Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä työkkärin kanssa asioimiseen!

Vierailija
23.07.2014 |

Olen jäämässä työttömäksi pian. Ensimmäistä kertaa sitten valmistumiseni. Olen ollut töissä korkeakoulumaailmassa toistakymmentä vuotta. Tiedän että en tule löytämään koulutustani vastaavaa työpaikkaa TE-toimiston kautta, vaan niillä suhteilla, joita olen luonut työelämässäni. Tällä hetkellä mol.fin sivuilla ei ole avoinna yhtään työpaikkaa, joka edes etäisesti liippaisi osaamistani. Ja tämä on siis tilanne koko Suomessa, ei pelkästään täällä Uudellamaalla.

Työkkäristä ei siis minulle ole mitään muuta iloa kuin se, että he lähettävät lausunnon työttömyyskassaan, joka sitten maksaa minulle ansiosidonnaista päivärahaa. Mahdollisesti voisin kyllä hakeutua johonkin alaani liittyvään yliopistotasoiseen täydennyskoulutukseen, mikäli sellaista paikkakunnallani järjestetään.

Miten siis kannattaa toimia työkkärin merkanttitätien kanssa, etten joudu loputtomaan myllytykseen näennäisen aktiivisuuden vuoksi? Miten selvitä työkkärin kanssa helpoimmalla?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 ihmettelee: kuinkas minun kirjoitukseni tuonne lainaukseen upposi?

Aloittajalle vielä hyvä neuvo: kun teet työnhakusuunnitelmaa vai mikä se onkaan, kirjoita siihen "itsenäistä ja omatoimista työnhakua", ja mahdollisen täydennyskoulutustarpeen kohdalle riittävän selvästi täsmälleen se, mitä tarvitset. Esimerkiksi "englannin kielikurssin" sijasta "matkailualan englantia asiakaspalvelutyöhön" tai " englanninkielen opettajien teknisen alan englanti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi