Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitaloasuminen on kamalaa!

Vierailija
17.07.2021 |

Joskus haaveilin mieheni kanssa rivitaloasumisesta; oma pieni piha, enemmän tilaa verrattuna kerrostaloasumiseen, eikä tarvitsisi murehtia isoista remonteista, kun taas omakotitalossa itse pitäisi maksaa kaikki. Enpä haaveile enää! Tulin ystävälle yöksi ja vasta nyt silmäni avautuivat, että en ikinä halua muuttaa rivitaloon. Istuimme takapihalla ja viereisellä pihalla naapurin grilli käryttää ja kuulimme ihan kaiken mitä he juttelivat keskenään, joka oli todella kiusallista. Ei tehnyt itse mieli keskustella ystäväni kanssa mistään, koska tiesi että siellä on toiset korvat kuulemassa kaiken. Kuulin myös että toisen seinänaapurin kanssa ystäväni ei ole ollenkaan väleissä, vaan vääntöä on aina ties mistä. Tosi kiva hei! Miten kukaan voi tykätä tällaisesta asumismuodosta? Ehkä täällä pärjää jos on todella hyvää pataa naapurien kanssa, mutta itse ainakaan tavallisena suomalaisena introverttina en kestäisi asua rivitalossa. Kerrostalokin on parempi vaihtoehto, kun usein naapureiden kanssa ei tarvitse muuta kuin morottaa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa 1500 m2 tontilla ja tännekin kuuluu pihalle, mitä naapurin pihalla puhutaan, samoin tupakansavu tulee sisään naapurin terassilta, takkasavuista puhumattakaan.

Vierailija
62/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään asua rivarissa :) meille on onneksi sattunut jokaisessa rivarissa (3kpl) huippukivat naapurit. Rapsuttelevat koiria, ollaan vietetty iltaa yhdessä ja vuosienkin jälkeen ollaan vielä tekemisissä. Toki naapurina voikin olla tympeät kyttääjät, mutta näin voi olla myös kerrostalossa tai omakotitalossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitlomme naapurilla on kaksi lasta ja trampoliini pihalla. Huutavat suoraa huutoa ja täydellä valyymillä hyppiessään, monta tuntia päivässä. Myös vanhempansa keskustelevat huutamalla, on ihan pakko huutaa 10 m päähän, ei voi kävellä luokse sanomaan asiaansa. Korvatulpat ovat meillä sisällä tarpeen monta tuntia päivässä, jos haluaa rauhaa. Kiljusten perhe voi olla naapurissa missä vain.

Vierailija
64/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsimässä uutta asuntoa ja rivitalokin mahdollinen. Epäilyttää juurikin naapurien / takapihojen läheisyys. Ihmettelen miksi terassit on aina melkein rakennettu niin että naapurin terassi on samalla kohdalla aidan takana eli käytännössä kiinni toisissaan? Eikö juuri olisi kivempi että terassilaudoitus on mahdollisimman kaukana naapurista eikä heti aidan takana?

Päätyasunto olisi ehdoton ja terassi siellä päädyssä omassa rauhassaan.

Mitkä terassit? Olen käynyt aika monissa rivitaloasunnoissa, ja kaikissa on ollut kohtuusuuret pihat. Varmaan jos ei ole pihaa, vaan jotain terasseja, niin sitten ne on pakko laittaa kiinni toisiinsa.

Vierailija
65/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut niin kerrostalossa (ainoastaan muutaman kuukauden pakon edestä), rivitalossa sekä omakotitalossa. Paritalosta ei ole kokemusta enkä varmaan haluaisikaan kokeilla sitä asumismuotoa. Tällä hetkellä omistan omakotitalon maalta sekä rivitaloasunnon. Omakotitalo on joo ihan kiva mutta pitäisi osata kunnostaa vanhaa omakotitaloa itse tai vaihtoehtoisesti maksaa siitä ulkopuoliselle, olen valinnut jälkimmäisen. Omakotitaloasuminen vaatii rahaa. Nyt haluan vain talosta eroon vaikka ihana paikka omassa maaseudun rauhassa onkin mutta ajattelen asiaa järjellä. Kun itsellä ei ole osaamista eikä itseasiassa edes kiinnosta (olen laiska), niin myyn talon maalta helvettiin ja yritän nauttia elämästä rivitalossa. Vaihtoehtoisesti olen miettinyt talon vuokraamista, siihen olisi tälläkin hetkellä jonossa vuokralaisia, mutta se ei silti poista sitä että taloa pitäisi kunnostaa, joko itse tai ulkopuolisen.

Vierailija
66/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on outoa, miten ajatellaan omakotitalon takaavan oman rauhan! Ehkä jossain maalla, mutta kaupungeissa tontit ovat usein postimerkkejä ja naapurin lapset kiljuvat trampassa ja grillikäryt ja tupakansavut kantauvat omalle pihalle. Eikä mitään ihmeempiä uskalla jutella, kun naapuri on omalla pihallaan siinä vieressä. Harvoin se okt-asuminen yksityisyyden puolesta sen ihmeempää on kuin rivitalossa asuminen.

Vierailija
67/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piha on vain koiran aamupissaa varten. Jos koiralle kelpaa, niin hyvä.

Vierailija
68/68 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset seinänaapurit ottaa päähän. Joka asiasta valittavat, ja sitten itse huudattavat musiikkia terassillaan, pysäköivät pelastustiellä ja muuta sellaista. Etsivät kuulemma omakotitaloa, että onnea vaan tuleville naapureille, tuosta sakista on taatusti harmia omakotialueellakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä