Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisin ensi lauantaina Jyväskylässä?

Vierailija
23.07.2014 |

Ollaan menossa viikonlopuksi sinne. Miehellä on päivisin työjuttuja ja minä pyörin kaupungilla. Sunnuntaina menemme asuntomessuille, mutta tuon lauantain ohjelma on minulla avoin. Jyväskylä on minulle aivan vieras kaupunki, ohi olen pari kertaa ajanut.

Kaipaisin vinkkejä, mitä juuri sinä haluaisit näyttää minulle sieltä? Katsoin kaupungin nettisivuilta, että siellä on jokunperinnepiha, jossa esitetään näytelmä "Tiina". Illalla on musikaali jossain pihateatterissa. Onko kellään kokemuksia näistä?

kaikki ideat otetaan ilolla vastaan! :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:04"]

Tuo Lehtisaari on sitten seurakunnan omistama saari rukoushetkineen.

[/quote]

Me käytiin siellä tän palstan suosittelemana muutama vuosi sitten, kun oltiin vierailemassa Jyväskylässä. Ainakin silloin siellä oli huomattavan paljon mielenterveyskuntoutujien oloista, kuuloista ja näköistä 50+ sakkia ja eräs tuollainen mies alkoi rantasaunalla tehdä vähän liiankin innokkaasti tuttavuutta 11-vuotiaan tyttöni kanssa, joka säikähti :(

Muuten paikka oli ihan ok, grillauspaikka, epämääräinen autiotupa, pienenpieni uimaranta ja lainattavia soutuveneitä.

Vierailija
22/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:38"]

Ollaan menossa viikonlopuksi sinne. Miehellä on päivisin työjuttuja ja minä pyörin kaupungilla. Sunnuntaina menemme asuntomessuille, mutta tuon lauantain ohjelma on minulla avoin. Jyväskylä on minulle aivan vieras kaupunki, ohi olen pari kertaa ajanut.

Kaipaisin vinkkejä, mitä juuri sinä haluaisit näyttää minulle sieltä? Katsoin kaupungin nettisivuilta, että siellä on jokunperinnepiha, jossa esitetään näytelmä "Tiina". Illalla on musikaali jossain pihateatterissa. Onko kellään kokemuksia näistä?

[/quote]

Jyväskylässä on korkeakulttuuriin painottunut kaupunginosa, jolla on lutuinen nimi; Pupuhuhta. Sieltä löytyy vaikka mitä kivaa tekemistä! Lähellä on idyllinen Kangaslampi -niminen pieni järvi, jonka rannoilla on kaupungin viihtyisin ja rauhallisin rantatunnelma. Suosittelen!

[/quote]

Älä jaksa. Pupuhuhta on kaupungin pahamaineisinta aluetta ja Kangaslammen uimarannalla oli eilen puukotus. 

[/quote]

Onko joku oikeasti niin kipeä päästään, että valehtelee jotain slummia korkeakulttuuriseksi ajanviettopaikaksi? Käy todella sääliksi tuollaista ihmistä.

[/quote]

asuupa jyväskylässä tosikkoa porukkaa :D

t. entinen puparilainen

[/quote]

No mitä hauskaa on siinä, että ohjaa seutua tuntemattoman johonkin lähiöön? Turhaa ajanhukkaa ja paha mieli. Aika outo huumorintaju, jos valehtelemisesta saa jotain kiksejä, kun toinen asiallisesti kysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on kokonaan jäänyt mainitsematta Figaro Winebistro. Hintataso on korkeahko, mutta sekä viinit että syötävät todella maukkaita ja palvelu erinomaista. Voi esimerkiksi käydä "iltapalalla": valita erilaisia tapaksia ja viiniä siihen seuraksi.

Vierailija
24/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:23"]

Tässähän on kokonaan jäänyt mainitsematta Figaro Winebistro. Hintataso on korkeahko, mutta sekä viinit että syötävät todella maukkaita ja palvelu erinomaista. Voi esimerkiksi käydä "iltapalalla": valita erilaisia tapaksia ja viiniä siihen seuraksi.

[/quote]

Tuoll Figarossa kannattaa ainakin syödä.

Vierailija
25/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajavuori ja seikkailupuisto. www.laajis.fi

Vierailija
26/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ainakin asuntomessuille. Siellä kuluu koko päivä.

Vierailija
27/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on lapsia matkassa, tai olet kiinnostunut luonnosta, käykää Harjun luontomuseossa. Samassa rakennuksessa on näkötorni ja Vesilinnan ravintola, nekin on kivoja :) uimarantoja on useita, yksi kiva on hotelli Alban läheisyydessä kävelytien varrella. Sama kävelytie kiertää koko Jyväsjärven, jos lenkkeily kiinnostaa. Jyväskylän kaupungin sivuilta löytyy myös tapahtumakalenteri, josta näkee mitä kaupungissa tapahtuu. Museoita on useita keskustassa tai sen lähituntumassa, oma suosikkini on käsityömuseo. Löytyy myös Keski-Suomen museo ja Alvar Aallon museo. Kivoja kahviloita on Mummin pullapuoti, Wilhelmiinan konditoria (tuttavallisemmin Nallekahvila), Toivolan Vanhan Pihan kahvila Muisto, kahvila Miriam, nämä keskustan alueella. Ravintolat on mulle vieraampia, mutta omat suosikit on American Diner, viikinkiravintola Harald, Rossot sekä keskustan kauppakeskuksessa että Kirkkopuiston kyljessä.

Vieläköhän keksisin jotain... No, ehkä tässä oli jotain ideoita :)

Vierailija
28/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:03"]

[/quote]

Miksi ihmeessä asuntomessuideaa oli alapeukutettu? Vaikka juuri sinä et sinne haluaisi, niin tuhannet muut joka vuosi haluavat.

Vierailija
29/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:03"]

[/quote]

Miksi ihmeessä asuntomessuideaa oli alapeukutettu? Vaikka juuri sinä et sinne haluaisi, niin tuhannet muut joka vuosi haluavat.

[/quote]

Koska ap kirjoitti menevänsä sinne sunnuntaina, joten olisi ehkä turhaa mennä sinne myös lauantaina?

Vierailija
30/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:03"]

[/quote]

[/quote]

Koska ap kirjoitti menevänsä sinne sunnuntaina, joten olisi ehkä turhaa mennä sinne myös lauantaina?

[/quote]

Hups, luin aloituksesta vain otsikon.

Vierailija
31/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:38"]

[/quote]

Jyväskylässä on korkeakulttuuriin painottunut kaupunginosa, jolla on lutuinen nimi; Pupuhuhta. Sieltä löytyy vaikka mitä kivaa tekemistä! Lähellä on idyllinen Kangaslampi -niminen pieni järvi, jonka rannoilla on kaupungin viihtyisin ja rauhallisin rantatunnelma. Suosittelen!

Vierailija
32/32 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:43"]

Toivolan vanha piha on kivan tunnelmallinen paikka (vanhoissa rakennuksissa olevia myymälöitä ja kahvila), sinne on muutama sata metriä ydinkeskustasta. Lutakon satama on myös viehättävä paikka kesäisin, sieltä löytyy pari ravintolalaivaa ja satamakahvila. Mahdollisuus myös sisävesiristeilyyn.

[/quote]

Nämä ovat minunkin suosikkipaikkani, ja niitä suosittelen muillekin.

-Jyväskyläläinen