Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas, että ylireagoin eräälle lapselle.

Vierailija
22.05.2014 |

Lapsi ei siis ole mun lasten kaveri vaan oli leikkimässä naapurissa. Lapsella on hieman haastavan lapsen leima. Sanotaanko, ettei tottele edes sillä kolmannella pyynnöllä/käskyllä.

Kyseinen (sanotaanko vaikka Kalle) lapsi oli autotien vieressä kun ajoin autolla ohitse. Alkoi irvistellä, karjua ym. hölmöä minua kohti kun ajoin autolla ohitse. Ihmettelin moista käytöstä, mutta en uhrannut sen enempää ajatuksia kyseiseen lapseen. Kunnes.

Tämä samainen Kalle tuli meidän pihan portille tekemään samaa. Sitten napsahti. Annoin tulla täyslaidallisen. Miten hän ei minulle naamaansa vääntele tai karju saati huutele. Täysin tuntemattomalle ihmiselle! Kysyin miksi hän niin teki? Vastasi: "En tiedä." Sanoin, että antaa olla viimeinen kerta tai voi käydä näin, että vieras täti tulee ja ripittää. Noin ei kertakaikkiaan tehdä! Tuntemattomille ei irvistellä ja haukuta.

Sanoin miehellekin, että taisin ylilyödä pahemman kerran, mutta tulipa nyt sanottua. Jos lapsi olisi minulla oikeasti tuttu, olisin laittanut sen vitsailun piikkiin, mutta lapsi on minulle täysin vieras (etunimen tiedän ja tarinat taustalla). Noh, tulipa ripitettyä... :-P

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossahan se tulikin, ylireagoit.

Ei mulla muuta.

Vierailija
2/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...mistä lapset oppii?! Ei pidä unohtaa esimerkin voimaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämä opettaa näitä lapsia, jos ei kotona opeteta. Sinä olit nyt yksi elämän koulun opettajista :)

Vierailija
4/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko vaikka näin, että sinä Pirkko repäisit pelipöksysi, mutta so?

Vierailija
5/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiekkapilluja täällä on taas vastaamassa? Jos joku lapsi tulee irvistelemään, niin sen kai voi ottaa puheeksi, että mikäs on homman nimi. Ap teki oikein.

Vierailija
6/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu Marja!

Vierailija
7/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei se siitä mitään oppinut. Seuraavalla kerralla pihastanne on hajotettu jotain kun olette pois kotoa.

Vierailija
8/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:24"]

Mitä hiekkapilluja täällä on taas vastaamassa? Jos joku lapsi tulee irvistelemään, niin sen kai voi ottaa puheeksi, että mikäs on homman nimi. Ap teki oikein.

[/quote]

Täh?! Mitä sinä selität?! Nyt huudat kyllä itse ihan vaan huutamisen ilosta. 

Vierailija
9/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta kun sen lapsen ainoa tavoite on saada aikaan reaktio. Mitä isompi, sen jännittävämpää. Kersa kun irvistelee tien varressa, minä moikkaan reippaasti ja iloisesti. Ei se kauaa jaksa irvistellä kun kukaan ei ota pultteja.

Vierailija
10/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok huutaa tollaselle, et ylireagoinut.

Vierailija
11/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuntemattomia haukkua ja irvistellä niitä kohti???

Ei saa.

Vierailija
12/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:27"]

No, ei se siitä mitään oppinut. Seuraavalla kerralla pihastanne on hajotettu jotain kun olette pois kotoa.

[/quote]

Kun jamppa huomaa, että täti on loppujenlopuksi voimaton joka ei pelota ketään jamppaa saa lisää syytä "kiusata", kun ei täti pysty puolustautumaan. Aikuisen kun pitää osata käyttäytyä, vaikka kuinka kiukuttaisi.

Vierailija
13/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sanoin tuonkin kotona, että repäisin just pelihousut. Mutta hei, elämä on joskus raivoavia tätejä ja ärsyttäviä kakaroita. :-P

ap

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:22"]

Sanotaanko vaikka näin, että sinä Pirkko repäisit pelipöksysi, mutta so?

[/quote]

Vierailija
14/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:28"]

[/quote]

[/quote]

Eikö mielisairaallassa ole jo lounasaika, hopi hopi syömään.

Vierailija
15/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti usko, että tuo kiusaisi yhtään enempää.

Mutta eihän kyse ole siitä että olisin raivonnut kuin hullu. Ripitin, joka oli ehkä tilanteeseen nähden yliregointia. Ei se ole huonoa käytöstä! Huonoa käytöstä olisi ollut tehdä samoin kuin lapsi, alkaa haukkua ja karjua, irvistellä. Täytyyhän voida sanoa lapselle tiukastikin mikä on väärin ja mitä on soveliasta tehdä. Aikuisen täytyy voida näyttää, että on suuttunut. Jos siihen kuuluu tiukka äänensävy, niin sitten on niin. Se ei tee käytöksestä huonoa.

ap

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:33"]

Kun jamppa huomaa, että täti on loppujenlopuksi voimaton joka ei pelota ketään jamppaa saa lisää syytä "kiusata", kun ei täti pysty puolustautumaan. Aikuisen kun pitää osata käyttäytyä, vaikka kuinka kiukuttaisi.

[/quote]

Vierailija
16/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

munsta toi on yksi surullinen esimerkki tämänpäivän lasten olotilasta tämän päivän hyvinvointivaltiossa. lapsi ei saa kotona huomiota eikä turvaa jota kaipaa, huomiota haetaan sitten muualta. huomio se on negatiivinenkin huomio! ei pidä aina heti vaan syyttää ja haukkua lasta, kannattaa ensin miettiä mistä tuo käytös johtuu. ennemmin purkaa vihansa lapsen vanhempia kohtaan kuin lapseen.

Vierailija
17/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:28"]

[/quote]

[/quote]

Eikö mielisairaallassa ole jo lounasaika, hopi hopi syömään.

[/quote]

Hopi hopi. Ämpärit ja lapiot esille ja hiekkalaatikkolle. Kyllä se äiti sieltä kohta kotiin tulee.

Vierailija
18/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kivittää auton tuulilasin rikki, aikuinen paijaa päätä ja kysy etkö saa kotona riittävästi huomiota? Tule, mennään sisälle juomaan mehua.

Anteeksi, en pysty tuohon. Lääkitys ei ole riittävän vahva.

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:43"]

munsta toi on yksi surullinen esimerkki tämänpäivän lasten olotilasta tämän päivän hyvinvointivaltiossa. lapsi ei saa kotona huomiota eikä turvaa jota kaipaa, huomiota haetaan sitten muualta. huomio se on negatiivinenkin huomio! ei pidä aina heti vaan syyttää ja haukkua lasta, kannattaa ensin miettiä mistä tuo käytös johtuu. ennemmin purkaa vihansa lapsen vanhempia kohtaan kuin lapseen.

[/quote]

Vierailija
19/19 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT... "munsta"...turkulainen se siellä kirjoittelee?

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:43"]

munsta toi on yksi surullinen esimerkki tämänpäivän lasten olotilasta

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi