Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fasettilukot auki? :(

Vierailija
19.06.2014 |

Hei! Olen viime aikoina onnistunut jumittamaan ylaselkani, lapaluiden valissa on jumi jota en vain saa auki. Aina ennen olen saanut rusautettua jumit auki, mutta talla kertaa selka vaan ei aukea, ja kurottaessa tai syvaan hengittaessa tuntuu kiristysta ja pienta kipua vasemman lapaluun alla. Osaan itse rusauttaa selkia auki, mutta avomieheni ei uskalla kokeilla vaikka tarjouduin opastamaan hanta. Miten jumin saisi auki? Olen yrittanyt rullailla pyyherullan ja pienten maalipurkkien paalla, pienemmat jumit aukeavat mutta nahtavasti tuo eniten hairitseva ei. Luin jostain tennispalloniksista, mutta en omista mitaan palloja.

Selan voi varmasti avata myos ammattilaisella, onko kiropraktikho vai naprapaatti oikea osoite? Miten paljon yksi kaynti voi maksaa? Opiskelijabudjettini ei ole hirvean levea.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko saada opiskelijaterveydenhuollosta lähetteen fysioterapiaan? 

Vierailija
2/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuumassa saunassa, pyydä mies hieromaan ja kokeile sitten venyttelyä uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aukesi viimeksi ihan Body Pumpissa...

Vierailija
4/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikeat jumit tarvitsevat jäsenkorjaajan tai osaavan fysioterapeutin apua. Itse rusauttelen lukkoja auki itse askartelemani putken päällä tai sitten taivutan selkää taakse sopivan tuolin selkänojaa vasten.

Vierailija
5/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miestäsi painelemaan kantapäällä lapaluiden välistä. Sano sille että nyt on uskallettava. Kauhea vaiva, itse en saa henkeä kunnolla kun on kummon jumi päällä. Mulla on lisäksi astma joten ei kovin mukavaa.

Vierailija
6/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhe toimii joskus mutta kunnon juntturaan tarvii ammattilaista. Minulla meni opiskeluaikoina vuosikausia ennen kuin löysin hyvän terapeutin. Kyllä siinä rahaa paloi ja selkä ei parantunut millään.

Vierailija
7/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn osteopaatilla avaamassa. Jos asut Helsingissä, suosittelen Dextraa Munkkivuoressa tai Eiran sairaalaa.

Vierailija
8/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, joten opiskelijaterveydenhoitoa ei ole, mutta minulla on omalaakari laheisessa terveyskeskuksessa. Pitaako minun ensin ilmoittautua yleislaakarille, vai paaseko kiropraktikolle yms. myos suoraan?

Joku ehdotti myos saunaa. Ai etta kun kelpaisi! Taidan yrittaa rohkaista avomiesta ja kokeilla kantapaakikkaa tana iltana.

Vierailija
9/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, mulla on ollut viime lauantaista alkaen kaularanka niin jumissa ettei pää käänny lainkaan vasemmalle. Olen lätkyttänyt kaikkia kylmägeelejä ja Voltaren forteja, ei auta. Sattuu niinkuin puukkoa väännettäis niskassa ja oikeassa olassa. Olkapää myös todella kireä ja tuskainen. Kyynärpäähän asti tunnoton oikea käsi. Pitäisikö mennä fysioon vai lääkäriin? Ei saa edes öisin nukuttua kun herää nukkuessa kipuun.

Vierailija
10/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita jumppapatja kaksinkerroin, mene selinmakuulle ja heitä jalat olkapäiden yli. toinen on, että seisot n. puolentoista metrin päässä miehestäsi, ojennat kädet ja otat hänen olkapäistä kiinni, ja pudotat pään hartioiden väliin. selkä venyy. nämä aukaisee kaikki mahdolliset ja mahdottomat lukot ainakin mulla. 

Vierailija
11/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan kaikki et omat kikkanne voi pilata elämän aika pitkäksi aikaa jos rangassa on protruusioita eli suoraan sanottuna välilevyn pullistumia. Pitää olla aika varma mistä jumit johtuu ja jossain vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida jos tilasta tulee säännöllinen.

Se yksi kerta liikaa riittää kun painetta on liikaa ja koko tavara pullahtaa ulos ja se hapokas neste polttaa juuren hermot.

Vierailija
12/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedan mista jumini tulevat - huonossa asennossa istumisesta. Pitkilla tietokonesessiolla tykkaan istua tuolilla jalkojeni paalla vasemmalla pakaralla istuen, eli selka jaa aika mutkalle...tiedostin taman vasta viime aikoina, ja kaansin asennon peilikuvaksi. Selka jai juntturaan. Viimeistelin viime viikkoina todella ison projektin, ja tietokoneaikaa tuli paivittain enemman kuin kehtaan myontaa.

Paatin kuitenkin, etta aion korjata tyoskentelyergonomiaani kun tyovuosia on todellakin monta kymmenta edessa! Haluan pitaa selastani ja ranteistani hyvaa huolta. En ole vain osannut kiinnittaa asiaan huomiota ennen kuin nyt ongelmia on tullut...

Kokeilin rusauttaa selkaa sohvan selkanojan avulla - jumi on vahan liian ylhaalla niin en saa tarpeeksi painetta kohdan aukaisuun :( enka toisaalta uskalla myoskaan riuhtoa liikaa, ettei mene vain pahemmaksi. Yritan tuota miestaktiikkaa ja venyttelya kohta!

Vierailija
13/19 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 22:19"]

No hitto, mulla on ollut viime lauantaista alkaen kaularanka niin jumissa ettei pää käänny lainkaan vasemmalle. Olen lätkyttänyt kaikkia kylmägeelejä ja Voltaren forteja, ei auta. Sattuu niinkuin puukkoa väännettäis niskassa ja oikeassa olassa. Olkapää myös todella kireä ja tuskainen. Kyynärpäähän asti tunnoton oikea käsi. Pitäisikö mennä fysioon vai lääkäriin? Ei saa edes öisin nukuttua kun herää nukkuessa kipuun.

[/quote]

Mitä mieltä, työterveyteen vai fysioon? Sen verran tuskainen olo on koko ajan. Olen siis urheilullinen, mutta töissä jäkitän tietyssä asennossa. Yöt yhtä helvettiä, jos unissaan liikkuu. Mitä se lääkäri voi tehdä, saako edes kipulääkettä? Nimim. Juhannus pilalla

Vierailija
14/19 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodycombatia tai zumbaa!

Vierailija
15/19 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:26"]

Bodycombatia tai zumbaa!

[/quote]

<

Mee enos kans, on vissiin notkeempaa sorttia

Vierailija
16/19 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukesi se millä tavalla tahansa, tän jälkeen kannattaa rueta tosiassaan treenaamaan selkä-hartiaseudun lihaksia - siis ihan lihaskuntoa, ei ainoastaan venyttelyä tms. Sillä nuo lukot pysyy ainakin itselläni lähes täysin poissa. Ennen tuli niitä enemmän. Jos on huonot nikamat, hyvä lihaksisto tukee niitä.

Vierailija
17/19 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile avata lukkoja kahden tennispallon ja nailonsukan avulla. pallot sukkaan ja ne lattialle, sitten laskeudut selälläsi niiden päälle (kokeile palloja yläselän eri kohtiin), pidä käsillä kiinni päästä, eli pää tuettuna. Netistä löytyy tietoa tästä. Lisäksi hakeudu omt fysioterapeutin vastaanotolle, heillä on hyvä koulutus lukkojen avaamiseen, ovat ammattilaisia.

Vierailija
18/19 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omt-fysiossakin saa käydä jatkuvasti eli kerran viikossa, jos on taipumusta fasettilukkoihin. Kallista puuhaa! (kokeiltu on) Kannattaa ennemmin panostaa selän liikkuvuuteen ja opetella konsteja joilla selän saa avattua ihan itse. Minulla auttoi vain pilates. En harrasta pilatesta mitenkään aktiivisesti mutta käytän tarvittaessa paria sieltä oppimaani liikettä (selän rullaus mm.) joista on mulle hyötyä.

Vierailija
19/19 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on synnynnäistä jäykkyyttä yläselän nikamissa ja siksi ne on jumissa todella usein. Minulle toimii parhaiten ihan simppelit joogaliikkeet. Aurinkotervehdykset huolellisesti tehtynä lämmikkeikksi ja sitten niskaseisonta, jalat maahan pään ohi ja ryllailu nikama nikamalta varovasti selinmakuulle. Sitten vatsalleen, kämmenet noin hartioiden kohdalle, ylävartalo punnerretaan ylös ja taaksetaivutus kuin hylje, kyynärpäät kiinni vartalossa, pää kääntöjä varovasti sivuilta toiselle.

Ylipäänsä jooga toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi