Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuolemasta ilmoittaa tekstiviestillä?

Vierailija
23.07.2014 |

Olen järkyttynyt. Sain ystävältäni tekstiviestin jossa hän kertoi miehensä kuolleen yllättäen. Voiko tällaista asiaa mielestänne kertoa tekstiviestillä? Eikö soittaminen olisi ollut parempi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolari?

Vierailija
22/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:54"]

En ole provo vaam itsekin shokissa. Mies on lapseni kummisetä joten läheinen. Mitä ihmettä teen lohduttaakseni ystävääni?

[/quote]

mitäpä jos ainakin lopetat hänen tekemisisnsä ruotimisen täällä netissä. Kuulostat kammottavan tunteettomalta ja itsekkäältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestini kuulostaa kauhean itsekkäältä, huomasin sen itsekin. En tarkoittanut sitä ihan noin..

Vierailija
24/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä hänelle tapahtui. Tapaturmaisesti kuoli.

Vierailija
25/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin että mieheni on kuollut. Olisin halunnut että se joka soitti(tuttu) olisi tullut kasvotusten kertomaan ja olemaan seurassani hetken. Olen todella shokissa puhelun jälkeen ja pieni lapsi halusi huomiota.

Vierailija
26/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ilmoittaa tutuille kuolemastani tekstarilla. 

Luulen että eivät pahastu.  

Vierailija
27/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:54"]

En ole provo vaam itsekin shokissa. Mies on lapseni kummisetä joten läheinen. Mitä ihmettä teen lohduttaakseni ystävääni?

[/quote]   laitat osanotto viestin ja kerrot, että olet hänen tukena ja apuna 24/7 hänen tarvitsee vain pyytää. älä

soita       Koska hän varmasti laittoi viestin, koska ei itkemiseltään pysty puhumaan ja se olisi hänelle noloa. 

päivän päästä menet käymään.

Vierailija
28/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus ok jos puoliso ilmoittaa kuolemasta muille, mutta jos mies olisi kuollut vaikkapa sairaalassa niin ei laiteta mitään tekstareita vaan soitetaan asiasta. 

Vierailija
29/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus ok jos puoliso ilmoittaa kuolemasta muille, mutta jos mies olisi kuollut vaikkapa sairaalassa niin ei laiteta mitään tekstareita vaan soitetaan asiasta. 

Vierailija
30/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin että kyseessä sairaalasta omaiselle tekemä ilmoitus ja siihen vastaus ehdottomasti ei, hoitaja soittaa aina. Mutta jos ystäväsi mies on kuollut niin oletan että hän ei missään tapauksessa jaksa tai pysty nyt soittamaan ja varmaankin hän joutuu monelle muullekin asian ilmoittamaan ja täysin ymmärrettävää että ei jaksa aiheesta tässä tilanteessa keskustella.

-hoitaja-

Vierailija
31/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun kaverin nimi anna?

Vierailija
32/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ystävä laittoi miehensä kuolemasta tekstarin, ja se oli hyvä. Ei todellakaan tarvitse soitella tuttuja läpi.

Vierailija
33/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuollessa ilmoitin osalle ystävistäni tekstarilla ja keskustelua jatkettiin viesteillä tai vähän myöhemmin puhelimitse. Sukulaisille ja äidin ystäville oli soitettava ja osalle ilmoitin vasta pari vkoa kuoleman jälkeen, kun keräsin voimia soittoa varten. Ystäväsi on halunnut kertoa sinulle nopeasti, mutta ei pystynyt soittamaan. Hän siis arvostaa sinua kyllä.

Toinen juttu on se, että ne puhelut imevät omaisesta hirveästi energiaa ja voimat on muutenkin vähissä. Saatoin olla yhden puhelun jälkeen tunteja fyysisesti uupunut.

Vierailija
34/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanduudelis, olipa ystävä ajattelematon!!

Vierailija
35/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut että hän oli ajattelematon.. jotenkin vain en osannut muotoilla ajatustani oikein.

Vierailija
36/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:01"]

En tarkoittanut että hän oli ajattelematon.. jotenkin vain en osannut muotoilla ajatustani oikein.

[/quote]

Ei oo kyllä aloituksen pointti selvinnyt ainakaan mulle vieläkään.

Vierailija
37/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun veli kuoli, äitini laittoi mulle tekstarin, joka meni suunnilleen näin: moi! Juha kuoli aamulla. Kaikki ok. Äiti.

Äiti oli ihan shokissa. Seuraavakin tekstari oli pelottavan asiallinen, outo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi