Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketjuhotellia työni vuoksi käyttävänä ihmettelen: miksi sen aamiaisen pitää olla ihan samanlainen joka hotellissa? Eikö siinä voisi olla jokin paikallinen osa myös?

Vierailija
17.07.2021 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vois kyllä.

Vierailija
2/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jotain pientä eroa olla jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä. Pietarin Sokos Hotelleissa on kuoharia ja blinejä ollut.

Vierailija
4/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Tammerissa muistaakseni oli mustaa makkaraa tarjolla. En sitä kyllä ottanut enkä varsinkaan aamulla halua syödä.

Vierailija
5/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa ihmetellyt. Vaikka matkustankin vapaa-ajalla, mutta 30 vuodessa paikallisten herkkujen osuus on hävinnyt kokonaan ketjuhotelleista. Yksityiset ja pienet majoituspaikat tosin jotkut niistä tarjoavat myös paikallista. 

Onkohan kyse ihan vaan jostakin direktiivistä, että ensin loppuvat paikalliset leipomot ja sitten kaikki vain tilataan kokonaiskustannuksiltaan "edullisista" keskustukuista?

Palautetta kannattaa aina antaa. Suoraan hotlan johtoon, eikä yleiseen palautekyselyyn. Olet kaiken lisäksi tärkeä asiakas, koska joudut työsi puolesta hotlissa usein majoittumaan. Sanallasi on merkitystä kuin satunnaisella matkaajalla

Vierailija
6/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Tammerissa muistaakseni oli mustaa makkaraa tarjolla. En sitä kyllä ottanut enkä varsinkaan aamulla halua syödä.

Tammerin aamiaisella on paljon muutakin mitä joka paikassa ei ole, myös lähituottajien erikoisuuksia.

Vierailija
7/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ketjut ole oikeastaan sille kohderyhmälle, joka arvostaa samanlaisena, tasaisena pysyvää standardia? Voit ottaa paikallisen hotellin sitten jos haluat vaihtelua.

Vierailija
8/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt mäkkärissä ihan samaa.

Miksei voi olla vaikka kalakukko-burgeria?

Egyptissä oli sentään kana-big mac...

Vierailija
9/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minäkin olin tyhymä.

Eli otin joka aamu kaikkia viittäkymmentä vaihtoehtoa. Eka aamuna  mahtavaa, kolmantena voi sitten jo kitistä että aina tätä samaa ;-)

Sitten kasvoin isoksi ;-)

Vierailija
10/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion Scandicissa on aamupalalla kalakukkoa ja talkkunapuuroa tirripaistin kanssa.

Vierailija
11/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella olen yöpynyt about kymmenessä eri hotellissa ja niissä kaikissa on ollut mustaa makkaraa aamupaloilla. Suurimmassa osassa muutaman sentin (ehkä 5 cm) paloina, valmiiksi pätkittyinä. Ilmeisesti hävikki ollut suurta. Englanniksi taisi lukea vieressä Local Speciality tai jotain.

Vierailija
12/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän Sokos Alexandriassa taisi olla paikallista smoothieta ja Joensuun Kimmelissä karjalanpiirakoita.

Vierailija
13/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt mäkkärissä ihan samaa.

Miksei voi olla vaikka kalakukko-burgeria?

Egyptissä oli sentään kana-big mac...

Kaipaan mäkkäriin tuplamunahampurilaista kaikilla mausteilla ja punaista maitoa 0,5 l.

Vierailija
14/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnuu vituttaa kun ABC:n pullakahvitarjouksessa pulla on sama kautta Suomen. Oikeesti!

Vierailija
15/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapland Hotellissa (Tampereella) oli nimeensä liittyen aamupalalla hillaa, poroa ym.

Vierailija
16/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen käytännössä pitäisi olla? Anna esimerkki, "jotain erikoista" ei ole vastaus.

Vierailija
17/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnuu vituttaa kun ABC:n pullakahvitarjouksessa pulla on sama kautta Suomen. Oikeesti!

Tämä! Ja vuodesta toiseen samat höttösämpylät ja pullat. Aina samat.

Vierailija
18/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yövyn työmatkoilla usein ympäri maailmaa Hiltonin ja IHG:n hotelleissa ja kyllä niissä on aamiaisella yleensä tarjolla myös paikallisia erikoisuuksia. Esim USA:ssa pannukakkuja vaahterasiirapilla ja pekonilla tai French toastia.

Etelä-Afrikassa taivaallista guava-mehua, riisiä ja misoa Japanissa, karjalanpiirakoita Suomessa jne.

Vierailija
19/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi suosinkin yleensä jotain ihan muita.

Mielummin pieni valikoima laatua, kuin kauhea määrä bulkkia. Pätee muihinkin valintoihin.

Vierailija
20/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinnassa oli muikkuja.