Sinä, joka lihoit raskauden aikana max. 10 kg...
Miten söit raskausaikana? Ja 10 kg tarkoitan normaalipainon sisällä, eli et lihonut merkittävästi lapsen, lapsiveden, istukan ym. lisäksi. :)
Itsellä nyt rv 11+5 ja vaikka syön monipuolisesti 1700 kcalorin sisällä, olen jo nyt lihonut 3 kiloa :D Enteileekö tämä nyt, että turpoan kuin ilmapallo jatkossakin?
Ja tiedän, ettei painoa tule liikaa kytätä, mutta olisi kiva pysyä kohtalaisen inhomillisissä lukemissa.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:35"]
Hui miten paljon syöt ! :O 1700....
[/quote]
Söin ennen raskautta 1500 kcal, mutta neuvolatädin mukaan liian vähän, kun kuitenkin jaksan harrastaa liikuntaa. Mitat siis ennen raskautta 164cm/55kg. Että ei noi kalorimäärät nyt niin hurjat ole :D Mutta ehkä se selittää lihomisen.
ap
[/quote]
no ite olen niin pieni ruokainen :). 160/47
[/quote]
Et varmaan harrasta mitään, missä tulisi lihasta, joten ymmärrän pienen painon. :) Itselleni on myös tärkeää, että pystyn imettämään tulevaa lastani, tai ainakin haluan antaa hyvät puitteet siihen ja siksi en halua olla alipainoinen. :) Mielummin siis vähän liikaa kiloja :D
ap
Ihan sairasta jos raskaana oleva syö vain 2 leipää+perunaa+porkkanaa.
Että jo mahassa halutaan antaa mahdollisimman huonot lähtökohdat vauvalle kun ei voi edes syödä normaalisti!
Kaikkien ei vaan pidä lisääntyä :(
Ps. minulla on kaksi lasta ja molemmilla kerroilla sinne synnärille jäi n.10kg eli jos raskauden aikana hoikalle ei tule yhtään kiloja niin on synnytyksen jälkeen -10kg kuitenkin ja sitten pitäisi vielä imettää ja jaksaa valvoa sen vauvan kanssa!
Itse painoin raskauden alussa 60kg, pituutta 181. Söin tunnin välein koko raskauden, sillä sain pidettyä pahoinvoinnin kurissa. Mutta syön terveellisesti ja pieniä annoksia, eikä painoa tullut kuin sen 12kg.
Nyt toivon että olisi tullut enemmän, laihduin nopeasti imetyksen vuoksi 54-kiloiseksi. Nyt vauvan ollessa 8kk olen saanut painon nousemaan 2 kiloa. Luut törröttää naamastakin, ei kovin nättiä.
Syön päivässä 2500kcal, enempää en kykene. Vauva sattuu olemaan nopeakasvuinen tissilapsi, joten ei voi mitään.
Mä en edes tiedä paljonko söin, mutta söin sitä samaa, terveellistä ruokaa mitä ennenkin. Mielihalunani mulla oli kurkut, tomaatit ja patonki jossa oli salaatinkastiketta.
Pidä nyt hyvänen aika mielessä, että painon kuuluukin nousta istukan, vauvan, lapsiveden ja lisääntyneen verimäärän takia.
Viidestä kahdeksaan kiloa tuli raskauksien aikana. Normaalisti söin, mutta alkuun oli pahoinvointia ja lopussa närästystä, vaikuttivat luonnollisesti syödyn ruuan määrään. Imetysaikana jouduin syömään ihan tolkuttomasti että maito riittäisi. Imetyksen lopussa olin aina 5 kg keveämpi kuin ennen raskautta.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:22"]
Mä en edes tiedä paljonko söin, mutta söin sitä samaa, terveellistä ruokaa mitä ennenkin. Mielihalunani mulla oli kurkut, tomaatit ja patonki jossa oli salaatinkastiketta.
Pidä nyt hyvänen aika mielessä, että painon kuuluukin nousta istukan, vauvan, lapsiveden ja lisääntyneen verimäärän takia.
[/quote]
Jos luit aloituksen, niin varmaan tajusit, että ap on tietoinen noista seikoista.
Varmasti osa painosta on turvotusta. Ja näin kuumalla sitä tulee. Jatka syömistä ihan normaalisti.