Kyisyi lapsen isältä, voisko tämä pitää lasta enemmän...
Mies ei edes vastannut viestiin! Olen loppuun palanut ja sanoin tämän lapsen isälle. Eihän sitä mun olot hetkauta eikä sen tartte niistä välittää, mutta olisin luullut, että oman lapsen olot kiinnostais.
Siis ei tosiaan ees vastannu mun viestiin! Mä oon kuullu, on olemassa semmosiaki miehiä, jotka eronkin jälkeen laittavat lapset etusijalle ja ilman muuta haluavat lapsia luokseen :o
Kommentit (45)
Minusta on outoa lähteä tällaista asiaa käsittelemään tekstiviesteillä. Miksi et voinut soittaa? Tuollainen tilanne vaatii keskustelua. Exäsi ehkä tarvitsisi aikaa järkätä asiansa niin, että voisi ottaa lapsen luokseen pidemmäksi aikaa. Vai odotitko apua just nyt, koska just nyt sinä et jaksa?
Minua alkaa kanssa surettamaan se, että on näin paljon lapsia, joiden kumpikaan vanhempi ei tahdo viettää aikaa lapsen kanssa :( Mikä vaivaa näitä äitejä, jotka eivät jaksa lapsiaan? Ei "minuutteja nukkumaanmenoaikaan laskien" voi elää.
Tyhmä mies. Voisitko saada jostain muualta hoitoapua?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:57"]Minusta on outoa lähteä tällaista asiaa käsittelemään tekstiviesteillä. Miksi et voinut soittaa? Tuollainen tilanne vaatii keskustelua. Exäsi ehkä tarvitsisi aikaa järkätä asiansa niin, että voisi ottaa lapsen luokseen pidemmäksi aikaa. Vai odotitko apua just nyt, koska just nyt sinä et jaksa?
Minua alkaa kanssa surettamaan se, että on näin paljon lapsia, joiden kumpikaan vanhempi ei tahdo viettää aikaa lapsen kanssa :( Mikä vaivaa näitä äitejä, jotka eivät jaksa lapsiaan? Ei "minuutteja nukkumaanmenoaikaan laskien" voi elää.
[/quote]
Olisiko se vaiva vaikka masennus tai loppuun palaminen jonka taustalta löytyy varmaan muut syyt kuin lapsi.
Niitä miehiäkin on paljon jotka haluavat päästä helpolla. Sinulla sellainen tapaus ehkä. On kätevää, että päävastuun kantaa äiti ja itse saa olla isä kun jaksaa.
Väkisin en lähtisi lasta laittamaan paikkaan jonne häntä ei haluta. Lapselle se on kovaa.
Elät nyt raskasta aikaa ja käytännössä olet yh.
Epäreilua, niinhän se on.
[/quote]
Olisiko se vaiva vaikka masennus tai loppuun palaminen jonka taustalta löytyy varmaan muut syyt kuin lapsi.
[/quote]
Ap kirjoitti tarvitsevansa "enemmän omaa rauhaa", hän kirjoitti myös, että "luultavasti olisitte sitä mieltä, että lapsi on isällään ihan tarpeeksi". Kuitenkaan ei suostu kertomaan, miten paljon lapsi on isällään.
Mikäli isä noudattaa lastenvalvojan luona tehtyä tapaamissopimusta, ap:n on käsittääkseni etsittävä apu muualta. Jos oikeasti on loppuunpalanut ja väsynyt, niin sitten yhteyttä rohkeasti sukulaisiin, neuvolaan jne.
Ymmärrän, että väsyy, olen itsekin yh ja hetkittäin väsynyt. Koskaan ei kuitenkaan ole sellainen olo, etten lapsiani jaksaisi. Vaikeina hetkinä he ovat se syy nousta aamulla sängystä, elämäni auringonsäteet.
se, mikä minusta tässä oli väärin, oli se, että lähdettiin näinkin vakavaa asiaa puimaan tekstiviestillä. Oikeasti! Tekstiviestillä. Miksi ei voinut soittaa ja sanoa, että pitäisi keskustella?
Ja ihan oikeasti, ei ole kauaa siitä, kun joku kirjoitti tällä palstalla itkevänsä autossa, kun oli juuri hakenut lapsen etävanhemmalta ja oli ihan väsynyt. Eli juuri oli saanut viettää "omaa aikaa" ja silti oli ihan puhki? En siis viitannut ap:hen yksin ihmetellessäni, mikä aitejä nyt vaivaa.
Mä haluaisin ennemmin tietää, että mikä näitä lasten isiä vaivaa!
Miksi äitejä pidetään heti epänormaaleina ja keskitytään ihmettelemään heitä, isän paska käyttäytyminen sivuutetaan (ja hyväksytään); "jotkut miehet nyt on semmosia".
Ja suurin mokako tässä nyt on Se, että laitoin tekstiviestin? Siitäkö Tää kaikki johtuukin? Mulla oli ihan hyvä syy laittaa pelkkä viesti.
Huoh, kun olen ärsyyntynyt päivän jälkeen.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:19"]Mä haluaisin ennemmin tietää, että mikä näitä lasten isiä vaivaa!
Miksi äitejä pidetään heti epänormaaleina ja keskitytään ihmettelemään heitä, isän paska käyttäytyminen sivuutetaan (ja hyväksytään); "jotkut miehet nyt on semmosia".
Ja suurin mokako tässä nyt on Se, että laitoin tekstiviestin? Siitäkö Tää kaikki johtuukin? Mulla oli ihan hyvä syy laittaa pelkkä viesti.
Huoh, kun olen ärsyyntynyt päivän jälkeen.
ap
[/quote]
No täällä on AINA näitä tyyppejä joista äidillä on joku mielenterveysongelma jos väsyy. Monella myös aika kultaa muistot ja unohtuu ne omat väsyneemmät jaksot.
Lapsi tarvitsee isää yhtä paljon kun äitiä. Olen yh äiti ollut vauvan syntymästä asti. Miksi ei ihmiset ota tarpeeksi vastuuta. Olisi ollut kiva jakaa onni lapsesta oikeasti jonkun kanssa. Eikö ne miehet ymmärrä mitä ne menettää.
ap! ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan tai sosiaalitoimistoon ja pyydä sitä kautta apua tilanteeseen, älä jää odottamaan mieheltä apua. lapsihan tilanteesta eniten kärsii, väsyneenä ja uupuneena et voi olla hyvä äiti.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:27"]Koska laitoit viestin?!
[/quote]
Pari päivää sitten.
ao
[/quote]
Matkoilla?!
[/quote]
Ei oo, sen verran tiedän.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:27"]Koska laitoit viestin?!
[/quote]
Pari päivää sitten.
ao
[/quote]
Matkoilla?!
[/quote]
Ei oo, sen verran tiedän.
[/quote]
Se siitä sitten. Sitä ei kiinosta. Nyt sinun pitää löytää jokin muu ratkaisu. Se, että jäät tulee makaamaa ja kiukuttelet isän käytöstä ei auta sinua jaksamaan paremmin.
Soita miehelle. Varaa aika lastenvalvojalle keskustelemaan asiasta.
Useimmat suomalaiset isät ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä, hoitavat lapsia, ovat hoivaavia ja osallistuvia ja viettävät heidän kanssaan ihan päivittäistä arkea. Julkisuus ja yleiset käsitykset ovat tosin muovanneet toisenlaisten kuvan, koska harvemmin kehutaan kuinka hyvä isejä meillä on.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:16"]Eli isä on varahuoltaja, jonka voi ottaa esille kun äiti ei jaksa. Miksi ette heti alusta lähtien sopineet laajempia tapaamisia?! Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Mulla ei olisi todellakaan ollut mitään sitä vastaan, että isä enemmän olisi lapsen kanssa.
ap
[/quote]
Mutta et kuitenkaan ponnistellut asian eteen sen enempää vaan olit passiivisena tilanteen vietävissä, kunnes väsyit?! Ja nyt niiden isän vaistojen sitten pitäisi herätä. Ikävää se vaan on, että mies tekee noin samasta syystä kun koirat nuolevat pallejaan, kun voi niin tehdä. Juridisesti on säädetty, että isän ainoa velvollisuus on maksaa elatusta. Eikä sinulla ole oikeutta määritellä millaista se isyys on. Äitiys on valtion tukema oikeus, isyys saadaan äidin armosta noin karkeasti sanottuna.
[/quote]
Mä oon kyllä välillä yrittäny ponnistella, ollaan käyty lastenvalvojalla yms. Nyt lapsi ois jo niin isokin, että pystyis olemaan pitempiä aikoja isällään. Mikään ei kuitenkaan oo oikein auttannu, ei hyvä eikä paha. Eikä näköjään nytkään.
Ainut mikä toimis, ois kyttääminen, millin mies on kotona ja sitten lapsen kylmäverinen dumppaaminen sinne. Tai olla hakematta lasta joku kerta isältään. Ei noikaan vaihtoehdot kauheen hyvältä tunnu.
ap
minkä ikäinen lapsi on? miten paljon on isällään, eli miten tapaamiset on sovittu?
Lapsi on alle eskari-iän ja luultavasti oisitte sitä mieltä, että Se on ihan tarpeeksi isällään ja että mulla on ihan tarpeeksi vapaa-aikaa.
ap
Mieti asiaa vähän pintaa syvemmältä, miksi et tahdo jaksaa lastasi. Ongelma ei poistu sillä, että isä pitää lasta enemmän. Olet taas kohta samassa pisteessä. Toista ei voi muuttaa, mutta omaa eläämäänsä voi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:00"]
Lapsi on alle eskari-iän ja luultavasti oisitte sitä mieltä, että Se on ihan tarpeeksi isällään ja että mulla on ihan tarpeeksi vapaa-aikaa.
ap
[/quote]
OK. Alkoihan se "kiukuttelu"
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:00"]Mieti asiaa vähän pintaa syvemmältä, miksi et tahdo jaksaa lastasi. Ongelma ei poistu sillä, että isä pitää lasta enemmän. Olet taas kohta samassa pisteessä. Toista ei voi muuttaa, mutta omaa eläämäänsä voi.
[/quote]
Hmm... Mulla on kyllä vahvasti Semmonen olo, että tartteisin vaan yksinkertaisesti enemmän omaa rauhaa.
ap
Voi lapsi parkaa kun kumpikaan vanhempi ei halua häntä.