Sinä, joka lihoit raskauden aikana max. 10 kg...
Miten söit raskausaikana? Ja 10 kg tarkoitan normaalipainon sisällä, eli et lihonut merkittävästi lapsen, lapsiveden, istukan ym. lisäksi. :)
Itsellä nyt rv 11+5 ja vaikka syön monipuolisesti 1700 kcalorin sisällä, olen jo nyt lihonut 3 kiloa :D Enteileekö tämä nyt, että turpoan kuin ilmapallo jatkossakin?
Ja tiedän, ettei painoa tule liikaa kytätä, mutta olisi kiva pysyä kohtalaisen inhomillisissä lukemissa.
Kommentit (27)
Mulle oli tullut 0kg rv23 asti. Ja sitten pum! Ainakin 20kg lopulta tuli.
Loppuraskauteen mennessä painoni oli noussut lähtötilanteesta 2.5 kg. Vinkki: paha raskauspahoinvointi.
Synnytyksen jälkeen olin 13 kg keveämpi kuin ennen raskautta.
Söin äippälomaan asti normaalisti. Äippäloma kun alkoi oli hirveä helle, joten ei oikein mikään mennyt alas.
Muuten olin seisomatyössä ja piti juoksennella paikasta toiseen koko ajan ja stressiäkin oli, luultavasti vaikutti siihen etten lihonut.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:32"]
Mulle oli tullut 0kg rv23 asti. Ja sitten pum! Ainakin 20kg lopulta tuli.
[/quote]
No mä en ymmärrä, mistä noi kilot mulle on tullut. Ok, rinnat on turvonnut. Mutta mukavaa, kun oma äitini jo tänään taputteli mahaa, että "näkyykös se masu jo?" No ei kai se nyt vielä näy, ihan läskiä on :D
ap
Mulle tuli ekasta 9 ja toisesta 7 kiloa. Ja ne tuli helposti ennen rv10:ä ja sen jälkeen ei mitään. Tosin olen ylipainoinen jo ennen raskauksia ja siksi 5-10 kg painonnousu oli toivottava. Söin kuten ennenkin, ehkä hieman sokerin määrää tarkkaillen kuitenkin.
Mikä on lähtöpainosi? Luultavasti tuo 3 kg on vaan turvotusta.
Itse olen 175 cm pitkä ja ekassa raskaudessa paino nousi 58 kg --> 69 kg ja tokassa 60 kg --> 73 kg. Alussa oli pahoinvointia molemmissa mutta sen jälkeen söin normaalisti. Kilot lähti molemmissa raskauksissa imetysaikana täysin pois.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:35"]
Hui miten paljon syöt ! :O 1700....
[/quote]
Söin ennen raskautta 1500 kcal, mutta neuvolatädin mukaan liian vähän, kun kuitenkin jaksan harrastaa liikuntaa. Mitat siis ennen raskautta 164cm/55kg. Että ei noi kalorimäärät nyt niin hurjat ole :D Mutta ehkä se selittää lihomisen.
ap
Söin normaalisti, en kytännyt millään lailla ruokia enkä kaloreita. Söin myös herkkuja ku sille tuntu. Kummaltakin edelliseltä lapselta noin 10kg tuli painoa. Ja kummaltakin lapselta olin miinuksella lähtöpainosta laitokselta lähteissä. Nyt odotan kolmatta, ja jännittää miten nyt käy.
Esikoisesta nousi paino 11 kg. Olin normaalipainoinen, tein fyysistä työtä ja söin normaalisti 5 kertaa päivässä. Söin tavallista kotiruokaa, paljon kasviksia ja hedelmiä enkä tainnut kertaakaan syödä pizzaa tms kun kaikki rasvainen kuvotti. Loppuraskaudesta maistui ruoka huonosti, kun vauva painoi sisuskaluja.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:42"]Syö kuten ennen raskautta, ei mitään lupaa "syödä kahden edestä" :)
[/quote]
mikäli siis ruokavalio ok!
Eiköhän sulla ole turvotusta...
Kuten sanottu puolet raskaudesta meni ilman lisäkiloja. Söin paljon, ei hajuakaan kaloreista. Loppuaikana kiloja nyt tuli siksi kun ei liiku normaaliin tahtiin, mutta syön paljon. Turvotustakin varmaan kiloja ja kiloja. T. Rv40
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:42"]
Syö kuten ennen raskautta, ei mitään lupaa "syödä kahden edestä" :)
[/quote]
Näin olen yrittänyt, tosin huonoina päivinä, kun on ollut tosi paha olo, on tullut syötä sitä mikä menee alas. Ja se ei aina ole ollut kaikkein terveellisintä ja vähäkalorisinta. :D Mutta kaipa ne kilot tulee, jos on tullakseen vaikka söisi kuin ennenkin. Siltä tämä ainakin näyttää :D
ap
Söin paaaljon makeaa mistä en ole tykännyt kuin raskaana ollessani. 8 kg vain silti tuli painoa ja siitäkin valitettiin että oli liikaa. Sokeritkin oli ok
Mulla rv 32 menossa ja -6kg. Oon oksentanu ekat reilu 6kk jatkuvalla syötöllä, sinä aikana tuli -10kg mittariin. Nyt kun oon kuukauden saanu ruuan pysymään sisällä niin +4kg ja tietty lapsella nyt isoin kasvu menossa. Hirveen ilonen oon jos synnärille mentäes olis tilanne +-0kg :) toi painontulo on niin yksilöllistä!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:35"]
Hui miten paljon syöt ! :O 1700....
[/quote]
Söin ennen raskautta 1500 kcal, mutta neuvolatädin mukaan liian vähän, kun kuitenkin jaksan harrastaa liikuntaa. Mitat siis ennen raskautta 164cm/55kg. Että ei noi kalorimäärät nyt niin hurjat ole :D Mutta ehkä se selittää lihomisen.
ap
[/quote]
no ite olen niin pieni ruokainen :). 160/47
Raskauden aikana tuli lopulta 6kg ja synnytyksen jälkeen jäi 1kg, hoikka olin valmiiksi ja oksensin alusta sinne synnytykseen saakka. Lopussa sai jo syötyäkin vähän.
Toisessa tuli 10kg, synnytyksessä lähti 2(!) mutta loput suli kahden kuukauden sisällä. Pahoinvointi kesti rv15-16 ja oksensin alle 10 krt.
Tosi helposti tuli nestettä suolapitoisesta ruuasta varsinkin lopussa. Mulla luonnostaan muuttuu yrittämättä ruokavalio hiukan terveellisemmäksi, varsinkin pahoinvoivana ei tee mieli mitään raskasta ja limut ym ei maistu läpi raskauden. Mutta helpommin toisaalta annan periksi mieliteoille että en tiedä mikä siinä on. Raskauden ekalla kolmanneksella olen aina laihtunut, vaille ylimääräistä oliskaan. Se varmaan johtuu pahoinvoinnista.
jos paino nousee normaalipainoisella 10 kg niin se ei ole LIHOMISTA!! se on normaalia raskauteen kuuluvaa painonnousua. ärsyttää kun puhutaan lihomisesta.