Mikä koirarotu (mielellään keskikokoinen) ei ole haukkuherkkä?
Ja luonteensa puolesta soveltuisi hyvin lapsiperheeseen?
Pienempiä ja isompiakin koiria saa toki ehdottaa :)
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:18"]Bokserille ääni täältä. Itellä on 30v kokemus lapsiperheessä labbiksista, kultasista noutajista ja boksereista (eri aikoihin) ja näistä kaksi ensimmäistä haukkuvat kyllä ja olivat vähän levottomampia, bokseri lempeä, hauska eikä hauku koskaan.
[/quote]
Meidän lapukka ei ole koskaan haukkunut ovikellolle tai lenkillä kenellekkään. Omassa pihassa muutaman kerran kun on pimeää eikä näe kuka tulee. Tiedän toki sellaisiakin jotka haukkuu. Liekö meillä hyvää tuuria tai johtuisko siitä että on sisällä pääsääntöisesti. Päivääkään ei ole ollut häkissä tai narussa, pysyy omalla pihalla vaikka asutaan taajamassa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:25"]Bordercollie haukkuu harvoin. Pinseri kylläkin on erittäin haukku herkkä kun joku sen oli maininnut.
[/quote]
Jaa mihinköhän perustat tämän tietämyksesi, että pinseri on haukkuherkkä? Itsellä on pinseri, joka ei kyllä hauku juuri yhtään. Ja jos tulee tilanne missä haukkuisi niin saattaa pari kertaa haukahtaa ja siinä se. Tietysti rodussa voi yksilöiden keskuudessa olla poikkeuksiakin, mutta itse en ole koskaan tavannut räksyttävää pinseriä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:25"]Bordercollie haukkuu harvoin. Pinseri kylläkin on erittäin haukku herkkä kun joku sen oli maininnut.
[/quote]
Jaa mihinköhän perustat tämän tietämyksesi, että pinseri on haukkuherkkä? Itsellä on pinseri, joka ei kyllä hauku juuri yhtään. Ja jos tulee tilanne missä haukkuisi niin saattaa pari kertaa haukahtaa ja siinä se. Tietysti rodussa voi yksilöiden keskuudessa olla poikkeuksiakin, mutta itse en ole koskaan tavannut räksyttävää pinseriä.
Shit zu. Pieni, helppo ja ystävällinen rotu.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:47"]
pitkäkarvainen collie
[/quote]
Suosittelen lyhytkarvaista, jos asut muualla kuin Lapissa, joka taitaa olla vielä punkkivapaata aluetta!? Kesäisin colliet tuovat turkissaan punkkeja sisätiloihin, vaikka käytössä on punkinestolääkitys. Tämä rotu suorastaan moppaa punkkeja ulkoa :(
tiibetinspanieli. mittelspitz, kleinspitz. Kaikki koirat haukkuu, opeta niin ei hauku:)
Pinseri lapsiperheeseen..... kokemuksen syvällä rintaäänellä meille tuli keskikokoinen pinseri kun olin 9 vuotias ja innokkaana lenkkeilyttäjänä, pinseri kuljetti mua ympäri maita ja mantuja.
Muuten oli ihan kiltti ja koulutettu, mutta kerran hyökkäsi pikkusiskoni kimppuun kun lapsi käveli koiran ohitse sen syödessä. Muutenkin vähän epäluotettava, vaikka hyvin koulutettu olikin
Japaninpystykorva <3