Luin miehen vanhoja sähköposteja..
Eli mieheni oli unohtanut sähköpostinsa auki ja en malttanut olla lukematta hänen lähettämiä viestejä, tiedän että se on väärin ja laitonta, joten siitä on nyt turha rupea saarnaamaan.
Pohjustan ensin vähän:
Eli olemme olleet jo yhdessä 5 vuotta ja naimisissakin ollaan ja lapsiakin on. Tiedän että ennen minua hänellä oli tyttöystävä joka jätti hänet ja satutti ja heillä oli jopa sutinaa ennen kuin me ruvettiin virallisesti olemaan yhdessä. Ei mies sitä suoraan ole sanonut mutta juttu meni suunilleen näin: ex nainen valitsi toisen miehen ja mieheni sitten jätettiin ja meidän juttumme edistyi.
Ollessamme muutaman kuukauden yhdessä nainen kumminki rupesi lähettämään viestejä että hän haluaa jutella ja takaisin yhteen mieheni kanssa. Mieheni kertoi näistä rehellisesti minulle ja näytti viestit että hän kertoi olevan nyt minun kanssa ja kuulin puhelutki. Se taisi jäädä sitten siihen, eikä minulla ole koskaan ollut tarvetta epäillä mieheni uskollisuutta tai rehellisyyttä..
Mieheni on ollut aina sellainen "perusmies" joka ei hirveästi puhu tunteistaan tai viljele kauniita romanttisia sanoja MUTTA ne viestit ex naiselle 7 vuoden takaa!!!! ne oli kauniita, romanttisia, syvällisä, täynnä rakkautta ja kaipuuta..minä en vaimona ja lasten äitinä ole koskaan edes voinut kuvitella kuulevani noita ja että junttimieheni osaa ajatella tuollaisa asioita. Ja naisen vastaukset meni keskimäärin näin " sori kun en ole kerennyt vastaamaan, on ollut kiirettä"
Vaikka ne olikin aikaa ennen kuin me tutustuttiin mua suoraan sanottuna vitutti. En tiedä tajuaako kukaan pointtiani...
Kommentit (38)
Syytä sitä eksää joka näemmä hajotti miehesi :)
Lisäksi voit syyttää itseäsi. Ei toisten postien tai mailien luku ole hyväksyttävää millään syyllä. Vielä vähemmän niiden kirjailu jollekin palstalle kun sattuu vähän vituttamaan.
Nojoo tässä iski kamala epävarmuus ja tunne että hän rakasti ex naista enemmän.. ja se ei ole mukava tunne. Tämä on tyhmä ajatella näin mutta rupesin sitten miettimään että kaipaakohan häntä vieläkin ja miettiikö välillä että kumpa olisin valinnut toisin. Kun ei ole tarpeelliseks koskaan nähnyt puhua mulle tuollasisia.
ap
Kerro tarkemmin niistä viesteistä.
Niin, oliko se sitten miehellesi niin spesiaali tapaus ja sinä vain laastari ja yhtä tärkeää susta ei tule hänelle koskaan, kuin mitä eksä oli. Tätähän sä tarkoitit.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:31"]
Niin, oliko se sitten miehellesi niin spesiaali tapaus ja sinä vain laastari ja yhtä tärkeää susta ei tule hänelle koskaan, kuin mitä eksä oli. Tätähän sä tarkoitit.
[/quote]
Juuri tällainen tunne tuli. Olisin kumminkin halunnut olla se elämän rakkaus niinkuin hän on minulle.
No jos nyt on niin, että nainen on ollut miehellesi erittäin tärkeä ja ei koe kanssasi samanlaista kumppanuutta, mitä sille voi? Sinulla ei ole mitään oikeutta syyttää miestäsi tai ketään muutakaan tästä. Viestit lukemalla loukkasit miehen yksityisyyttä ja sait itsellesi pahan mielen.
Syytä vain itseäsi. Luit toisen viestit, se on kiellettyä. Luit sellaista tietoa, joka ei ole missään tapauksessa hyödyttänyt tai haitannut sinua.
Mustasukkaisuus on kummallista, toiselle kirjoitetut viestit, jotka ovat jääneet talteen on aina kauniimpia, kuin itselle kirjoitetut viestit, jotka on jo hävitetty ja unohtuneet. Samoin romanttiset läheisyyden hetket unohtuvat, kun katsoo mustasukkaisten silmälasien läpi.
Vaihda ne mustasukkaiset silmälasit siihen rakkauteen, joka ei kadehdi, ei katkeroidu, eikä muistele kärsimäänsä pahaa.
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii."
Olet anasainnut kärsimyksesi nyt. Todella alhaista ja sen lisäksi rikollista lukea toisten meilejä. Vaika poliisi ei sinua kopistelekaan, niin saat rangastuksesi toisessa muodossa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:39"]
No jos nyt on niin, että nainen on ollut miehellesi erittäin tärkeä ja ei koe kanssasi samanlaista kumppanuutta, mitä sille voi? Sinulla ei ole mitään oikeutta syyttää miestäsi tai ketään muutakaan tästä. Viestit lukemalla loukkasit miehen yksityisyyttä ja sait itsellesi pahan mielen.
