Perinteinen ydinperhe on vedetty viemäristä alas!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietysti vapauttavaa ettei ole sitä yhtä ja ikuista oikeaa mallia miten pitää elää.
Kyse on mikä on paras lapsille. Toimeentulo hyvin tärkeä osa ja 2 vanhemman perheet huomattavasti harvemmin joutuvat turvautumaan esim. toimeentulotukeen kuin yhden. 4-5 kertainen ero
Tuo pätee jossain jenkkilässä, kun ei ole sosiaaliturvaa. Siellä myös se ydinperhe kannattaa pitää pienenä, sillä sisaruksen hankkiminen kauhealla ja pahalla tavalla syö vanhemman lapsen mahdollisuuksia kouluttautua. Syntyvyys alas! Sisarukset ovat stnasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Vaihtoehtoja sille toki on, ja se on vain hyvä asia.
Ei siitä päätellen miten paljon lasten ja nuorten ongelmat ovat lisääntyneet
Ja mikään muu ei voi olla syynä kuin ydinperheiden puute?
Se on yksi merkittävä syy.
Juuei. Ihan on ydinperheen lapsillakin mt-ongelmia yms. Samoin kuin eroperheissä kasvaa oikeinkin tasapainoisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietysti vapauttavaa ettei ole sitä yhtä ja ikuista oikeaa mallia miten pitää elää.
Kyse on mikä on paras lapsille. Toimeentulo hyvin tärkeä osa ja 2 vanhemman perheet huomattavasti harvemmin joutuvat turvautumaan esim. toimeentulotukeen kuin yhden. 4-5 kertainen ero
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että eroperheet elävät tt-tuella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle on parempi elää vähemmällä rahalla rauhallisessa eroperheessä kuin isolla rahalla väkisin ylläpidetyssä ydinperheessä, jossa riidellään jatkuvasti.
Aah, ydinperhe... Äiti saa nyrkistä ja lapsia piestään myös. Nyrkki ja hella. Joutaa viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan palkkaa leikattu, vaikka erosin. Eikä leikattu exälläkään. Eli tasan saman verran on eron jälkeen rahaa käytössä lapsen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan jännä ettei nää ketjueroajat vaikuta koskaan olevan niin kovin vapautuneita ja onnellisia kuitenkaan
Vanhemmat kuvittelevat monesti, että ero on lapselle pahasta. Monissa tapauksissa kuitenkin ero on helpotus myös lapselle. Kukaan ei halua elää perheessä, jossa koko ajan tapellaan tai muuten vaan ollaan ahdistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Vaihtoehtoja sille toki on, ja se on vain hyvä asia.
Ei siitä päätellen miten paljon lasten ja nuorten ongelmat ovat lisääntyneet
Ennen lapsia kuoli enemmän, joten he eivät ehtineet elää sitä vaihetta, jossa muita ongelmia olisi ilmaantunut.
Toisaalta kukaan ei ennen juuri välittänyt lasten ongelmista. Piti vain "kestää", kun vanhemmat hakkasi ja jätti vähälle ruualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan palkkaa leikattu, vaikka erosin. Eikä leikattu exälläkään. Eli tasan saman verran on eron jälkeen rahaa käytössä lapsen hyväksi.
Voi tätä tyhmyyttä...
Oikeestiko joku on näin yksinkertainen...
Mä ihmettelinkin mikä siellä putkistossa kolisee, mutta sehän on ydinperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan jännä ettei nää ketjueroajat vaikuta koskaan olevan niin kovin vapautuneita ja onnellisia kuitenkaan
Ydinperheen ja ketjueroamisen väliin mahtuu monta muutakin vaihtoehtoa. Sellaisia ihan tasapainoisia vaihtoehtoja, joissa kaikki osapuolet ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä tyhmyyttä...
Oikeestiko joku on näin yksinkertainen...
No kerropa kaikessa viisaudessasi millä tavalla meidän eromme oli lapseen käytettävistä rahoista pois. Sinä kun näyt tietävän meidän asiamme paremmin kuin me itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa näin.
Oksettaa heteropatriarkaattinen - pakko synnyttää lisää lapsia ilman heidän suostumustaan- yhteiskunta.Täytä kuraa tälläinen.
Siis... Miten kysytään lapsen mielipidettä siitä, haluaako hän syntyä? Vai onko synnyttäminen aika väärin?
Minusta on ihanaa, että elämänmallit laajenee ja jokainen voi muodostaa sellaisen läheisten piirin ihmisistä kuin haluaa. Mutta sä nyt vaikutat lähinnä angstaavalta teiniltä ilman kokemusta elämästä.
Väärin luulit. Aikuinen olen.
Olen antinatalisti, on moraalisesti väärin synnyttää lapsi.
Ai, se perinteinen: isä, äiti, tyttö, poika, koira ja kesämökki. Ja isä ajaa kännipäissään perheen pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Aah, ydinperhe... Äiti saa nyrkistä ja lapsia piestään myös. Nyrkki ja hella. Joutaa viemäriin.
Todella idioottimaisia vastauksia täällä.
Avoliitossa tai uusioperheissä ei ilmeisesti perheväkivaltaa ole ollenkaan. Vain ydinperheen ongelmia. Voi morjens.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella idioottimaisia vastauksia täällä.
Avoliitossa tai uusioperheissä ei ilmeisesti perheväkivaltaa ole ollenkaan. Vain ydinperheen ongelmia. Voi morjens.
Et sitten tajunnut, että tuon kommentin tarkoitus oli vain tiputtaa vaalenpunaiset lasit näiden silmiltä, jotka kuvittelevat ydinperheen olevan onni ja autuus aina ja kaikkialla.
Mikä on perhe?
Mullakin on perhe,vaikka asun yksin.
Keinotekoinen määritelmä koko ydinperhe. Jos mulla ois kissa,niin ydinperheeseeni kuuluisi kissa ja minä.
Eli vielä parempi olisi neljän vanhemman apilaperhe?