Vituttaa jo nyt raskaus, rv 7+5 vasta
Koko ajan pahaolo, ensimmäinen lämmin ateria minkä saan alas niin on vasta joskus kuuden jälkeen illalla. Sen jälkeen oksettaa vielä enemmän, mutta eipä ole enää nälkä. Ennen kuutta menee vain viinirypäleet ja ne ei pitkään pidä kylläisenä ja energia on senkin takia ihan lopussa.
Väsyttää. Väsyttää vaikka olisi nukkunut yön hyvin. En saa mitään aikaseksi, kun väsyttää ja on niin pahaolo. Makaan vaan sohvalla ja hoidan esikoisen tarpeet, jo se uuvutta mut ihan loppuun. Tänäänkin nukahdin vähän väliä sohvalle, kun silmät ei vaan pysyny auki, havahduin aina siihen, kun esikoinen touhusi jotakin.
Ummettaa ja sitten taas vuoron perään paska lentää. Ensin ummetti 2 viikkoa niin, että en käynyt neljään päivään paskalla ja nyt olen viikon verran ravannut siellä viisikin kertaa päivässä.
Mies käy töissä ja on siellä 7:00-16:00. Sitäkin vituttaa kun en jaksa edes siivota ja se joutuu yksin siivoamaan. Mä en vaan voi tälle mitään.
Tuntuu, että mies ei vaan täysin ymmärrä miltä musta tuntuu vaan ajattelee, että tahallaan olen joku laiska paska. Pyytelen anteeksi sitä, että se joutuu siivoamaan yksin.
Kommentit (27)
Mä oon kokenut saman kahdesti ja ei helpottanut vielä synnytyksessäkään. Hyperemeesi, viimeisen kerran oksensin molemmilla kerroilla kun lapsi oli jo ulkona. No mut, sit helpotti. Kyllä sen kestää, jotenkin.
Laiha lohtu :D
Jo nyt on vetin vaikeaa nuorella ihmisellä kun odottaa vauvaa. Olin 43 v kun tulin raskaaksi ekaa kertaa ja kerran oksensin, toki sain raskausajan diabeteksen mutta ei se nyt niin kamalaa ollut kun noudatti tarkasti ruokavaliota. Oli huikeeta olla raskaana, ikävä kyllä en voinut kokea enää udelleen. Kaikki meni hyvin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:53"]
Jo nyt on vetin vaikeaa nuorella ihmisellä kun odottaa vauvaa. Olin 43 v kun tulin raskaaksi ekaa kertaa ja kerran oksensin, toki sain raskausajan diabeteksen mutta ei se nyt niin kamalaa ollut kun noudatti tarkasti ruokavaliota. Oli huikeeta olla raskaana, ikävä kyllä en voinut kokea enää udelleen. Kaikki meni hyvin.
[/quote]
Miten tuon ikäinen voi olla niin tyhmä, ettei ymmärrä raskauksien olevan erilaisia ja eri ihmisten kokevan huonon olon ym. eri tavalla? Jopa samalla ihmisellä kaksi raskautta voivat olla ihan eri planeetalta. Ehkä jos oisit kokenut toisen raskauden jumalattomalla pahoinvoinnilla, osoittaisit empatiaa.
Ja "raskaus ei ole sairaus"-viisastelijoille tiedoksi, että hyperemeesi on ja melko ikävä, vaikkakaan ei kovin vaarallinen sellainen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:53"]
[/quote]
Miten tuon ikäinen voi olla niin tyhmä, ettei ymmärrä raskauksien olevan erilaisia ja eri ihmisten kokevan huonon olon ym. eri tavalla? Jopa samalla ihmisellä kaksi raskautta voivat olla ihan eri planeetalta. Ehkä jos oisit kokenut toisen raskauden jumalattomalla pahoinvoinnilla, osoittaisit empatiaa.
[/quote]
Niinpä, mulla eka raskaus ilman mitään ongelmia, oli yhtä iloa ja hyvää oloa ja sillon en osannut käsittää ystäväni raskauspahoinvointia. Tämä raskaus on aivan toista ja vihaan tätä väsymystä ja pahaa oloa ja nyt riittäis empatiat sille ystävälle, kun itse kokenut saman.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:53"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä, mulla eka raskaus ilman mitään ongelmia, oli yhtä iloa ja hyvää oloa ja sillon en osannut käsittää ystäväni raskauspahoinvointia. Tämä raskaus on aivan toista ja vihaan tätä väsymystä ja pahaa oloa ja nyt riittäis empatiat sille ystävälle, kun itse kokenut saman.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]Voi se mennä vielä keskenkin, älä huoli.
[/quote]
Voi jumalauta tälläsiä ihmisiä! Samalla tavalla mä voin todeta sulle, että tapa itsesi!
Voimia apeelle kyllä se helpottaa <3
[/quote]
Mitä tappamista se on jos kesken menee? Tuolla stressillä varmaan meneekin.
[/quote]
Kyllä kyllä stressihän se on mikä keskenmenon aiheuttaa. Tulehan pätemään aiheesta vasta sitten kun tiedät siitä. Aloita vaikka sillä, että menet googleen ja kirjoitat sinne keskenmeno, etköhän löydä ne syyt minkä takia keskenmeno tapahtuu.
[/quote]
http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/stressi_lisaa_keskenmenoja
[/quote]
En ymmärrä miksi ihmiset tulee jauhaamaan jostakin keskemenosta, jos apee on sen lapsen tekemällä tehnyt, mutta purkautuu nyt vaan pahasta olostaa. Kuka helvetti sanoo lasta haluavalle, että hei voit saada vielä kesken menon, älä huoli. Mitä vittua ihmiset?