Miten pienen lapsen kanssa VOI olla ylipainoinen?
Ihmetellä täytyy kuinka paljon monet äidit syövät päivittäin, jos kiloja kertyy tai vanhat eivät lähde pienen vauvan tai taaperon kanssa. Itselläni paino putoaa väkisin, vaikka ei todellakaan tarvitsisi. Ylipainoiset äidit saavat karvat nousemaan pystyyn, väkisinkin näen heidät syömässä muussia ja lihapullia kilokaupalla ja heittävän sipsipussin naamaan iltapalaksi kun vaan miehen silmä välttää. Suklaalevy on piilossa tyynyn alla. Hyh hyh. Ei ihme että miehet istuu terasseilla ja katselee muita. ;)
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:23"]Kyllä minua enemmän ihmetyttää ylipainoiset lapset kun vanhemmat kuitenkin päättää mitä ruokaa kaupasta ostetaan ja miten paljon herkutellaan. Ihan sama äitien kilot, olisivat pilaamatta lapsiensa terveyttä
[/quote]
Nämä kulkee vaan monesti käsi kädessä. Jos aikuiset syö epäterveellisesti on aika kohtuutonta odottaa että lapset itsenäisesti pystyisivät syömään terveellisesti.
[/quote]
Ruuan _määrällä_ on kyllä myös merkitystä. Terveellisellä ruokavaliollakin lihoo, jos syö liikaa kulutukseen nähden. Itselleni käynyt juuri näin. Ja muut perheenjäsenet: mies ja kouluikäiset lapsemme ovat kaikki hoikkia (Jja lapset myös hyvin liikunnallisia).
[/quote]
Niin. Tarkoitan luonnollisesti epäterveellisellä syömisellä myös liian suuria määriä, ei vain ruuan laatua. Nekin muuten opitaan yleensä kotoa.
Tajuutko et joillan voi oll vaikka syöpä,joka lihottaa?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:07"]Tajuutko et joillan voi oll vaikka syöpä,joka lihottaa?
[/quote]
Joo se on asia erikseen.
Asia ei ehkä aina ole ihan noin. Itselläni 4lasta joista 3 tosi pieniä. En päivän aikana ehdi itse paljoakaan syödä, ja syönkin vasta illalla usein itse. Olen väsynyt ja stressaantunut ja univelkainen joten jo hormonitoimintanikin varastoi varmasti rasvaa tehokkaammin. Lisäksi todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Ehkä me kaikki emme ole samanlaisia kuin sinä täydellisen elämäsi kanssa ja Yhden (?) Lapsesi kanssa. Minä laitan lapseni itseni edelle ja sen takia olen pääasiassa lihonut. Pudotan ne 10 kg ylipainoa sitten kun itselle jää aikaa enemmän. Olet aika kapeakatseinen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:32"]Asia ei ehkä aina ole ihan noin. Itselläni 4lasta joista 3 tosi pieniä. En päivän aikana ehdi itse paljoakaan syödä, ja syönkin vasta illalla usein itse. Olen väsynyt ja stressaantunut ja univelkainen joten jo hormonitoimintanikin varastoi varmasti rasvaa tehokkaammin. Lisäksi todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Ehkä me kaikki emme ole samanlaisia kuin sinä täydellisen elämäsi kanssa ja Yhden (?) Lapsesi kanssa. Minä laitan lapseni itseni edelle ja sen takia olen pääasiassa lihonut. Pudotan ne 10 kg ylipainoa sitten kun itselle jää aikaa enemmän. Olet aika kapeakatseinen.
[/quote]
Niin ja lisäksi, en ehdi juuri istua päivän aikana vaan touhuan koko ajan jotakin, ja silti on ylipainoa.
Mulla on kolme lasta ja aina olen ehtinyt syömään. Toisin kuin ap, olen hyvä organisoimaan ja suunnittelemaan joten arki on meillä aina sujunut.
Miten joitain ihmisiä VOI noin paljon häiritä toisten kilot ja läskit?
Ap, ihmiset on erilaisia. Daa.
T: 7 lapsen ylipainoinen äiti (joo ällöä ja hyhhyh mutta itsepä kiloni kannan)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:02"]Ihmetellä täytyy kuinka paljon monet äidit syövät päivittäin, jos kiloja kertyy tai vanhat eivät lähde pienen vauvan tai taaperon kanssa. Itselläni paino putoaa väkisin, vaikka ei todellakaan tarvitsisi. Ylipainoiset äidit saavat karvat nousemaan pystyyn, väkisinkin näen heidät syömässä muussia ja lihapullia kilokaupalla ja heittävän sipsipussin naamaan iltapalaksi kun vaan miehen silmä välttää. Suklaalevy on piilossa tyynyn alla. Hyh hyh. Ei ihme että miehet istuu terasseilla ja katselee muita. ;)
[/quote]Lässyn lässyn vitun apina.
En ymmärrä, miten nuo asiat liittyvät mitenkään toisiinsa. Ei kai kenelläkään nyt lasten takia niin kiire ole 24/7, etteikö ehtisi syömään.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:34"]
Mulla on kolme lasta ja aina olen ehtinyt syömään. Toisin kuin ap, olen hyvä organisoimaan ja suunnittelemaan joten arki on meillä aina sujunut.
