En tunne yhtään viehättävää ja ihmisläheistä ns. "ainoaa lasta"
Sorry, mutta näin on mun tuttavapiirissä. Jokainen on itsekäs ja vielä hävyttömällä tavalla. Tunneköyhiä, eivät omista minkäänlaista empatiakykyä. Toki näitä on ihmisissä joilla on myös sisaruksia. Omassa tuttavapiirissä toki on niin, että kaikki nämä ainokaiset on saatu korkealla iällä, tiedä sitten onko vaikuttanut tilanteen kehittymiseen.
Kommentit (36)
Minä olen ainut lapsi ja äitini sai minut kun oli 35v. Kaikki ystäväni kuvailevat minua empaattiseksi ja avuliaaksi. Olen oikeasti todella kiltti ja empaattinen. Työkseni autan vammaisia ihmisiä,tätä työtä olen tehnyt jo puolitoista vuotta. Lahjoitan hyväntekeväisyyteen ja olen todella eläinrakas ja alan itkemään kun mietin kun possua/kanaa jne teurastetaan, olen kasvissyöjä ollut 9 vuotta. Itken lähes joka viikko kuollutta mummoani (kuoli noin 5v sitten) ja olen todella palveluhenkinen ja luotettava. N20
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:01"]Ap täällä yksi jolla samanlaisia tuttavia!
Pari naista tunnen jotka ainoita lapsia ja ovat tottuneet saamaan kaiken eikä pidä jos asiat eivät mene niinkun he tahtovat, ärsyttävää!
[/quote]
Päätit sitten vosu vastailla itsellesi
Suurin osa niistä itsekkäistä ja ehkä jopa töykeistä ihmisistä tulee suuremmista perheistä (yleensä sisaruksia enemmän kuin yksi) ainakin omassa tuttavapiirissä. Itseäni kiusattiin sen takia, ettei ollut muita sisaruksia. Useimmiten nämä kiusaajat olivat suurperheistä. Kuitenkin olen aina paljon ystäviä saanut.
Ei kyllä täällä vastas muu kun Ap!
Olen samaa mieltä vaan Apn kanssa, tosin minun tuttavani vanhemmat ovat olleet nuoria vanhempia :)
En lähtökohtaisesti yleensä koe minkäänlaista tarvetta vastailla ihmisille joiden ulosantia ovat "mulkku" "vittuilija" "kuiva pillu" "vosu". Nyt teen poikkeuksen, joku tiedusteli minkälaisesta "pesueesta" olen. Niin olen 2-lapsisesta perheestä. Edelleen korostan, että olen omassa tuttavapiirissäni tehnyt tämän havainnon, kattaa 6 ihmistä, kaksi naista, neljä miestä. Valitettavasti näin. Mitään yleistä johtopäätöstä EN tästä tee, jotkut TEISTÄ teki sen. ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:12"]En lähtökohtaisesti yleensä koe minkäänlaista tarvetta vastailla ihmisille joiden ulosantia ovat "mulkku" "vittuilija" "kuiva pillu" "vosu". Nyt teen poikkeuksen, joku tiedusteli minkälaisesta "pesueesta" olen. Niin olen 2-lapsisesta perheestä. Edelleen korostan, että olen omassa tuttavapiirissäni tehnyt tämän havainnon, kattaa 6 ihmistä, kaksi naista, neljä miestä. Valitettavasti näin. Mitään yleistä johtopäätöstä EN tästä tee, jotkut TEISTÄ teki sen. ap
[/quote]
Haista vittu. Sun aloitus oli paska ja vittumainen ja yleistävä. Piste. Sä olet epäempaattinen hirviö.
Kyllähän selvästi teki mieli yleistää.
Mietit jopa vaikuttiko iäkkäät vanhemmat tilanteeseen, toinen yleistys.
Ja alussa yli 15 vastasi asiallisesti, että olet väärässä ja perusteli asian. Sinä ap narsistina vingut vain haukkumaviesteistä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:12"]En lähtökohtaisesti yleensä koe minkäänlaista tarvetta vastailla ihmisille joiden ulosantia ovat "mulkku" "vittuilija" "kuiva pillu" "vosu". Nyt teen poikkeuksen, joku tiedusteli minkälaisesta "pesueesta" olen. Niin olen 2-lapsisesta perheestä. Edelleen korostan, että olen omassa tuttavapiirissäni tehnyt tämän havainnon, kattaa 6 ihmistä, kaksi naista, neljä miestä. Valitettavasti näin. Mitään yleistä johtopäätöstä EN tästä tee, jotkut TEISTÄ teki sen. ap
[/quote]
No edelleenkin: jos puhutaan sun kuudesta (!) tuttavasta ainoastaan, joita me muut ei tod. näk. tunneta, niin mikä tän 'keskustelun' pointti on?
Avaus muiden joukossa. En todellakaan osannut odottaa keskusteluntasoa. Ei ollut minun käsissäni. Mutta jatkakaa mun puolesta tyylillänne. Tein jo asiani selväksi, ottaa päähän tuttavapiirin ainokaiset tällä hetkellä niin paljon. Öitä. -ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:22"]Avaus muiden joukossa. En todellakaan osannut odottaa keskusteluntasoa. Ei ollut minun käsissäni. Mutta jatkakaa mun puolesta tyylillänne. Tein jo asiani selväksi, ottaa päähän tuttavapiirin ainokaiset tällä hetkellä niin paljon. Öitä. -ap
[/quote]
Millaista keskustelua oikein sitten hait? Voi marttyyriys sentään.
Ihmiset ovat paskoja johan tämä ketju sen todistaa. Jengi käy yhden erimieltä olevan kimppuun porukalla raukkamaista.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:24"]Ihmiset ovat paskoja johan tämä ketju sen todistaa. Jengi käy yhden erimieltä olevan kimppuun porukalla raukkamaista.
[/quote]
Moi vielä ap.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:22"]Avaus muiden joukossa. En todellakaan osannut odottaa keskusteluntasoa. Ei ollut minun käsissäni. Mutta jatkakaa mun puolesta tyylillänne. Tein jo asiani selväksi, ottaa päähän tuttavapiirin ainokaiset tällä hetkellä niin paljon. Öitä. -ap
[/quote]
Sulla on hukassa keskustelun konsepti: ideana on että puhekumppaneilla on edes joku mahis olla kiinnostunut/tietoinen aiheesta, josta aloitat keskustelun. Näin ei sun kahden kaverin osalta ole, jos et pyri yleistämään. Muuten on kyse yksinpuhelusta/tajunnanvirrasta/päiväkirjasta/blogista. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta.
Tutkimusten mukaan asia on suuressa mittakaavassa päinvastoin. Juurikin ainoilla lapsilla on paremmat sosiaaliset sarvet, ethkä juuri siksi, kun se seura ei ole itsestäänselvyys ja toisaalta eivät ole jääneet vaille rakkautta, mitä helposti isommassa porukassa tapahtuu.
Tämän olen myös huomannut töissä lasten parissa. Yhtään ainaa lasta en ole tavannut, että hän olisi väkivaltainen, löisi tai potkisi. Myöskään hän ei ole haukkumassa ensimmäisenä kakkapääksi. Ainoat puutteet" niissä sosiaalisissa taidoissa on ehkä ne, että ovat yllättyneitä, kun joku heitä kiusaa ja häiritsee. Eivät halua antaa samalla mitalla takaisin, mikä tietysti on sitten aikanaan aikuisena ihan hyväkin juttu.
Ap täällä yksi jolla samanlaisia tuttavia!
Pari naista tunnen jotka ainoita lapsia ja ovat tottuneet saamaan kaiken eikä pidä jos asiat eivät mene niinkun he tahtovat, ärsyttävää!