Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käytös kun vaimo on kipeänä/raskaana

Vierailija
17.07.2021 |

Pakko avautua johonkin kun raivostuttaa, turhauttaa ja hämmentää. Onko muidenkin miehet tavallisesti näin itsekeskeisiä? Tuntuu, ettei enää ole muita sairauksia kun korona, jotka voi tehdä kipeäksi ja väsyneeksi.

Olen nyt 8. vuorokautta kamalassa räkätaudissa ja laskettuun aikaan on 3 kk, mikä tarkoittaa sitä että keuhkojen kapasiteetti alkaa olemaan ilman flunssaakin rajallinen anemian kanssa ja lisäksi on muut raskausajan vaivat, mutta silti tässä on jaksettu hyvällä mielellä porskuttaa. Siitä huolimatta, että loppuraskaus häämöttää ja olen kovassa taudissa, vastuulleni jää lapsen hoito koko päivän ja iltatoimet, ruoanlaitto ja siivoaminen. Välillä huomautan miestä hoitamaan omat sovitut hommansa, koska ei muuten niitä muista ja silloin asiat alkavat kasautumaan kotona ja omien hommien hoitokin vaikeutuu. Mutta tuntuu, että nyt mies ei kestä yhtään sitä, että joutuisi ottamaan vetovastuuta asioista ja riidan aiheita tulee yksinkertaisista asioista.

Esim.
- Mies loukkaantuu ja jättää menemättä pyynnöstäni huolimatta kauppaan, joten en voi tehdä kotona ruokaa perheelle. Mies itse syö päivällä työpaikalla ja pärjää illan leivällä. Itse en haluaisi mennä kauppaan tässä räkätaudissa, painavien ostosten kantaminen alkaa olemaan raskasta varsinkin näillä helteillä ja maski päässä varsinkin kun olo on voipunut lähtökohtaisestikin. Miehen käytöksen vuoksi olen joutunut pakosti menemään kipeänä kauppaan ostamaan välttämättömiä asioita ja apteekkiin hakemaan lääkärin määräämän kortisonilääkkeen. Mies ei suostunut menemään apteekkiin, koska olisi joutunut hakemaan työpäivän jälkeen kotoa Kela-korttini, mikä oli liian raskasta. Sen vuoksi en saanut kahteen päivään haettua lääkettäni.
- Mies haluaa mielummin jäädä ylitöihin ensi maanantaina ja on sitä mieltä, että kipeänä voin hakea lapsen parin kilometrin päästä päivystyspäiväkodista. Mies suuttuu kun sanon, että en voi mennä kipeänä tartuttamaan muita. Ihmettelee miksi hänen on pitänyt jaksaa silloin kun kantapää oli kipeä tai häntä väsytti kroonisen poskiontelontulehduksen vuoksi. Huomautin, että akuutti tauti on eri asia ja kantapääkipu johtui lihasjumeista, mikä on täysin eri asia kuin nyt. Sitten loukkaantuu ja menee mököttämään ja kauppareissu jää taas väliin.
- Mies muutenkin tekee mitä itse haluaa, töistä tullessa menee nukkumaan vaikka olisi itsekin kiva välillä levähtää. Aamulla pelaa ja antaa lapsen tulla herättämään minut. Jättää tahalteen makuuhuoneen oven auki aamuisin, vaikka tietää että olen herkkä valolle. Torkuttaa tunnin ajan ennen töihin lähtöä, herään aina ensimmäiseen herätykseen, ja se on minun vikani kun ei pääse sängystä ylös jos ei torkuta sitä tuntia.

Muutenkin vaikuttaa, että 3,5 vuoden yhdessäolon aikana mies nauttii niistä hetkistä kun jaksaa itse paremmin kuin minä. Ja sanookin sen ääneen silloin. Itse kuitenkin kaipaisin välillä jeesiä ja yhteispeliä, varsinkin silloin kun on itse huonovointinen. Edellisen raskauden lopulla miehen käytös oli samanlaista, lähti yöllä autoon nukkumaan ja vetäytyi. Toisaalta yritän ymmärtää, ettei parisuhteessa ja tavallisessa arjessa aina ole helppoa, toisaalta vituttaa olla itse aina se, joka näitä asioita haluaa ymmärtää ja sovitella, ja jonka pinnaa venytetään. Väistämättä tulee mieleen myös kannattaako omaa elämäänsä panostaa tämän tasoisen arjen ylläpitämiseen vai onko se vaan niin, että jokainen valitsee myös omat ongelmansa?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

Vierailija
22/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

# miesvihanäkyväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä. Viimeksi oli mahatauti.

Trollit ei jaksa edes uusia juttuja keksiä. 

Mutta aina nämä av-mammoille menee täydestä. 

Johtunee siitä, että osalla on ap:n puolison tyyppinen mies ihan irl.

Itselläni taas on ihan fiksu mies, joka ei noin tee.

Saattaa joillain hyvin harvoilla ollakin, mutta miten se liittyy tähän paskatrollaamiseen? 

ja jos jollain naisella nyt tuollainen mies sattuisi olemaan, niin missä on se naisen oma vastuu? 

Sopiiko alkaa suoltamaan paskatarinoita naisista, koska joku harva nainen saattaa sellainen olla? 

Vierailija
24/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistutte pariutumaan tuollaisten epäkypsien surkimusten kanssa? Noitahan nimittäin on vaikka tämä aloitus olisikin provo.

Vierailija
25/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistutte pariutumaan tuollaisten epäkypsien surkimusten kanssa? Noitahan nimittäin on vaikka tämä aloitus olisikin provo.

Miksi pelkäät miehiä?

Vierailija
26/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa joillain hyvin harvoilla ollakin, mutta miten se liittyy tähän paskatrollaamiseen? 

ja jos jollain naisella nyt tuollainen mies sattuisi olemaan, niin missä on se naisen oma vastuu? 

Sopiiko alkaa suoltamaan paskatarinoita naisista, koska joku harva nainen saattaa sellainen olla? 

Sinä voit aivan hyvin kertoa omasta vaimostasi jotain, josta pahoitat mielesi. Olkoon vaikka miten pieni juttu, niin pohditaan sitä yhdessä.

Vierailija
27/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kohdalla jo tuollaista ja toinenkin piti vaan tehdä? Typeryksille ei kyllä heru sympatiaa. Kärsi vaan niin kirkkaimman kruunun saat.

Vierailija
28/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit aivan hyvin kertoa omasta vaimostasi jotain, josta pahoitat mielesi. Olkoon vaikka miten pieni juttu, niin pohditaan sitä yhdessä.

eli vänkääjäfeministihän se siellä. et osaa edes vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin. 

Vierailija
29/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli vänkääjäfeministihän se siellä. et osaa edes vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin. 

Oho, osaat sittenkin kirjoittaa lauseen ilman kysymysmerkkiä. Olen ihan vaikuttunut.

Mutta kerro nyt siitä omasta vaimostasi. En usko, että hän on niin täydellinen ettei mitään negatiivista löydy.

Vierailija
30/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valivali. Sulla ei vissiin ole oikeita ongelmia. Jos olet kotona, miksi se lapsi pitää laittaa päiväkotiin? Lapsi jää kotiin, mies voi olla ylitöissä ja lisää rahaa. Kaupassa ei ole pakko käyttää maskia, se on vain suositus. Kotiinkuljetuskin on keksitty. Jos et halua tehdä ruokaa, tilaa kotiinkuljetuksella. Yliopiston apteekilla on myös kotiinkuljetus.

Jos lopettaisit tänne kirjoittelun ja käyttäsit sen ajan asioidesi hoitoon valittamisen sijaan.. ja siihen lapsen hoitoon niin ei tartte laittaa päiväkotiin. Mies käy päivän töissä ja sulla vaan luppoaikaa..

Vierailija
31/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen, lapsellinen mies. Ihmettelen, miksi joku pitää tällaisia provoilumielessä. Itsekin elän samanlaisen miestaaperon kanssa.

Vierailija
32/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, tämä paskasta erityisesti pitävä miesasiamies on taas löytänyt tiensä ketjuun. :D

Vierailija
33/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisäännyt tällaisen kenssa, ja vielä toistamiseen!!!!!

Huh huh miten aivotonta.

("Edellisen raskauden lopulla miehen käytös oli samanlaista, lähti yöllä autoon nukkumaan ja vetäytyi.")

En katselisi hetkeäkään.

Vierailija
34/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika tyypilliseltä mieheltä joka on itsekäs eikä kypsä parisuhteeseen.Jos olisin nuori,en kelpuuttaisi tuollaista miestä .

saitko miesvihaorgasmisi?

että ihan tyypillinen mies? 

Luetunymmärrys hoi!!

Miehiä on monenlaisia. Ap:n mies on itsekäs ja epäkypsä mulkero ja tyyppiesimerkki itsekkäistä ja epäkypsistä mulkeroista. Monet muut miehet ovat vastuullisia ja kykeneviä huomioimaan muutkin ihmiset kuin itsensä. Ap:n mies ei ole tyypillinen esimerkki sellaisista miehistä.

Tarvitsetko lisää rautalankaa?

Vierailija
35/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi teillä on tulossa jo toinen lapsi viakka olette olleet vasta 3,5v yhdessä? 

Vierailija
36/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa voi TILATA kotiinkuljetuksella , eilen posti toi minulle apteekista tilaamani reseptilääkkeet. On helppoa kun osaa. Miksei ap tee näin?

Vierailija
37/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kylläpäs tää aloitus triggeröi porukkaa. 😄 En vihaa miehiä, enkä satuile ja varmaan jokainen lukija ymmärtää, ettei yhden ihmisen kuvaus ole koko totuus tilanteesta. En tarkoittanut yleistää "kaikkia miehiä", vaan kun puhun miehestä tarkoitan sitä anonyymiä mieshenkilöä. Mies nyt vaan on helpompi kirjoittaa.

Toinen juttu on se, että kaikilla meillä on omat ongelmamme ja omista lapsuuden perhesuhteista totutut vuorovaikutustaidot ja tavat. Eikö se olisi vähän naiivia olettaa, että pitkä parisuhde olisi täysin ongelmaton? Tai miten voi olettaa, että nuorena tietäisi jo kaikki mahdolliset tulevat parisuhdeongelmat ja riitatilanteet etukäteen ja osaisi niiden läpi sopivasti uiskennella? Täällä ollaan heti valmiina teilaamaan julkisesti ihminen, joka kertoo ongelmistaan, se ainakin on naiivia.

Mielenkiinnosta olisin halunnut tietää onko muilla parisuhteessa samanlaisia ongelmia? Onko muiden puolisoilla tapana kääntyä sisäänpäin kun loppuraskaus lähenee? Huomaan, että taitaa olla väärä foorumi kun on täynnä trollaajia.

-ap

Vierailija
38/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nälkä 😃

Vierailija
39/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 vuotta yhdessä ja kaksi lasta jo??? En ihmettele.

Vierailija
40/60 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti mitä skeidaa😤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi