Mitä tekisin ensi lauantaina Jyväskylässä?
Ollaan menossa viikonlopuksi sinne. Miehellä on päivisin työjuttuja ja minä pyörin kaupungilla. Sunnuntaina menemme asuntomessuille, mutta tuon lauantain ohjelma on minulla avoin. Jyväskylä on minulle aivan vieras kaupunki, ohi olen pari kertaa ajanut.
Kaipaisin vinkkejä, mitä juuri sinä haluaisit näyttää minulle sieltä? Katsoin kaupungin nettisivuilta, että siellä on jokunperinnepiha, jossa esitetään näytelmä "Tiina". Illalla on musikaali jossain pihateatterissa. Onko kellään kokemuksia näistä?
kaikki ideat otetaan ilolla vastaan! :)
Kommentit (32)
Hei kiitti tuosta sisävesiristeilyideasta! Ei olisi tullut mieleenkään. Ja upea ilma, se voisi olla hienoa! Kiitos!
Tuo Toivolan piha taisi olla se, jossa on tuo näytelmä ja maalaismarkkinat. Sinne aion. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:57"]
Tule meille juomaan kahvit!
[/quote]
Voi kiitos ihanasta tarjouksesta! Olen vaan niin ujo ja epäsosiaalinen, etten taida uskaltaa :)
ap
Ap tässä,
keskustelu on vielä käynnissä! Loistavaa!
Messuille tosiaan menemme sunnuntaina ja lauantain kuljeskelen yksinäni. Tosi hienoja ideoita on tullut lisää, kiitos! :)
Jännä, että tuota käsityömuseota olen usein ajatellut, että ihan sen takia pitäisi matkustaa Jyväskylään. Nyt, kun olen sinne menossa, en muistanut koko museota! Sinne ehdottomasti!
Tuonne Toivolan pihalle aion myös mennä, se kuulostaa kivalta. Ja nämä kaikki taitavat sijaita lähellä keskustaa?
Suurkiitos kaikille! :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:43"]
Toivolan vanha piha on kivan tunnelmallinen paikka (vanhoissa rakennuksissa olevia myymälöitä ja kahvila), sinne on muutama sata metriä ydinkeskustasta. Lutakon satama on myös viehättävä paikka kesäisin, sieltä löytyy pari ravintolalaivaa ja satamakahvila. Mahdollisuus myös sisävesiristeilyyn.
[/quote]
Nämä ovat minunkin suosikkipaikkani, ja niitä suosittelen muillekin.
-Jyväskyläläinen
[/quote]
Lutakon satama on kaupungin ankeimpia paikkoja! Uimarannoista hienoin on Tuomiojärven hiekkaranta, Lutakon ranta kannattaa kiertää kaukaa. Muita vinkkejä ilmainen liikennepuisto ihan Tuomiojärven rannan vieressä ja myös Harjun näkötorni lyhyen matkan päässä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:38"]
Ollaan menossa viikonlopuksi sinne. Miehellä on päivisin työjuttuja ja minä pyörin kaupungilla. Sunnuntaina menemme asuntomessuille, mutta tuon lauantain ohjelma on minulla avoin. Jyväskylä on minulle aivan vieras kaupunki, ohi olen pari kertaa ajanut.
Kaipaisin vinkkejä, mitä juuri sinä haluaisit näyttää minulle sieltä? Katsoin kaupungin nettisivuilta, että siellä on jokunperinnepiha, jossa esitetään näytelmä "Tiina". Illalla on musikaali jossain pihateatterissa. Onko kellään kokemuksia näistä?
[/quote]
Jyväskylässä on korkeakulttuuriin painottunut kaupunginosa, jolla on lutuinen nimi; Pupuhuhta. Sieltä löytyy vaikka mitä kivaa tekemistä! Lähellä on idyllinen Kangaslampi -niminen pieni järvi, jonka rannoilla on kaupungin viihtyisin ja rauhallisin rantatunnelma. Suosittelen!
[/quote]
Älä jaksa. Pupuhuhta on kaupungin pahamaineisinta aluetta ja Kangaslammen uimarannalla oli eilen puukotus.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:41"]
Ja nämä kaikki taitavat sijaita lähellä keskustaa?
