KILPIRAUHASEN VAJAA/LIIKA TOIMINTA
Moikka , joku kyseisten asioiden kanssa painiva , kertoisitko minulle kys sairaudesta lisää.
Labra kokeen tulokset tulivat tänään
Tutkimus
S -TSH
Tulos
5.49*
Onko nuissa häikkää?
Netissä niin "sairaala" kielellä kaikki että ei onnistu perehtyä :D
Kiitos.
Kommentit (11)
Sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, kun TSH on noin korkea. Lääkkeenä tähän käytetään Thyroxin lääkettä joka korvaa puuttuvan oman kilpirauhashormonin.
Täällä oli tänään se toinenkin ketju. Kirjoitin sinne, että mulla TSH 13,8 ja T4V 9,7. Ja mulla ei ole enää kilpirauhasta, vaan lääkitys. En voi hyvin. Etsi se toinenkin ketju, sinne vastasi lääkäri. Nää AV:n "lääkärit" nyt arvataan ;)
Kiitos vastauksista , Minkälaisilla lyhenteillä nämä muut arvot on joita pitäsi ottaa? näitä on niin sata.
Miksi et kysy lääkäriltä, joka lähetteen antoi? Minä en ymmärrä, että ihmiset kysyy AV:lla labrakokeidensa tuloksista. Onko sulla puhelinaika sille lääkärille? Joka päivä joku kysyy jostain verikokeen tuloksista AV:lla. Se on yhtä tyhjän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:41"]
Miksi et kysy lääkäriltä, joka lähetteen antoi? Minä en ymmärrä, että ihmiset kysyy AV:lla labrakokeidensa tuloksista. Onko sulla puhelinaika sille lääkärille? Joka päivä joku kysyy jostain verikokeen tuloksista AV:lla. Se on yhtä tyhjän kanssa.
[/quote]
Kysyn jos vaivaa,, En tähän aikaa tavoita kys henk.
Kyllä minun omalääkärini on niin nuiva, että monet asiat jää epäselviksi. Kaikki pitää erikseen tingata ja mistäpä sitä kaikkea älyää kysyä. Ei ap.
[/quote]
Olen vastaaja nro 4. Esim. facebookissa on suljettu ryhmä Kilpirauhasen vajaatoiminta, jonne voi liittyä. Sieltä saa vertaistukea ja tosi asiantuntevaa tietoa näistä arvoista, tieteellisiä linkkejä sekä vertaistukea. Toisin kuin näiltä AV:n "lääkäreiltä". Täältä saatuihin neuvoihin en kovinkaan uskaltaisi luottaa :D Toki joku saattaakin tietää asiasta jotain, mutta harvinaista on, uskoisin :D
[quote author="NIINA KOSKELA" time="22.07.2014 klo 19:47"]
[/quote]
Kysyn jos vaivaa,, En tähän aikaa tavoita kys henk.
[/quote]
No etpä kai, mutta et sä voi luottaa siihen, mitä joku random av-"lääkäri" sanoo. Soita huomenna. Ihan hyvin voit odottaa yön yli.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:47"]
Kyllä minun omalääkärini on niin nuiva, että monet asiat jää epäselviksi. Kaikki pitää erikseen tingata ja mistäpä sitä kaikkea älyää kysyä. Ei ap.
[/quote]
Ja AV:lla kaikki selkiää? Just
Pitäisi olla muitakin arvoja otettuna. Liian korkea tuo TSH, eli vajaalla menet.
Googlaa labr.arvoja.
T.kilpurivajis