtää asiaa.
Korjaan tätä kommenttiani tarkemmin ajateltuani. Voi hyvinkin olla jahtaajanainen, jospa tuollainen on yleistäkin ja nykyisin jahtaaminen voi alkaa noin. Ja sitten mies jossain vaiheessa heltyy?
Jahtaajien logiikkaa on vaikea ymmärtää, se on sen verran poikkeavaa.
Onko siinä muuta poikkeavaa kuin se järjetön sinnikkyys, vaikka mitään vastakaikua ei tule?
On, ajattelu nyrjähtelee, joko toiveajattelua psykologisoinnilla höystettynä tai sitten ihan harhaisuutta, jolloin kyse on mielen sairaudesta.
Täällä jengi keskustelee ikään kuin miehet eivät usein egoaan buustatakseen tahallaan ruokkisi naisten ihastumisia vain nähdäkseen, kuinka pitkälle kukakin nainen on valmis menemään. Sitten jälkeenpäin sitä on helppo kaasuvalottaa harhoina ja toiveajatteluna.
Usein? Ei varmasti
Kyllä naisten tunteilla leikkiminen on harrastus useammalle miehelle kuin ei ole.
En ole koskaan tehnyt noin. En usko tuntevani ketään, joka olisi.
Ehkä et. Monet miehet kuitenkin tekevät sitä. Useat eivät edes tajua tekevänsä sitä, koska ovat kykenemättömiä asettamaan itseään toisen asemaan.
Jos joku ei tajua antavansa sinulle merkkejä ja kiusaavansa sinua niin kysehän on juuri omista harhoistasi, että toinen on kiinnostunut ja antaa merkkejä. 🥺
Tässä oli kyse miehistä, jotka tekevät sitä tietoisesti. Jos et tajua sitä, olet joko naiivi, trolli tai peluri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava teema. Itse voin välillä ottaa johonkuhun yhteyttä, jos hän vaikuttaa jotenkin kiinnostavalta. Olkoon sitten ulkonäön tai vaikka työosaamisen vuoksi, usein molempien. Jos mies on ujo, voin ottaa toistenkin häneen itse yhteyttä. Tuollaisesta muodostuu helposti tilanne, jossa olen yhteyttä ottava henkilö.
Yleensä ihmiset kai etsivät toisista ihmisistä seuraa, ajanvietettä ja jonkinlaista vastakaikua tai palveluksia. Siksi voivat ottaa useamman kerran yhteyttä ihmiseen, josta sellaista voi toivoa saavansa.
Jos yhteyttä ottava ei malta tutustua tavoittelemaansa tai toinen ei kerro itsestään, vuorovaikutus jää helposti vaillinaiseksi.
Usein erityisesti naiset yrittävät suoriutua ihmissuhteista tietyllä tasolla. Niihin voi kuulua kaikenlaista, mistä kiinnostuksen kohteena oleva mies ei ole perillä. Sitten taas yrittävät punnertaa miestä kohti ihanteita. Voi sellainen olla hyväksikin, kunhan ei tuputa toiselle väkisin mitään.
En ymmärrä, mikä velvollisuus jollain satunnaisella jampalla olisi muuttua naisen toiveiden mukaiseksi. Ymmärrän kyllä, että jos on sovittu vaikka yhteydenpidosta, lupauksen rikkominen on väärin.
En täysin hahmottamut pointtiasi tässä. Mitä tarkoitat punnertamista kohti ihanteita esim? Ajattelitko että joku voisi pitää sinuakin jahtaajana?
Itse olen hyvin suoranuottinen ja arvostan sitä toisessakin. En ole ikinä oelannut pelejä pariutumisessa. Jahtaaminen on peli jota pelataan yksin, toinen osapuoli ei ole mukana. Psykologisointi on naisilla ilmeisesti osa sitä, pyritään kyökin kautta toisen pään sisään, turhaan. Omat toiveet ja tunteet tekevät tepposia.
Kommentoin yleisesti naisia. Keskustelussa tuotiin alussa esiin, että naiset jahtaavat ja yrittävät saada miestä muuttumaan. Kokemukseni mukaan naiset voivat ottaa miehen ja parisuhteen omaksi projektikseen, ei kaikella miehen tahdon kanssa välttämättä ole tekemistä. Eli jos mies ei halua jotain tiettyä osa-aluetta suhteeseen, jota nainen pitää tärkeänä, nainen voi vain kauhistella miestä, koska kyseinen ulottuvuus muka kuuluu suhteeseen. Ihmisillä on erilaisia päämääriä.
En usko, ettei monella jahtaamisessa toinenkin osapuoli olisi mukana. Yllättävän monet paatuneet tyypit päätyvät suhteeseen, jossa toinen on aktiivinen ja vuodattaa tunteitaan. Huomioin yleisesti. Jos nainen vähentää aktiivisuuttaan, mies voi jonkun ajan päästä heittää taas viehettä kehiin. Psykologinen peli on siis vahvasti käynnissä.
Jotkut taas voivat jättää noudattamatta aiempia sopimuksia yhteydenpidosta, jolloin toinen muka joutuu jahtaamaan. Toinen vain jättää oudosti jotain tekemättä tai ottamatta yhteyttä. Jahtaako asiaa selvittävä silloin epäselvästi käyttäytyvää? Onneksi oma parisuhteeni on erilainen.
Jouduin itsekin tekemisiin tuollaisen epämääräisesti käyttäytyvän henkilön kanssa noin vuosi sitten. Todella huomasin, että mystisellä käytöksellään hän ikään kuin ruokki tilannetta, että aivan normaalissa työvuorovaikutuksessa olisi ollut kyse jostain muusta.
Mystinen käytös on todella kuvaava termi. Pelurimiehet mielellään ruokkivat useiden naisten kiinnostusta samaan aikaan ilman, että tarvitsee itse ottaa vastuuta omasta toiminnastaan. Kaikkihan tapahtuu vain näiden naisten mielessä! Sääliksi käy varsinkin sitä naisparkaa, jonka he sitten heikkona hetkenä hetkellisesti itselleen ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mystinen käytös on todella kuvaava termi. Pelurimiehet mielellään ruokkivat useiden naisten kiinnostusta samaan aikaan ilman, että tarvitsee itse ottaa vastuuta omasta toiminnastaan. Kaikkihan tapahtuu vain näiden naisten mielessä! Sääliksi käy varsinkin sitä naisparkaa, jonka he sitten heikkona hetkenä hetkellisesti itselleen ottavat.
Kyllähän naisetkin tapailevat muita, jos ei ole seurustelusta sovittu. Tutustumisvaiheessa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin flame -ilmiössä on jahtaaja ja jahdattu. Ovat erityisen samankaltaisia mutta järkyttävästi näkevät huonoja puolia toisissaan tms. Sitten toinen, kypsempi, lähtee jahtaamaan ja toinen pakenee, kunnes mahdollisesti päätyvät yhteen. Ilmeisesti harvoin perhettä kuitenkaan perustavat, mutta silmät sielun peilinä tuntuvat erityisen tutuilta.
Eli on ilmiö yleinen, eri tavoin kerrottuna vain. Sekä miehet että naiset voivat olla jahtaajia eli ensin yhteisyyden havaitsevia.
Yksi ystäväni löysi puolison treffipalstalta olemalla aktiivinen ja lähettämällä useita viestejä. Ovat onnellisesti naimisissa. Nainen on muutenkin toimeen tarttuva ja koordinoiva.
Joillain voi olla vahvoja tahtotiloja, eli haluavat tehdä selväksi olevansa kiinnostuneita. Sitten on etäisiin miehiin koukkuun jääneitä. Toisella ystävällä isä oli etäinen ja sitten arvosti jäyhän miehekkäitä miehiä. Ei yleensä yksipuolisesti jahdannut, mutta jäi koukkuun on-off-exäänsä yli vosikymmeneksi.
Tämäpä erikoinen tulkinta. Ajattelet siis, että jahtaajalla on jokin yliluonnollinen kyky havaita miehen kuuluvan hänelle? En ole kuullut tuollaisesta Twin Flame -jutusta ikinä.
Ei yliluonnollista kykyä, mutta ilmiön vaikuttavat tunnistavan monet. "Kuin salama olisi iskenyt" silmiin katsoessa tai tavatessa. Yleensä heti kohdatessa tutulta vaikuttava Twin flame eli kaksoisliekki avaa silmiä henkiselle kasvulle ja tuttavuus voi olla kuormittava. Usein intensiivisen kohtaamisen jälkeen seuraa erovaihe, sitten toinen lähtee tavoittelemaan.
Esimerkiksi: https://www.goalcast.com/2018/07/19/differences-twin-flame-and-life-par…;
Itse olen käsittänyt kaksoisliekki-ilmiön molemminpuolisena kuten nimikin kertoo. Jos tuntemattomaan ihmiseen rakastuu ja kuvittelee sen olevan kohtalo ja tietävänsä toisesta kaiken ja meidät on tarkoitettu yhteen tms niin tuo kuulostaa juuri jahtaamiselta kun mieli on järkkynyt. Kuvittelee siis toisen olevan pari vaikkei tämä olisi lainkaan kiinnostunut.
Joo, erikseen on false twin flame. Mutta eivät kaksoisliekit missään harmoniassa elä, vaan on hyviä ja huonoja puolia. Koko asian pointtina on, etteivät molemmat heti tunnista olevansa kaksoisliekkejä. Välillä haluavat etäisyyttäkin, kun toisessa on selkeitä vikoja ja tilanne voi olla haastava. Sielunkumppanuus on yleisempi ilmiö ja eri asia.
Tämä on vähän sellainen henkimaailman ilmiö, ettei sitä hyväksy todeksi, ennen kuin on sen itse kokenut. Itsellä on kokemusta juuri tuosta jahtaamisesta, puolin ja toisin. Ensin jahtasi meistä vanhempi nuorempaa eli minä häntä, sitten roolit kääntyivät toisin päin. Kumpikin näki toisessa kaikki omat traumansa ja outoutensa, ja meillä on vielä vuosien jälkeenkin outo telepaattinen yhteys, vaikka itse olen estänyt toisen osapuolen yhteydenotot jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jahtaa sinua laittamalla flirttejä jatkuvasti sinulle, mutta ette ole tavanneet? Itse ehkä ajattelisin tuossa kohtaa, että saattaa olla kehitysvammainen. En tiedä voiko heitä oikein jahtaajiksi sanoa, koska ovat vammaisia eivätkä vammansa vuoksi voi ymmärtää asiaa.
Korjaan tätä kommenttiani tarkemmin ajateltuani. Voi hyvinkin olla jahtaajanainen, jospa tuollainen on yleistäkin ja nykyisin jahtaaminen voi alkaa noin. Ja sitten mies jossain vaiheessa heltyy?
Onko siinä muuta poikkeavaa kuin se järjetön sinnikkyys, vaikka mitään vastakaikua ei tule?
On, ajattelu nyrjähtelee, joko toiveajattelua psykologisoinnilla höystettynä tai sitten ihan harhaisuutta, jolloin kyse on mielen sairaudesta.
Täällä jengi keskustelee ikään kuin miehet eivät usein egoaan buustatakseen tahallaan ruokkisi naisten ihastumisia vain nähdäkseen, kuinka pitkälle kukakin nainen on valmis menemään. Sitten jälkeenpäin sitä on helppo kaasuvalottaa harhoina ja toiveajatteluna.
Usein? Ei varmasti
Kyllä naisten tunteilla leikkiminen on harrastus useammalle miehelle kuin ei ole.
Ehkä et. Monet miehet kuitenkin tekevät sitä. Useat eivät edes tajua tekevänsä sitä, koska ovat kykenemättömiä asettamaan itseään toisen asemaan.
Jos joku ei tajua antavansa sinulle merkkejä ja kiusaavansa sinua niin kysehän on juuri omista harhoistasi, että toinen on kiinnostunut ja antaa merkkejä. 🥺
Tässä oli kyse miehistä, jotka tekevät sitä tietoisesti. Jos et tajua sitä, olet joko naiivi, trolli tai peluri.
Kommentoimassani viestissä luki että eivät itse tajua tekevänsä niin. Joten tajuavatko vai eivät tiedätkö itsekään mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tulokulmasi asiaan on aika tyypillinen, mikä kannustaa esimerkiksi jahtaavaa ystävää jatkamaan jahtia. Eli hyväksytään se että toinen on "mystinen", vaikka tuo toinen on käytöksellään osoittanut ettei kiinnosta. Esimerkiksi kun mies sanoo, että nainen on kiva, hänen kanssaan on kiva jutella ja muuta vastaavaa, niin se tulkitaan, että mies on rakastunut ja sitoutumiskammoinen tai että "pitää varalla". Vaikka mies ei ole sanonut mitään sellaista, se on pelkkää naisen ja hänen ystäviensä kehittämää hattaraa, kunnes mies on itse sanonut asian olevan niin.
Jossain harvemmissa tapauksissa mies väittää rakastavansa ja käyttää sitä vipuvartena saadakseen jotain, seksiä, asuinpaikan, rahaa, mutta se on hitusen eri asia kuitenkin. Jahtaaminen on kuitenkin silloinkin toiveajattelua, hattaraa ja keittiöpsykologisointia, josta olisi hyvä päästä eroon. Jos se on edes mahdollista, koska kyllä tuohon liittyy naisen omia psykologisia syitä, jotka saavat toiveajattelun tai suoranaisen pakottamisen eli jahtaamisen jatkumaan.
Ainakin ystävänä ja sivusta seuraajana voisi siinä auttaa kertomalla, että älä laita miehen päähän omia ajatuksiasi. Katso mitä mies tekee ja miten hän käyttäytyy. Jos mies on vieläpä sanonut ja puhunut ystävyydestä ja viihtymisestä vain, niin kyseessä ei silloin ole elämäsi rakkaustarina, vaan jotain muuta. Sitä ei voi olla huomaamatta, jos mies on rakastunut. Se ei ole epämääräistä ollenkaan, ei sellaista, että pitäisi kuukausitolkulla jahdata ja yrittää manipuloida.
Ehkä jahtaamalla jonkun saakin suhteeseen. Mutta onnellista suhdetta siitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä erikoinen tulkinta. Ajattelet siis, että jahtaajalla on jokin yliluonnollinen kyky havaita miehen kuuluvan hänelle? En ole kuullut tuollaisesta Twin Flame -jutusta ikinä.
Ei yliluonnollista kykyä, mutta ilmiön vaikuttavat tunnistavan monet. "Kuin salama olisi iskenyt" silmiin katsoessa tai tavatessa. Yleensä heti kohdatessa tutulta vaikuttava Twin flame eli kaksoisliekki avaa silmiä henkiselle kasvulle ja tuttavuus voi olla kuormittava. Usein intensiivisen kohtaamisen jälkeen seuraa erovaihe, sitten toinen lähtee tavoittelemaan.
Esimerkiksi: https://www.goalcast.com/2018/07/19/differences-twin-flame-and-life-par…;
Itse olen käsittänyt kaksoisliekki-ilmiön molemminpuolisena kuten nimikin kertoo. Jos tuntemattomaan ihmiseen rakastuu ja kuvittelee sen olevan kohtalo ja tietävänsä toisesta kaiken ja meidät on tarkoitettu yhteen tms niin tuo kuulostaa juuri jahtaamiselta kun mieli on järkkynyt. Kuvittelee siis toisen olevan pari vaikkei tämä olisi lainkaan kiinnostunut.
Joo, erikseen on false twin flame. Mutta eivät kaksoisliekit missään harmoniassa elä, vaan on hyviä ja huonoja puolia. Koko asian pointtina on, etteivät molemmat heti tunnista olevansa kaksoisliekkejä. Välillä haluavat etäisyyttäkin, kun toisessa on selkeitä vikoja ja tilanne voi olla haastava. Sielunkumppanuus on yleisempi ilmiö ja eri asia.
Tämä on vähän sellainen henkimaailman ilmiö, ettei sitä hyväksy todeksi, ennen kuin on sen itse kokenut. Itsellä on kokemusta juuri tuosta jahtaamisesta, puolin ja toisin. Ensin jahtasi meistä vanhempi nuorempaa eli minä häntä, sitten roolit kääntyivät toisin päin. Kumpikin näki toisessa kaikki omat traumansa ja outoutensa, ja meillä on vielä vuosien jälkeenkin outo telepaattinen yhteys, vaikka itse olen estänyt toisen osapuolen yhteydenotot jo pitkään.
Itse en usko telepaattiseen yhteyteen. Ehkä sinä käsittelet suhdettasi tähän henkilöön edelleen ja telepaattisessa yhteydessä on kyse siitä eli käsittelet sitä oman pääsi sisällä. Toisen ajatuksia ei pysty lukemaan, ei läheisessäkään ihmissuhteessa. Silloin on kyse omien ajatusten sijoittamisesta toisen päähän, projektioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naisetkin tapailevat muita, jos ei ole seurustelusta sovittu. Tutustumisvaiheessa siis.
Aivan, ei se ole pelaamista, jos mitään parisuhdetta ei ole olemassa muuta kuin toisen päässä (näin karusti ilmaistuna). Kyllä pelimiehenkin maineen voi saada hyvin helposti, vain siksi että nainen haluaa jälkikäteen pelastaa kasvonsa (tai mieskin, mutta miehillä tuollainen hattara on mielestäni harvinaisempaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein? Ei varmasti
Se tekeekö toinen ja melko vieras ihminen jotain tietoisesti on tosiasiassa mahdoton tietää, eikö? Ja vaikka joku olisi peluri, niin miksi sitten hänelle yritetään antaa muita motiiveja toiminnalleen sillä se toinen osapuoli on vastuussa siitä, että jatkaa itse jahtaamista. Jos havaitsee toisen peluriksi ja itse haluaa muuta, niin suhdehan kannattaisi lopettaa eikä jäädä jankkaamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jonku vaimoko se täällä kyselee? Ehkä miehesi on lähtenyt itsekkin leikkiin mukaan. Ja on kiinnostunut tästä toisesta naisesta. Ei vaan uskalla tehdä isoja päätöksiä.
Olen aloittaja, mutta tuo naisen kertomus ei kuulostanut salasuhteelta. Kodin ympärillä hiippailu on creepyä, joten vaikka taustalla olisikin jokin alkuperäinen työpaikkaflirtti tai yhden yön juttu, niin naisen käytös ei siinäkään tapauksessa ole normaalia. Normaali käräyttäisi, ei hiippailisi asunnon ympärillä tuolla tavalla. Ja minkä takia työasioissa pitäisi toistuvasti yhteyttä ottaa, jos käynnissä olisi salasuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on sellainen. Olen alkanut epäillä että mielenterveysongelmaa on.
Miten jahtaus ilmenee ja miten miehesi suhtautuu siihen?
Ottaa yhteyttä toistuvasti tikusta asiaa periaatteella ja on tullut kotiinkin. Jättää postilastikkoon tarpeettomasti työasioita mitä ei ole pyydetty eli haluaa pyöriä lähistöllä. Ja sitten sellaista erikoisempaa mitä en voi kertoa tässä ettei tunnisteta. Itseäni alkanut vähän karmia varsinkin kun lukee tällaisia.
Et vielä vastannut siihen kysymykseen, että miten miehesi tähän reagoi? Naisen käytös ei kuulosta ei normaalilta, en ihmettele, että mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käääk! 😱
Kaverin puoliso on näemmä jahtaajanainen joka nappasi itselleen painostamalla ja panostamalla panemiseen itsenäisen miehen, jolla jo lapset edellisestä suhteesta, eikä mies halua enää uusiin naimisiin. Nainen on tiennyt sen alusta asti.
Viimeiset kolme vuotta olen illanvietoissa kuunnellut naisen itkua siitä, ettei mies rakasta häntä. Ja kaveri on ilmeisesti alusta asti tehnyt selväksi ettei ole suhteessa rakkauden takia, eikä rakasta muita kuin lapsiaan.
Tämä nainen on siis mustasukkainen nyt varsinkin näistä lapsista ja mitätöi ja haukkuu pieniä lapsia kokoajan aika törkeästi. Eivät onneksi asu samassa taloudessa.
Viimeaikoina nainen on alkanut keksimään kaverille kaikenlaisia masennus ym diagnooseja ja yrittää "hoivata miehen terveeksi".
Eli ilmeisesti yrittää eristää miehen muusta lähipiiristään ja käännyttää tätä omia lapsiaankin vastaan. Lisäksi edes tuolla hoivaamisella yrittää saada itsensä näyttämään tarpeelliselta miehen silmissä kun ei saa nyt sitä vihkisormusta sormeensa.
Olen ollut aika järkyttynyt naisen käyttäytymisestä. Miten mustasukkaisuus, epävarmuus, rakkauden kaipuu ja läheisriippuvuus voi karata noin käsistä?
Säälin kaveriani joka on alusta asti näyttänyt omat korttinsa avoimesti, muttei uskalla erota koska nainen nykyään hieman vaikuttaa epävakaalta ja epätoivoiselta.Nyt siis opin millainen on ihan next level jahtaajanainen.
Ymmärräthän, että tuossa suhteessa myös normaali mies ei jäisi tuollaiseen suhteeseen. Kyseessä on tunnevammainen mies. Hän saa selvästi jotain tuosta suhteesta ja nauttii siitä, kun toinen on täysin hänen vallassaan ja voi naureskella selän takana tälle. Toisin sanoen, se joka alkaa suhteeseen jahtaajan kanssa, tekee sen myös tietoisesti. Kumpikin vastaa johonkin toisen tarpeeseen,
Ei missään mainittu että mies naureskelisi. Normaalille ihmiselle menee perille se jos sanotaan ettei halua muuta kuin kevytsuhteen ja hän olettaa toisen uskovan sen. Jahtaajalle maailma on erilainen.
Hetkinen! Ehkä se mies naureskelee sille naiselle selän takana kuitenkin, ethän sä tiedä.
Elokuva Misery kertoo naisesta joka on ääriesimerkki jahtaajasta: vangitsija. Älyttömän moni jahtaajanainen ryhtyy vangitsijaksi jos tilaisuus koittaa tai olosuhteet siihen vangitsemiseen jotenkin johtavat. Elokuvassa nainen aivan yli kaiken ihailee erästä kirjailijamiestä. Nainen saa miehen kotiinsa ja alkaa hoivata häntä ja haaveilee että heistä tulisi täydellisen onnellinen pariskunta. Mutta sitten! Miehessä ilmenee vikoja! Mies ei olekaan täydellinen! Mies on paheellinen! Niinpä naisen täytyy auttaa miestä, pelastaa mies paheiltaan, pelastaa vaikka väkivalloin. Rakastava nainen pelastaa miehensä paheilta vaikka pitäisi kiduttaa sitä miestä kuukausikaupalla! Kunhan miehen pelastaa niin saadaan onnellinen elämä yhdessä, täydellinen rakkaussuhde!
Mutta se mies ei pelastu. Kaikesta naisen vaivannäöstä ja taistelemisesta huolimatta miehestä ei tule yhtään parempi, hänessä on yhä vikoja, aina vain ilmenee lisää vikoja. Tämä aiheuttaa naiselle hirvittävästi turhautumista, kärsimystä, suuttumusta, ahdistusta, mielen ailahteluja, kaamea henkinen paine joka raastaa naista!
Mahtava leffa, suosittelen kaikille! Ja vasta nyt tajusin keskeisen jutun tuosta leffasta: tuo mies tahallaan esittää että hänessä mukamas on vikoja, tahallaan esittää että nainen ei mukamas saa häntä pelastettua. Tuo mies tahallaan esittää että hänen paheensa eivät mukamas parane, vaikka nainen aina vain yrittää ja yrittää parantaa. Mies tekee noin ihan vain voidakseen nauraa naiselle selän takana! Ihan vain voidakseen sabotoida naisen pelastamistöitä, ihan vain saadakseen naisen turhautumaan raivon partaalle! Voi kuinka riemukasta tuolla miehellä varmasti oli tuon naisen vankina, saattoi pitää paljon hupia naisen kustannuksella, hahhaa!
Voitteko kuvitella? Täydellisen rakastava uhrautuva nainen. Ja mies vain pitää naista pilkkanaan!
Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua. Julkkiksia jahtaaville stalkkereille on joku erityinen nimikin, mutta en nyt muista sitä. Kyseessä on siis psykiatrinen diagnoosi. En kyllä tiedä miten julkkiksen jahtaaminen sinänsä eroa jonkun taviksen pakonomaisesta ja harhaisesta jahtaamisesta, mekanismi kun on sama (kuvitelma, että heillä on romanssi, mutta joku estää sitä so. harhaisuus).
Kirjoitin tuon lainaamasi viestin.
Luulen että kaikilla jahtaajilla on sama juttu: he ovat vakuuttuneita että suhde on molemminpuolisesti hyvä, vakuuttuneita että suhde on olemassa, vakuuttuneita että he ovat hyväksi uhrilleen, että heillä on uhrilleen paljon tarjottavaa. Onpas ihanaa! Ihana ihmissuhde! Vaikka tosiasiassa se suhde on täysin yksipuolinen tai siis olemassa ainoastaan jahtaajan mielikuvituksessa. Se toinen ihminen on silkka uhri, täysin ulkopuolinen, ei koe jahtaajan seurassa mitään hyvää, ei koe että heillä on mitään suhdetta, hänellä ei ole mitään positiivista tunneyhteyttä jahtaajaan, hän ainoastaan kärsii jahtaajan vuoksi. Jahtaaja on vakuuttunut että positiivisia tunteita on vaikka millä mitalla.
Eräässä toisessa keskustelussa oli tänään tälläinen viesti:
""Käyn yhden dementoituneen vanhuksen luona. Tykkäämme kahvitella ja syödä pullaa, laittaa kukkia maljakkoon, laulaa, nauraa ja keskustella. Olen neljäkymmentä vuotta nuorempi, mutta käyntini virkistävät meitä molempia. Selitän asioita aina uudestaan ja uudestaan, mutta se ei kyllästytä. Aina löytyy jotain uutta muisteltavaa. Ei kai meillä päällisin puolin ole kai paljon yhteistä, mutta riittävästi kuitenkin. Tosin usko on asia, joka yhdistää meitä (ja voi yhdistää hyvinkin erilaisia ja eri taustoista olevia ihmisiä). Tässä tapauksessa vanhus ei aina edes muista olevansa uskossa mutta ilahtuu toisinaan, kun häntä siitä muistutan. Ihana ihmissuhde.""
Tässä se keskustelu, siellä viesti numero 13:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4234713/tarvitseeko-ihmissuhteiden-osap…
Olet oikeassa siinä, että tuollainen pakottaminen ja toiveajattelu eli jahtaaminen voi kohdistua ystäviinkin. Minullakin on siitä kokemusta, että jotkut naiset eivät kertakaikkiaan haluaisi sisäistää, että en aio ystävystyä lähemmin, vaan hyvän päivän tuttavuus riittää.
Ehkäpä jahtaamisen syynä pohjimmiltaan on yksinäisyys. Kun joskus on ollut kokemusta, että jahtaaminen toimii (koska jotkut ovat niin kilttejä, etteivät osaa sanoa ei), niin tällainen henkilö saa kokemuksen siitä, että jahtaus kannattaa. Ja koska parempiakaan keinoja ei hänellä ole, hän yhdistää jahtaamisen ja uhriutumisen. Eli hän käyttäytyy itse käytösnormien vastaisesti ja valittaa samanaikaisesti, että ystävät kohtelevat häntä huonosti, eivät vastaa viesteihin ja välttelevät. Vaikka kyse on siitä, että ystävä koettaa antaa viestiä siitä, että yhteydenottoja harvennettaisiin tai jopa sanoo siitä suoraan.
Itse asiassa, jos tuollaisesta ystäväpalvelusta tulee vanhuksen luo tällainen ihminen, niin se kuulostaa aika pahalta. Ei nyt kuitenkaan lyhyen kirjoituspätkän perusteella vielä tehdä sellaista päätelmää, mutta noin yleisellä tasolla voi olla, että jahtaajat hakeutuvat ystäväpalveluihin siksi, että ovat itse yksinäisiä.
Nyt tulee mieleen, että voisiko jahtaamisen perimmäisenä syynä olla yksinäisyys ja heikot vuorovaikutustaidot. Jos kokemusta ihmissuhteista on vähän, niin silloin ihminen jää sen varaan mitä itse tuntee ihmissuhteessa eikä ole kokemusta siitä käytännössä, että tietää vaikkapa miehen oikeat ajatukset tai ystävän. Eli ei koskaan ole saanut kokea käytännössä miten paljon eroa saman tilanteen tulkinnassa kahden ihmisen välillä voi olla. Ja siksi on ajatutunut tilanteeseen, missä toisenkin pään sisältö tulkitaan omana työnä.
Mutta ystävän tehtävä ainakin näissä suhdeasioissa olisi mielestäni muistuttaa, että naisella ei ole mystisiä kykyjä tietää mitä mies ajattelee ja tuntee. Ainoastaan mies itse voi sen kertoa. Kannattaa pitäytyä siinä mitä mies on todellisuudessa sanonut eikä keksiä omiaan ja toisaalta siinä mitä mies käytöksellään viestiin.
Sairaan puolelle menevässä jahtaamisessa on varmaan kyse myös siitä, että näillä ihmisillä ei ole ystäviä, jotka voisivat kertoa missä rajat menevät.
Kun jahtaaminen menee liian pitkälle ja ei-sanaa ei uskota, voi saada tuomion vainoamisesta. Kuten kävi tälle Jere Tiihosen jahtaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Kun jahtaaminen menee liian pitkälle ja ei-sanaa ei uskota, voi saada tuomion vainoamisesta. Kuten kävi tälle Jere Tiihosen jahtaajalle.
Kyllä, minäkin luin siitä kun siitä oli lehdessä. Stalkkaaminen on rikos, juurikin tuollainen kodin ympärillä hiippailu ja kotiovelle tuleminen mitä eräs kirjoittaja edeltävällä sivulla kuvasi alkaa olla jo selvästi sairaan puolella.
Minä ottaisin tuollaisen kohteena yhteyttä työnantajaan. Jos taustalla on salasuhde, niin siinä tapausekssa mies ehkä vastustaa sitä. Sorry näistä, mutta ehkä kuitenkin parempi vaimona tietää, jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minäkin luin siitä kun siitä oli lehdessä. Stalkkaaminen on rikos, juurikin tuollainen kodin ympärillä hiippailu ja kotiovelle tuleminen mitä eräs kirjoittaja edeltävällä sivulla kuvasi alkaa olla jo selvästi sairaan puolella.
Minä ottaisin tuollaisen kohteena yhteyttä työnantajaan. Jos taustalla on salasuhde, niin siinä tapausekssa mies ehkä vastustaa sitä. Sorry näistä, mutta ehkä kuitenkin parempi vaimona tietää, jos näin on.
Minä ottaisin yhteyttä suoraan poliisiin, mitä työnantaja tuollaiselle voisi tehdä.