Tiputin elävän hämähäkin vessanpönttöön
Sinne se jäi sätkimään ja koukistelemaan jalkojaan. :-/
Kommentit (36)
Aina ei riitä pelkkä vessanpönttöön tiputtaminen, ne osaa uida. Pitää myös vetää ja siltikin ne voi hypätä pois.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 01:55"]Mieheni oli YK joukoissa Libanonissa. Itse asuin kuusi vuotiaan poikani kanssa Suomessa, kerrostalon ylimmässä huoneistossa.
Mieheni tuli lomalle. Paiskasi laukut vaatehuoneeseen.
Mukava loma takana. Saattelimme hänet lennolle.
Noin viikko tämän jälkeen poikani tuli kertomaan minulle, että ikkunassa on iso hämähäkki.
Hänellä oli marketeista ostettuja lelupusseja, missä on suuria hämähäkkejä, heinäsirkkoja ja käärmeitä.
Jassoo, onko siellä hämähäkki? Sanoin ja lähdin lapsen leikkiin mukaan. No, missä se on? Tuolla verhon takana, vastasi lapsi. Siellähän se iso hämähäkki oli.
No mutta hui, nythän minua pelottaa, vastasin minä. Katsoin ikkunaan ja se perkele liikkui!!!
[/quote]
Mitä sitten teit? :O kuinka iso?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:52"]Mikset vienyt ulos?
[/quote]
En jaksanut. Olin just vessanpöntöllä ja siinä se juoksenteli vessapaperirullassa. Hyi! :-X
[/quote]Pudotit sen jalkojesi välistä tai pyyhkinyt kun pomppasit ylös. Jaiks.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:52"]Mikset vienyt ulos?
[/quote]
En jaksanut. Olin just vessanpöntöllä ja siinä se juoksenteli vessapaperirullassa. Hyi! :-X
[/quote]Pudotit sen jalkojesi välistä tai pyyhkinyt kun pomppasit ylös. Jaiks.
[/quote]*tai et pyyhkinyt*
Tietää kuolemaa. Jollekin.
[/quote]No todennäköisesti sille hämähäkille.... Itse olisin kyllä vienyt ulos, hämähäkit ovat yksiä hyödyllisimmistä eläimistä, tappaa tuholaisia kuten kirvoja.
Hahhahhaa! Rupes naurattamaan tää ketju!
Laitoin äkkiä pöntönkannen kii ja vetäsin. Ei se mihinkään pompsahtanu sieltä. ;-)
Ap
Hyi että mua koko ajan puistattaa tää keskustelu :D yök!
Kerkesin ottamaa palan vessapaperia. Sit huomasin hämähäkin. Pyyhin äkkiä, nousin ylös, nappasin hämähäkin ja heitin vessanpönttöön.
Kurkkasin vielä, miten se oikoi siellä jalkojaan. Laskin kannen alas ja vetäisin.
Voila!
Ap
Siis mitämitä?! Eikö teitä lapsena opetettu KUNNIOITTAMAAN hämähäkkejä? Kamalaa...
Ottakaa ulkoiluttajat ja muut hämähäkinpelastajat huomioon, että sisätiloista löytyvä hämähäkki on usein tarkoitettu elämään sisällä. Kun heität sen ulos, se joko hyppää takaisin kotiisi tai kuolee hitaasti.
Ja sitten on sekin, että monet ihmiset kammoavat hämähäkkejä. Kyseessä on hyvin yleinen fobia, ja moni ottaisi mieluummin parven banaanikärpäsiä kuin sen yhden kammottavan hämppiksen.
Niin, ja sadistihuutelijat: hämähäkeillä ei ole tarpeeksi kehittyneitä aivoja tai hermostoa kivun tuntemiseen, tai ainakin niiden kipu eroaa ihmisten tuntemasta kivusta täysin. Näkemäsi kärsimys on todellisuudessa refleksi, jonka avulla hyönteinen pyrkii välttämään selviytymisen kannalta haitallista tilannetta.
Viimeisten tutkimusten mukaan voi hyvinkin olla, että hämähäkkieläimet kokevat kipua. Väite, etteivät ne kokisi, juontaa 1800-luvun kartesiaanilaiseen ajatteluun, joka näki eläimet vain vaistojen ohjaamina koneina, eikä niinkään mihinkään tutkimustietoon. On vaikaea saada tietoa jonkun eläimen tietoisuudesta.