Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa jo nyt raskaus, rv 7+5 vasta

Vierailija
22.07.2014 |

Koko ajan pahaolo, ensimmäinen lämmin ateria minkä saan alas niin on vasta joskus kuuden jälkeen illalla. Sen jälkeen oksettaa vielä enemmän, mutta eipä ole enää nälkä. Ennen kuutta menee vain viinirypäleet ja ne ei pitkään pidä kylläisenä ja energia on senkin takia ihan lopussa.

Väsyttää. Väsyttää vaikka olisi nukkunut yön hyvin. En saa mitään aikaseksi, kun väsyttää ja on niin pahaolo. Makaan vaan sohvalla ja hoidan esikoisen tarpeet, jo se uuvutta mut ihan loppuun. Tänäänkin nukahdin vähän väliä sohvalle, kun silmät ei vaan pysyny auki, havahduin aina siihen, kun esikoinen touhusi jotakin.

Ummettaa ja sitten taas vuoron perään paska lentää. Ensin ummetti 2 viikkoa niin, että en käynyt neljään päivään paskalla ja nyt olen viikon verran ravannut siellä viisikin kertaa päivässä.

Mies käy töissä ja on siellä 7:00-16:00. Sitäkin vituttaa kun en jaksa edes siivota ja se joutuu yksin siivoamaan. Mä en vaan voi tälle mitään.

Tuntuu, että mies ei vaan täysin ymmärrä miltä musta tuntuu vaan ajattelee, että tahallaan olen joku laiska paska. Pyytelen anteeksi sitä, että se joutuu siivoamaan yksin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä se tosta helpottaa

Vierailija
2/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMA! Viikkoja jo 13.. toivottavasti kohta helpottais:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.

Vierailija
4/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.

[/quote]

Voi jumalauta tälläsiä ihmisiä! Samalla tavalla mä voin todeta sulle, että tapa itsesi!

Voimia apeelle kyllä se helpottaa <3

Vierailija
5/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit hyvin vielä tehdä abortin. Tiedäthän, että joskus raskauspahoinvointi ja väsymys kestää koko raskauden. 

Vierailija
6/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat oireet ja tunteet. Paitsi että mulla on kolme alle kouluikäistä kotona. Mahdottomalta tuntuu elämä juuri nyt, mutta tiedän että se helpottaa jossain vaiheessa niin jaksaa edes jotenkin tästä elämästä nyt nauttia! :) Raskausviikot 7+3.

Ja että viimeistä kertaa olen tässä tilassa, auttaa myös jaksamaan :)

Vierailija
7/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.

[/quote]

Luultavasti ei mene, kun on kaikein kriittisimmät viikot jo ohi, onhan vielä se riski, mutta kyllä tossa kohtaa ollaan jo "voiton puolella". Suurin osa ensimmäisen kolmanneksen keskenmenoista tapahtuu ennen 7 viikkoa.

Vierailija
8/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko koko ajan siivota?

Vierailija
9/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:57"]Ehdit hyvin vielä tehdä abortin. Tiedäthän, että joskus raskauspahoinvointi ja väsymys kestää koko raskauden. 

[/quote]

Tottakai tiedän. Tiedätkö sinä ketää kuka abortoisi tekemällä tehdyn lapsen vain sen takia, että väsyttää ja oksettaa?

Vierailija
10/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:59"]Tarviiko koko ajan siivota?

[/quote]

Miten niin koko ajan?

Vierailija
11/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:58"]Täällä samat oireet ja tunteet. Paitsi että mulla on kolme alle kouluikäistä kotona. Mahdottomalta tuntuu elämä juuri nyt, mutta tiedän että se helpottaa jossain vaiheessa niin jaksaa edes jotenkin tästä elämästä nyt nauttia! :) Raskausviikot 7+3.

Ja että viimeistä kertaa olen tässä tilassa, auttaa myös jaksamaan :)

[/quote]

Mukavaa kuulla, että joku muukin samassa tilanteessa, mulla kotona puolitoista vuotias kiitäjä.

Vierailija
12/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.

[/quote]

Voi jumalauta tälläsiä ihmisiä! Samalla tavalla mä voin todeta sulle, että tapa itsesi!

[/quote]

Mitä tappamista se on jos kesken menee? Tuolla stressillä varmaan meneekin.

Vierailija
13/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se helpottaa :) Itsellä onneksi suhkot helppo alku, nyt rv 10, ja viikoilla 7-9 oli kuvotusta ja pari kertaa oksensin. Vierestä olen saanut katsoa hieman pidemmällä olevan kaverin raskautta, joka oksentaa monta kertaa päivässä jne.:( Mutta hänelläkin helpotti rv 12 jälkeen. Väsymys tosin voi kestää vielä pitkään, eikä tää helle ainakaan auta asiaa. Itsekään en jaksa siivota, just laitoin pyykit pyörii, jotka on odottaneet pyykkäämistä yli viikon :D

Syöt sitä mitä voit ja jos hirveen huonoksi pääsee olo eikä oikeesti voi mitään syödä, niin mehuja juot. Ainahan voi lähteä päivystykseen jos oikeasti näillä helteillä ei saa mitään sisälle, kuivuu pian. Tsemppiä <3

Vierailija
14/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teitä on kuitenkin lykästänyt. Toivottavasti vitutusasenteenne muuttuu. Itse olette itsenne siihen jamaan panneet. Ei kannata toisianne tai vaikeita valittaa ainakaan vitutusasenteenne asti. Ja olkaa armollisia toisillenne ja itsellenne. Ja sitten sille lapselle. Toi aika on ainutlaatuista kaikkine tunteineen. Voimia. Raskaus on hieno asia. Ja teille on tulossa uusi ihme. Toivottavasti ei mene kesken. Sitten sitä, ehkä olisi arvostaa. Ja ymmärtää miten ainutkertaista elämä on .

Vierailija
15/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä kyllä stressihän se on mikä keskenmenon aiheuttaa. Tulehan pätemään aiheesta vasta sitten kun tiedät siitä. Aloita vaikka sillä, että menet googleen ja kirjoitat sinne keskenmeno, etköhän löydä ne syyt minkä takia keskenmeno tapahtuu.

Vierailija
16/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:13"]No, teitä on kuitenkin lykästänyt. Toivottavasti vitutusasenteenne muuttuu. Itse olette itsenne siihen jamaan panneet. Ei kannata toisianne tai vaikeita valittaa ainakaan vitutusasenteenne asti. Ja olkaa armollisia toisillenne ja itsellenne. Ja sitten sille lapselle. Toi aika on ainutlaatuista kaikkine tunteineen. Voimia. Raskaus on hieno asia. Ja teille on tulossa uusi ihme. Toivottavasti ei mene kesken. Sitten sitä, ehkä olisi arvostaa. Ja ymmärtää miten ainutkertaista elämä on .

[/quote]

Kyllä minä raskauttani arvostan :D Puran vain turhaantumistani ja taidankin siirtyä kaksplussaan, kun on täällä taas näitä idiootteja. Ap kiittää ja kuittaa. Kiitos niille, jotka osasivat päästää suustaan jotakin järkevääkin <3

Vierailija
17/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:44"]

[/quote]

No ei se kyllä välttämättä helpota. Paitsi viimeistään sitten kun viikkoja on reilusti yli 40. Mulla on viikkoja reilut 30 ja ihan on joka päivä **********. Sen pahoinvoinnin ja uupumuksen lisäksi tulee vielä koko joukko "ihania" oireita, esim. närästystä, unettomuutta ja hempan laskua alle sadan. Tai voi olla. Ja sitten joku tulee sanomaan jotain asenteesta ja .... ihan oikeasti. Raskaana olo ei ole läheskään kaikille kivaa, vaan ns. välttämätön paha. Se ei vie kiitollisuutta pois lapsesta. 

Vierailija
18/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:44"]

[/quote]

No ei se kyllä välttämättä helpota. Paitsi viimeistään sitten kun viikkoja on reilusti yli 40. Mulla on viikkoja reilut 30 ja ihan on joka päivä **********. Sen pahoinvoinnin ja uupumuksen lisäksi tulee vielä koko joukko "ihania" oireita, esim. närästystä, unettomuutta ja hempan laskua alle sadan. Tai voi olla. Ja sitten joku tulee sanomaan jotain asenteesta ja .... ihan oikeasti. Raskaana olo ei ole läheskään kaikille kivaa, vaan ns. välttämätön paha. Se ei vie kiitollisuutta pois lapsesta. 

[/quote]

Tää on vaan taas niitä aiheita, joista ei saisi valittaa, koska joku jossain ei voi saada lasta. Se ei helpota raskaana olevan fyysistä kipua ja pahaa oloa, vaikka jokainen tietää, että se lopulta on sen arvoista. Joten, valitetaan vaan täällä kovaan ääneen, ja antaa kivittäjien kivittää :D

Vierailija
19/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:44"]

[/quote]

[/quote]

Tämä!

Vierailija
20/27 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä kyllä stressihän se on mikä keskenmenon aiheuttaa. Tulehan pätemään aiheesta vasta sitten kun tiedät siitä. Aloita vaikka sillä, että menet googleen ja kirjoitat sinne keskenmeno, etköhän löydä ne syyt minkä takia keskenmeno tapahtuu.

[/quote]

http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/stressi_lisaa_keskenmenoja