[/quote]
Tarkoitit varmaan, että toisin kuin edelline kommentoija?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:32"]
Asia ei ehkä aina ole ihan noin. Itselläni 4lasta joista 3 tosi pieniä. En päivän aikana ehdi itse paljoakaan syödä, ja syönkin vasta illalla usein itse. Olen väsynyt ja stressaantunut ja univelkainen joten jo hormonitoimintanikin varastoi varmasti rasvaa tehokkaammin. Lisäksi todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Ehkä me kaikki emme ole samanlaisia kuin sinä täydellisen elämäsi kanssa ja Yhden (?) Lapsesi kanssa. Minä laitan lapseni itseni edelle ja sen takia olen pääasiassa lihonut. Pudotan ne 10 kg ylipainoa sitten kun itselle jää aikaa enemmän. Olet aika kapeakatseinen.
[/quote]
..paskapuhetta. Sairaus on ainut oikea selitys tässä, muu on laiskuus ja elämänhallinnan puute. Äiti ei toimi lapsensa parhaaksi, jos kerää itselleen ylipainoa eikä lepää. Terveisin hoikan äidin onnellinen lapsi, ei ap.
Monet pienten lasten äidit syövät lastensa lautasille jääneet ylimääräiset ruoat ja sieltähän niitä ylimääräisiä kaloreita kertyy kun ruokaa ei raskita laittaa kompostiin. Ei siis tarvita suklaata ja perunalastuja jos joka aterialla tulee vahingossa syötyä 50-200 ylimääräistä kilokaloria.
Miten se pieni lapsi ap:n mielestä ylipainoon liittyy?
Mulla on hoitovapaalla ollessa liikunta vähentynyt verrattuna siihen kun olin töissä (fyysisesti erittäin raskas työ, sekä tehokasta lenkkeilyä - lapsen kanssa oleminen huomattavasti kevyempää vaikka liikkeessä toki saa päivän aikana olla, lenkkeily usein hidasta kun lapset haluavat kävellä itse), sekä ruokaa on useammin käden ulottuvilla kuin töissä ollessa, jossa mukana oli vain se mitä otin evääksi. En osaa ajatella, etteikö tässä nyt mitenkään VOISI lihoa, jos söisi mitä huvittaa ;)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:02"]
Ihmetellä täytyy kuinka paljon monet äidit syövät päivittäin, jos kiloja kertyy tai vanhat eivät lähde pienen vauvan tai taaperon kanssa. Itselläni paino putoaa väkisin, vaikka ei todellakaan tarvitsisi. Ylipainoiset äidit saavat karvat nousemaan pystyyn, väkisinkin näen heidät syömässä muussia ja lihapullia kilokaupalla ja heittävän sipsipussin naamaan iltapalaksi kun vaan miehen silmä välttää. Suklaalevy on piilossa tyynyn alla. Hyh hyh. Ei ihme että miehet istuu terasseilla ja katselee muita. ;)
[/quote]
Hyh hyh, mikä ääliö taas kynäilee.
Ilmeisesti hoikat olettavat automaattisesti lihavien olevan laiskoja ja tyhmiä joten tämä ketju on turha ja johtuu helposti hoikkina pysyvien pinnallisesta ja ymmärtämättömästä ajatteluvammasta.
Mulla on 7kk vauva ja painoa on n. 14kg ylimääräistä lähtöpainoon (alle 50kg), synnytyksen jälkeen paino tippui kuukaudessa tosi alas ja maidontulo uhkasi tyrehtyä.
Kyllä, minä aloin syömään kunnolla ja enemmän vain sen takia, että voin imettää. Näytän aika pyöreältä verrattuna aiempaan gasellin olemukseen ja ihmiset tätä kommentoi, ihan kuin en itse näkisi.
Kehottavat lopettamaan imettämisen jotta voin taas olla hyväksyttävän näköinen. Ihme porukkaa.
Mua ei yhtään kiinnosta, mitä ap ja muut mammat kylillä ajattelevat. Minä imetän, hoidan vauvaani ja kyllä ne kilot siitä karisee.
Miksi ulkonäkö on niin tärkeää muille? On kai heille sitten ihan sama jos tynnyri kolisee tyhjyyttään mutta hoikka varsi, lakatut kynnet ja irtoripset on niitä mitä nämä arvostavat. Ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:48"]
Ilmeisesti hoikat olettavat automaattisesti lihavien olevan laiskoja ja tyhmiä joten tämä ketju on turha ja johtuu helposti hoikkina pysyvien pinnallisesta ja ymmärtämättömästä ajatteluvammasta.
[/quote]
Kuka muu kuin laiska ja tyhmä söisi itsensä lihavaksi, jos on muuten ihan terve?
Lihavuus on kuin ryyppääminen, taustalla on joko henkisiä ongelmia (sairaus) tai tyhmyys.
Syöpää sairastaessa kyllä yleensä laihtuu...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:23"]Kyllä minua enemmän ihmetyttää ylipainoiset lapset kun vanhemmat kuitenkin päättää mitä ruokaa kaupasta ostetaan ja miten paljon herkutellaan. Ihan sama äitien kilot, olisivat pilaamatta lapsiensa terveyttä
[/quote]
Nämä kulkee vaan monesti käsi kädessä. Jos aikuiset syö epäterveellisesti on aika kohtuutonta odottaa että lapset itsenäisesti pystyisivät syömään terveellisesti.
[/quote]
Ruuan _määrällä_ on kyllä myös merkitystä. Terveellisellä ruokavaliollakin lihoo, jos syö liikaa kulutukseen nähden. Itselleni käynyt juuri näin. Ja muut perheenjäsenet: mies ja kouluikäiset lapsemme ovat kaikki hoikkia (Jja lapset myös hyvin liikunnallisia).