[/quote]
Olet aivan oikeassa, tyhmästi tein ja olisi ollut kaikkien kannalta parempi ettei uteliaisuuteni olisi voittanut. Kai mun on nyt päästävä asian yli ja jatkettava elämää, ei tässä hirveesti voi tehä enää asian eteen.
ap
Parempi olisi, ettet tuota tietäisi, ei kuulu sulle. Mun on joskus heikkona hetkenä tehnyt mieli penko miehen vanhoja viestejä/kuvia, mutta tiedän että pahoittaisin mieleni vaikkei niissä mitään ihmeellistä oliskaan. ...Noista miehesi rakkausviesteistä voi päätellä ainakin kahta vaihtoehtoa. 1.) eksä satutti miestä, eikä ole sen jälkeen uskaltanut enää heittäytyä tunteella samalla tavoin. Ei se välttämättä tarkoita, ettei miehesi koe sinuakin kohtaan samoin tai jopa enemmän, ei vaan puhu siitä. Nuorempana sitä nyt vaan on kliseisempi rakkaudessa. 2.) eri parisuhteissa toimitaan eri tavoin, on omat tavat. Vuodatatko sinä tunteistasi avoimesti? Jos et, niin tuskin miehesikään siihen lähtee.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:33"]
[/quote]
Juuri tällainen tunne tuli. Olisin kumminkin halunnut olla se elämän rakkaus niinkuin hän on minulle.
[/quote]
Onnistuit sitten kehittämään jonkun ihme fantasian korviesi välissä? No kukas käski lukemaan toisten viestejä. Luuletko että suhteenne voi toimia jos rupeat ukkoasi syyttämään noista viesteistä?
Ehkä on helpompi teille molemmille jos eroatte samantien.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Onnistuit sitten kehittämään jonkun ihme fantasian korviesi välissä? No kukas käski lukemaan toisten viestejä. Luuletko että suhteenne voi toimia jos rupeat ukkoasi syyttämään noista viesteistä?
Ehkä on helpompi teille molemmille jos eroatte samantien.
[/quote]
siis en tietenkää ole jättämässä häntä tai syyttämässä mistään, ei hän ole tehnyt mitään väärää. Viestit olivat ennen kuin me edes tavattiin.
ap
Mies ei joudu todistelemaan sinulle ja kanssasi rakkautta. Te olette ja pysytte ja hänellä on turvallinen olo. Sen exän kanssa suhdetta ehkä piti ylläpitää sanoilla, koska mies tunsi epävarmuutta. Ja syystä tunsikin.
Jos jotain hyvää tuosta pitäisi etsiä, niin ehkä se että nyt tiedät että miehesi on joskus sellaisiin viesteihin pystynyt. Jos et aio tunnustaa lukeneesi viestejä (se lukeminen on toinen juttu ja toinen se että ne oli intiimejä tunnustuksia toiselle), niin voit unohtaa tuon viestiasian, mutta yrittää herätellä pitkäjänteisesti romantiikkaa teidän välille. Jos mies on sun elämän rakkaus, ja jos nyt tiedät että hänellä onkin sellaista tunne-elämää ja kirjallisia kykyjä, joista et ole tiennyt, niin ehkä pystyt eri tavalla lähestymään häntä. Ei se välttämättä siitä kiinni ole etteikö rakastaisi sua yhtä paljon, tilanne teillä on vaan eri ja ehkä mies oppi sen exän kanssa pieleen menneestä suhteesta, ettei latele tuollaisia rakkaudentunnustuksia.
Jos lohduttaa, niin itsekin raapustelin exälle ties mitä rakkausrunoja ja olin koko ajan kaikin mahdollisin keinoin todistelemassa rakkautta, koska nuorempana ja ensi rakkauden lumoissa sitä tulee kirjoiteltua ties mitä. Nykyään ne runot vaan naurattaa, vaikkei niistä ole montaakaan vuotta. Exääni pidän aikaansaamattomana nahjuksena ja nykyinen on parasta mitä minulle on koskaan sattunut. Enpä silti osaa hänelle samanlaisia runoja kirjoitella. Meillä on lapsi ja olemme naimisissa. Se kuinka sitoutunut olen perheeseeni on tuhat kertaa merkityksellisempää kuin mitkään rakkauden vuodatukset, joita olen koskaan exälleni kirjoitellut/sanonut.
Ymmärrän, AP, pointtisi. Tottakai tuollaisten viestien näkeminen jää kaihertamaan ja mietityttämään. Mielestäni sinun kannattaa käsitellä asia itseksesi ja muistaa, että nuo tapahtuivat ennen kuin miwhesi tunsi sinua ja että lopulta sinä olit kuitenkin se, joka sai miehesi puolisokseen. :)
Ehkä voit myös nähdä miehesi uusin silmin: hän osaa puhua/kirjoittaa tunteistaan, mutta ehkä tuo kokemus jätti kuitenkin sellaiset haavat, jotka vaikuttavat vielä tänäkin päivänä.
En jaks aedes lukea kaikkia saamiasi kommentteja, mutta miehesi valitsi sinut vaikka olisi saanut exänsä takaisin. Hän valitsi sinut. Tämä lempeilu on voinut tulla esiin koska miehesi on tuntenut ettei ex nainen rakastanut häntä ja oli välinpitämätön +et tiedä millainen nainen oli miehellesi kasvotusten....
Sinä olet lasten äiti ja vaimo, hän on ex tyttöystävä. Siinä sulle vastaus kumman miehesi haluaa ja rakastaa
Kysyisin kyllä miksi on ne säilyttänyt ihan ohimennen kun keskustelemme päivästä. Jostain tuommoinen salailu kertoo
Niin no, olet silti lukenut toisen henkilökohtaisia viestejä.