[/quote]
Kyllä, oikeastaan kaikki tässä mainitut paikat sijaitsevat niin lähellä toisiaan, että pystyt mainiosti liikkumaan paikasta toiseen jalan.
Jos on auto käytössä, Vaajakoskella Naissaaren kahvila on hieno paikka. Viereisessä rakennuksessa on Puttipajan tehtaanmyymälä. Koko alue on viehättävä vanhoine rakennuksineen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:58"]
Jos on auto käytössä, Vaajakoskella Naissaaren kahvila on hieno paikka. Viereisessä rakennuksessa on Puttipajan tehtaanmyymälä. Koko alue on viehättävä vanhoine rakennuksineen.
[/quote]
Pandan tehtaanmyymälä on kanssa Vaajakoskella :)
Voi mä niin haluaisin Pandan tehtaanmyymälään :)
-Ei ap mutta muuten vinkeistä kiinnostunut -
Lutakossa rakennetaan sitten tulevia mm-ralleja ja viheralueen rakentaminenkin on kesken. Eli ei ihan kaikkein kauneinta katseltavaa, mutta lounasristeilyä kannattaa harkita. Teatteri nelosen Synnyimme lähtemään -kesäteatteria on kehuttu, mulla se on vielä näkemättä. Täältä löytyy kaupungin sivuilla olevaa ohjelmaa:
http://www3.jkl.fi/tapahtumat/main.php?date=20140726&kunta=1
Jos arkkitehtuuri kiinnostaa, niin Alvar Aalto museo. Toivolan wanhan pihan Muisto-kahvilaa suosittelen minäkin. Ja Miriamsilla on kaupungin parhaat kahvileivät.
[/quote]
Jyväskylässä on korkeakulttuuriin painottunut kaupunginosa, jolla on lutuinen nimi; Pupuhuhta. Sieltä löytyy vaikka mitä kivaa tekemistä! Lähellä on idyllinen Kangaslampi -niminen pieni järvi, jonka rannoilla on kaupungin viihtyisin ja rauhallisin rantatunnelma. Suosittelen!
[/quote]
Olihan tuo vitsi??
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:45"]
[/quote]
[/quote]
Älä jaksa. Pupuhuhta on kaupungin pahamaineisinta aluetta ja Kangaslammen uimarannalla oli eilen puukotus.
[/quote]
Onko joku oikeasti niin kipeä päästään, että valehtelee jotain slummia korkeakulttuuriseksi ajanviettopaikaksi? Käy todella sääliksi tuollaista ihmistä.
http://www.lehtisaarenkesakoti.net/
Lehtisaari on kaupungin ihanin paikka. Siellä voi uida ja saunoa ilmaiseksi leppoisassa tunnelmassa.
Koko Seppälän alue kannattaa välttää, keskustassa ei muuta nähtävää kuin teinejä tupakka suussa.
Tuo Lehtisaari on sitten seurakunnan omistama saari rukoushetkineen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:03"]
Koko Seppälän alue kannattaa välttää, keskustassa ei muuta nähtävää kuin teinejä tupakka suussa.
[/quote]
Seppälässä on kiinnostavinta varmaan se kirppiskeskittymä. Kirpparilla.fi on ehkä se suurin ja aktiivisin tällä hetkellä. Suosittelen myös kanssa Toivolan vanhaa pihaa. Lutakon aaltopuisto ja ranta tai satama on ihanat esim. evästämiseen. Harjun vesitornissa on kiva ravintola hyvällä näkymällä. Ja Kankaan kesäteatteri, josko siellä olisi jotain esitystä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko joku oikeasti niin kipeä päästään, että valehtelee jotain slummia korkeakulttuuriseksi ajanviettopaikaksi? Käy todella sääliksi tuollaista ihmistä.
[/quote]
asuupa jyväskylässä tosikkoa porukkaa :D
t. entinen puparilainen
Tiina on Anni Polvan Tiinakirjoista tehty näytelmä. Pitäisipä itsekin mennä.
Toivolan vanha piha on kivan tunnelmallinen paikka (vanhoissa rakennuksissa olevia myymälöitä ja kahvila), sinne on muutama sata metriä ydinkeskustasta. Lutakon satama on myös viehättävä paikka kesäisin, sieltä löytyy pari ravintolalaivaa ja satamakahvila. Mahdollisuus myös sisävesiristeilyyn.