Soittaako pikavippifirma työnantajalle?
Elikkäs mikäli siis ottaa 100-300€ pikavipin ja tarkoituksena maksaa pois (tulevien kuukausieni palkka kovempi kun nyt heinäkuussa niin soittaako pikavippifirmat yleensä ottaen työnantajalle kun lainaa ollaan nostamassa?
Kommentit (12)
Työnantajalle? No tuskin. Noissa tehdään jotain perustarkastuksia, eli luottotiedot. Tuskin muuta noin pienessä summassa.
Olen nimittäin pikkuruisessa firmassa töissä ja en missään nimessä voi antaa työnantajan tietää pikavipistä.
Tietenkin soittaa. Soittaa myös vanhemmille, isovanhemmille, poikaystävälle/miehelle, serkuille.
Ei soita. Luottotiedot ym. muut rekisterikeskuksesta saatavat tiedot katsotaan (mm. osoitetiedot).
Mieti nyt kuitenkin sitä vipin ottamista tosi tarkkaan ja jätä mieluusti ottamatta. Jos ihan pakko, niin ota vain se mitä aivan pakolla tarvitset, siis esim. ruokaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:56"]
Mieti nyt kuitenkin sitä vipin ottamista tosi tarkkaan ja jätä mieluusti ottamatta. Jos ihan pakko, niin ota vain se mitä aivan pakolla tarvitset, siis esim. ruokaan.
[/quote]
Kyllä, ruuan taki joudun ottamaan ja bussikorttiin.
Minulle on soitettu kahdesta eri pikavippifirmasta. Kysyivät, että onko kyseinen vipinhakija työsuhteessa, palkan määrää ja työsuhteen juotoa (määräaikainen vai vakinainen). En tiedä onko yleinen käytäntö. Eivät tietenkään kertoneet luottojen suuruutta (mitä se minulle kuuluukaan:)).
Työskentelen henkilöstöpäällikkönä (myös palkat kuuluu toimenkuvaan)
Kiitos ysin, ehkä jätän väliin sitten ja syön hapankorppuja ja kävelen 20km päivässä loppukuun. Ainakin laihdun vähän..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:58"]
Minulle on soitettu kahdesta eri pikavippifirmasta. Kysyivät, että onko kyseinen vipinhakija työsuhteessa, palkan määrää ja työsuhteen juotoa (määräaikainen vai vakinainen). En tiedä onko yleinen käytäntö. Eivät tietenkään kertoneet luottojen suuruutta (mitä se minulle kuuluukaan:)).
Työskentelen henkilöstöpäällikkönä (myös palkat kuuluu toimenkuvaan)
[/quote]
Mistä firmoista ja minkäikäisestä työntekijästä oli kyse, alle 20 vai yli?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:01"]Kiitos ysin, ehkä jätän väliin sitten ja syön hapankorppuja ja kävelen 20km päivässä loppukuun. Ainakin laihdun vähän..
[/quote]
Höylää ostokset luottokortille. Halvempaakin lainaa kuin nuo pikavipit.
Olisiko sinulla jotain panttilainaamoon vietävää? Sekin on yksi vaihtoehto.
No ei soita