Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keräät/ et kerää mustikoita??

Vierailija
23.07.2014 |

Kerään koska se on terveellistä ja ilmaista ravintoa meidän perheelle.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, koska en jaksa :D

Vierailija
2/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpästen vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräisin niiiiiin mielelläni. Valitettavasti loppuraskaus menossa ja liikuntakielto :(

Vierailija
4/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, ostan torilta pari litraa jotka pakastan

Vierailija
5/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Asun Helsingin keskustassa, eikä mulla ole autoa. Kaipa täältä fillarilla jonnekin metsään hurauttaisi, mutta en jaksa alkaa tutkia asiaa, lähteä kuljettamaan ämpäreitä fillarilla jne. Mustikoita ostan sekä tuoreena että pakasteena kaupasta.

Vierailija
6/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:23"]

Kerään koska se on terveellistä ja ilmaista ravintoa meidän perheelle.

[/quote]

En  kerää koska lähimetsässä on paljon hyttysiä ja vähän mustikoita,jos tietäisin kunnollisen marja-apajan voisin kerätäkin.

Vierailija
7/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:24"]En kerää, koska en jaksa :D

[/quote]

Sama!

Vierailija
8/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Asun Helsingissä enkä tiedä täällä hyviä mustikkapaikkoja, lapset myös niin pieniä, etteivät voi olla mukana marjametsällä tai kaikki aika menee heidän vahtimiseensa. Sen verran hankala homma siis, etten viitsi nähdä vaivaa. Mökillä kyllä poimin mielelläni mustikoita, mutta mökki on pikku saaressa ja marjat on sieltä äkkiä poimittu.

Vierailija
9/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, koska olen todella hidas kerääjä, enkä tiedä hyviä mustikkapaikkoja. Viimeksi kun keräsin, niin sain kahdessa tunnissa n. 4 l kasaan hirveällä työllä, lisäksi polveni eivätkä selkä kestä kykkimistä kovin pitkään. Varsinkin selkä kipuilee sitten kykkimisen jälkeen tosi pahasti monta päivää. Jätän siis marjan poimimisen toisille, ja maksan mielummin yrittäjälle ja pidän siten rahan pyörimässä! Samalla tulee siis oman ostamisen lisäksi tuettua pienyrittäjiä ja kotimaista työvoimaa (olen aina ostanut marjat suoraan poimijalta tai pikkufirmoista, mökkikunnastani.) Moni kausityötön poimii mökkipaikkakunnalla kesäisin ja syksyisin marjoja itse.

Vierailija
10/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimiminen on ihanaa, samoin mustikat! Kerään.

Vierailija
11/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vaan pensasmustikoista ja muutenkin mieluummin maksan marjoista kun kyykin pusikossa.

Vierailija
12/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan paarmoja ja hyttysiä

Vierailija
13/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää koska ei huvita. En vain pidä metsässä kökkimisestä,  en kerää muitakaan marjoja. Minulla on vakikerääjät,  joilta ostan marjoja - nuoria jotka keräävät marjat tästä ihan meidän läheltä

Vierailija
14/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerään niin paljon kun vaan ehdin. Kun käy useamman kerran niin marjoja kertyy vaikkei paljoa kerralla keräisikään.

Vierailija
15/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:24"]Hirvikärpästen vuoksi. 

[/quote]

Niitäkään ei kaikkialla ole. En ole etes marjametässä nähny.

Vierailija
16/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:24"]En kerää, koska en jaksa :D

[/quote]

Et siis viitsi vai et fyysisesti jaksa? Syötkö tai ostatko?

Vierailija
17/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:25"]Keräisin niiiiiin mielelläni. Valitettavasti loppuraskaus menossa ja liikuntakielto :(

[/quote]

Voi. No ensi vuonna. Itse en saanut liikuntakieltoa ja viime vuonna keräsin viimeisilläni, tänä vuonna huomattavasti helpompaa ilman mahaa.

Vierailija
18/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:25"]En jaksa, ostan torilta pari litraa jotka pakastan

[/quote]

Miksi et vain osta kaupasta talvella?

Vierailija
19/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:44"]En kerää, koska olen todella hidas kerääjä, enkä tiedä hyviä mustikkapaikkoja. Viimeksi kun keräsin, niin sain kahdessa tunnissa n. 4 l kasaan hirveällä työllä, lisäksi polveni eivätkä selkä kestä kykkimistä kovin pitkään. Varsinkin selkä kipuilee sitten kykkimisen jälkeen tosi pahasti monta päivää. Jätän siis marjan poimimisen toisille, ja maksan mielummin yrittäjälle ja pidän siten rahan pyörimässä! Samalla tulee siis oman ostamisen lisäksi tuettua pienyrittäjiä ja kotimaista työvoimaa (olen aina ostanut marjat suoraan poimijalta tai pikkufirmoista, mökkikunnastani.) Moni kausityötön poimii mökkipaikkakunnalla kesäisin ja syksyisin marjoja itse.

[/quote]

Jos käsin keräät ja muutenkin niin onhan tuo 4 l ihan hyvin!

Vierailija
20/80 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja tässä lähistöllä on tosi hyvät maastot, missä on paljon mustikoita. Olen maailman hitain kerääjä, kömpelö käsistäni ja jotenkin neuroottinen roskien suhteen. Puolet ajasta menee siihen,että yksikään roska ei päädy ämpäriin, mutta siitä huolimatta tykkään käydä poimimassa marjoja.Joka kesä ihme kyllä pakastimeen on talven mustikat saatu (:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi