Ketjuhotellia työni vuoksi käyttävänä ihmettelen: miksi sen aamiaisen pitää olla ihan samanlainen joka hotellissa? Eikö siinä voisi olla jokin paikallinen osa myös?
Kommentit (34)
Tampereen Tammerissa muistaakseni oli mustaa makkaraa tarjolla. En sitä kyllä ottanut enkä varsinkaan aamulla halua syödä.
Aivan samaa ihmetellyt. Vaikka matkustankin vapaa-ajalla, mutta 30 vuodessa paikallisten herkkujen osuus on hävinnyt kokonaan ketjuhotelleista. Yksityiset ja pienet majoituspaikat tosin jotkut niistä tarjoavat myös paikallista.
Onkohan kyse ihan vaan jostakin direktiivistä, että ensin loppuvat paikalliset leipomot ja sitten kaikki vain tilataan kokonaiskustannuksiltaan "edullisista" keskustukuista?
Palautetta kannattaa aina antaa. Suoraan hotlan johtoon, eikä yleiseen palautekyselyyn. Olet kaiken lisäksi tärkeä asiakas, koska joudut työsi puolesta hotlissa usein majoittumaan. Sanallasi on merkitystä kuin satunnaisella matkaajalla
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Tammerissa muistaakseni oli mustaa makkaraa tarjolla. En sitä kyllä ottanut enkä varsinkaan aamulla halua syödä.
Tammerin aamiaisella on paljon muutakin mitä joka paikassa ei ole, myös lähituottajien erikoisuuksia.
Eikös ne ketjut ole oikeastaan sille kohderyhmälle, joka arvostaa samanlaisena, tasaisena pysyvää standardia? Voit ottaa paikallisen hotellin sitten jos haluat vaihtelua.
Mä olen ihmetellyt mäkkärissä ihan samaa.
Miksei voi olla vaikka kalakukko-burgeria?
Egyptissä oli sentään kana-big mac...
Lapsena minäkin olin tyhymä.
Eli otin joka aamu kaikkia viittäkymmentä vaihtoehtoa. Eka aamuna mahtavaa, kolmantena voi sitten jo kitistä että aina tätä samaa ;-)
Sitten kasvoin isoksi ;-)
Kuopion Scandicissa on aamupalalla kalakukkoa ja talkkunapuuroa tirripaistin kanssa.
Tampereella olen yöpynyt about kymmenessä eri hotellissa ja niissä kaikissa on ollut mustaa makkaraa aamupaloilla. Suurimmassa osassa muutaman sentin (ehkä 5 cm) paloina, valmiiksi pätkittyinä. Ilmeisesti hävikki ollut suurta. Englanniksi taisi lukea vieressä Local Speciality tai jotain.
Jyväskylän Sokos Alexandriassa taisi olla paikallista smoothieta ja Joensuun Kimmelissä karjalanpiirakoita.
Ukko38 kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt mäkkärissä ihan samaa.
Miksei voi olla vaikka kalakukko-burgeria?
Egyptissä oli sentään kana-big mac...
Kaipaan mäkkäriin tuplamunahampurilaista kaikilla mausteilla ja punaista maitoa 0,5 l.
Minnuu vituttaa kun ABC:n pullakahvitarjouksessa pulla on sama kautta Suomen. Oikeesti!
Lapland Hotellissa (Tampereella) oli nimeensä liittyen aamupalalla hillaa, poroa ym.
Mitä sen käytännössä pitäisi olla? Anna esimerkki, "jotain erikoista" ei ole vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Minnuu vituttaa kun ABC:n pullakahvitarjouksessa pulla on sama kautta Suomen. Oikeesti!
Tämä! Ja vuodesta toiseen samat höttösämpylät ja pullat. Aina samat.
Itse yövyn työmatkoilla usein ympäri maailmaa Hiltonin ja IHG:n hotelleissa ja kyllä niissä on aamiaisella yleensä tarjolla myös paikallisia erikoisuuksia. Esim USA:ssa pannukakkuja vaahterasiirapilla ja pekonilla tai French toastia.
Etelä-Afrikassa taivaallista guava-mehua, riisiä ja misoa Japanissa, karjalanpiirakoita Suomessa jne.
Tämän vuoksi suosinkin yleensä jotain ihan muita.
Mielummin pieni valikoima laatua, kuin kauhea määrä bulkkia. Pätee muihinkin valintoihin.
Niin vois kyllä.