En tunne yhtään viehättävää ja ihmisläheistä ns. "ainoaa lasta"
Sorry, mutta näin on mun tuttavapiirissä. Jokainen on itsekäs ja vielä hävyttömällä tavalla. Tunneköyhiä, eivät omista minkäänlaista empatiakykyä. Toki näitä on ihmisissä joilla on myös sisaruksia. Omassa tuttavapiirissä toki on niin, että kaikki nämä ainokaiset on saatu korkealla iällä, tiedä sitten onko vaikuttanut tilanteen kehittymiseen.
Kommentit (36)
Ja sinä itse olet näemmä oikea tunneälyn ja empatian kehto!
Jaa, selvä.
Omaan suppeaan kokemukseen peilaaminen ei oikein ole järkevää.
Miten voi olla -niin sanotusti ainoa lapsi-? Sitä joko on tai ei ole ainoa lapsi.
Ilmeisesti tunnet sitten ylipäätään harvinaisen epämiellyttäviä ihmisiä.
Minä tunnen useita erittäin mukavia, sosiaalisia ja tunneälykkäitä ainoita lapsia. Esimerkiksi oma mieheni on sellainen. Hänen äitinsä oli 36-vuotias, kun mies syntyi. Mieheni on todella jopa poikkeuksellisen huomioonottava muita kohtaan, ja hänellä on (syystäkin) laaja, välittävä ystäväpiiri.
Minäpä tunnen ja monta. "Sorry vaan".
Tunnen myös töykeitä ja omanapaisia isoista perheistä tulleita.
Ok. Ja varmaankin ystäväpiirisi on poikkeuksellisen mittava, koska koet aiheelliseksi jakaa tämän ja vetää sen pohjalta kauaskantoisia johtopäätöksiä? Puhutaan ainakin tuhansista ihmisistä, eikö vaan?
Jep. Joku viiden ihmisen otos nyt ei vaan todista mitään.
Mieheni esimerkiksi on paljon empaattisempi kuin minä, vaikka onkin ainoa lapsi. Eikä muuten tosissaan ole ainoa lajiaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:37"]
Sorry, mutta näin on mun tuttavapiirissä. Jokainen on itsekäs ja vielä hävyttömällä tavalla. Tunneköyhiä, eivät omista minkäänlaista empatiakykyä. Toki näitä on ihmisissä joilla on myös sisaruksia. Omassa tuttavapiirissä toki on niin, että kaikki nämä ainokaiset on saatu korkealla iällä, tiedä sitten onko vaikuttanut tilanteen kehittymiseen.
[/quote]
Tämä on muuten harvinaisen totta!
Kirjoitinkin oman kokemukseni pohjalta. Missä vaiheessa väitän, että näin edes keskimääräisesti asia olisi? En missään. Tällä hetkellä nyt vaan ottaa kahden tällaisen prinsessan käytös. ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:49"]Kirjoitinkin oman kokemukseni pohjalta. Missä vaiheessa väitän, että näin edes keskimääräisesti asia olisi? En missään. Tällä hetkellä nyt vaan ottaa kahden tällaisen prinsessan käytös. ap
[/quote]
No miksi meitä muita pitäisi kiinnostaa tämä?
Minä tunnen ainoita lapsia, jotka ovat empaattisia, ystävällisiä, kuuntelu- ja keskustelutaitoisia, kaikin puolin symppiksiä. En usko, että voi yleistää ihan noin niin kuin Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:49"]Kirjoitinkin oman kokemukseni pohjalta. Missä vaiheessa väitän, että näin edes keskimääräisesti asia olisi? En missään. Tällä hetkellä nyt vaan ottaa kahden tällaisen prinsessan käytös. ap
[/quote]
Päätit asiasta avautua täällä, koska?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:37"]Sorry, mutta näin on mun tuttavapiirissä. Jokainen on itsekäs ja vielä hävyttömällä tavalla. Tunneköyhiä, eivät omista minkäänlaista empatiakykyä. Toki näitä on ihmisissä joilla on myös sisaruksia. Omassa tuttavapiirissä toki on niin, että kaikki nämä ainokaiset on saatu korkealla iällä, tiedä sitten onko vaikuttanut tilanteen kehittymiseen.
[/quote] mä olen ainoa, joka on saatu korkealla iällä xD äksdee
Ehkä joidenkin ainokaisten sosiaalinen piiri on vain harvinaisen negatiivista ja seura tekee kaltaisekseen? Itse ainoana lapsena uskallan väittää, että suhtautuminen ainoisiin lapsiin ei ole yleisesti ottaen kovin myönteinen. Jos ainokaisilla ei ole sisaruksia, niin millaisia ystäviä ja muita ihmissuhteita heillä on? Millainen ystävä sinä olet näille ainokaisille? Ehkä vastaus löytyy sieltä.
Ap kaipaa vaan huomiota. No nyt sitä saat :)
Oletko itse isostakin pesueesta?
No miksen minä saisi ihan yhtä lailla avautua täällä, aiheesta kuin aiheesta? Aihe vapaahan tämä on käsittääkseni :) ap
Ap on kerrassaan verraton yleistäjä-vittuilija-besserwisser, olisi kiva tietää minkä kokoisissa perheissä tuota ihmistyyppiä kasvaa.
Sinä ap vaikutat aika mulkulta tapaukselta.
Voi voi eikö ap oikein saanut tuulta purjeisiin paskaan aloitukseensa. Mahtaa pillu nyt kuivua
Vai näin on päässyt käymään.