Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos ei pääse ajokoetta läpi vielä edes viidennellä kerralla?

Vierailija
16.07.2021 |

Tuleeko jossain vaiheessa ajokielto?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin menisin käymään lääkärillä.

Vierailija
2/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole ajolupaa.

Aja polkupyörällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini sai inssin läpi vasta seitsemännellä yrityksellä. Itselleni riitti kolme yritystä. Suvussa on autisminkirjoa ja adhd:ta ja ainakin itselläni on jonkinasteinen hahmotushäiriö.

En nykyään enää aja autoa sillä tuli varsinkin talviaikaan muutamat piruetit autolla tehtyä, ajeltua väärään suuntaan ym. Onneksi bussilla ja omilla jaloilla kulkee :)

Vierailija
4/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini sai inssin läpi vasta seitsemännellä yrityksellä. Itselleni riitti kolme yritystä. Suvussa on autisminkirjoa ja adhd:ta ja ainakin itselläni on jonkinasteinen hahmotushäiriö.

En nykyään enää aja autoa sillä tuli varsinkin talviaikaan muutamat piruetit autolla tehtyä, ajeltua väärään suuntaan ym. Onneksi bussilla ja omilla jaloilla kulkee :)

Voi ei apua, nyt ahdistaa jos itsekin pitää yrittää jotain 7 kertaa! Mulla on varmasti jotain hahmotushäiriötä myös koska ajokoulun opet ja inssityypit aina maininneet että hahmottamisessa isoja ongelmia.

Vierailija
5/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu kuudes yritys, jos vaan itse sitä haluat.

Vierailija
6/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje bussilla. Auton ajaminen ei ole sinun juttusi.

Vierailija
7/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin tarkkaan onko auto sopiva väline. Suurin osa pääsee kuitenkin toisella kerralla läpi. Inssi on ihan hullun tarkka kuitenkin ja normaali ajo on vähän sinne päin mutta sääntöjen suuntaisesti, mutta niitä täytyy osata noudattaa.

Mikä kokeessa menee pieleen? Itse ajoin punaisia päin pakun perässä ja olen edelleen todella tarkka sellaisessa tilanteessa, missä edellä oleva ajoneuvo peittää liikennevalot.

Vierailija
8/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssissä kaikki yli kolme yritystä tarvitsevat, kannattaa harkita ihan vakavasti itsensä ja ennen kaikkea muiden turvallisuuden takia, että onko enää riskin arvoista. Puhutaan kuitenkin ihmishengistä.

Vierailija
9/50 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin toisella läpi, ja ajo-opettajani sanoi, että yllättyi, ei uskonut minun pääsevän. Onneksi ei tarvinnut maksaa sille yhtään enempää enää. 

Vierailija
10/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei apua, nyt ahdistaa jos itsekin pitää yrittää jotain 7 kertaa! Mulla on varmasti jotain hahmotushäiriötä myös koska ajokoulun opet ja inssityypit aina maininneet että hahmottamisessa isoja ongelmia.

Ei ne hahmotusongelmat kyllä siihen ajokortin saamiseen katoa... Aika riskialtista ajamista...

Vierailija
11/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö harkita sen kortin unohtamista? Ei kortti niitä hahmotusongelmia mihinkään häivytä, kuten joku jo sanoi.

Vierailija
12/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokielto on voimassa kaiken aikaa siihen saakka, että saa ajokokeen läpi. Ei siinä muuta kuin varataan aika kuudenteen kertaan.

Kannattaa kyllä hetki miettiä, mitä on pielessä. Onko niin kelvoton autokoulun opetus vai onko omassa asenteessa ja osaamisessa jotain vikaa? Kehitysvammaisetkin voivat onnistua saamaan ajokortin, joten ei se kaksista osaamista vaadi.

Jos on sellaisia hahmotusongelmia,että edes inssiajo ei onnistu, niin ei missään tapauksessa kannata lähteä autolla liikenteeseen, vaikka viimein kortin saisi! Ei ainakaan missään muualla kuin sellaisilla metsäteillä, joilla ei liiku ketään muuta.

Vierailija
13/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikaan autokoulussa oli meidän nuorien lisäksi vanha papparainen. Se kertoi että oli nuorempana ollut autokoulussa muttei ollut useammasta yrityksestä huolimatta saanut korttia. Sitten vanhana oli ajatellut että kyllä hän ennen kuolemaansa ajokortin saa ja oli mennyt taas autokouluun, no sai sen  sitten ja kuulin myöhemmin että oli kuollut vähän sen jälkeen kun ajokortin oli saanut.

Vierailija
14/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu saa lisää tuloja lisäajotunneista?

Vierailija
15/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa loppuu rahat. Kannattaisiko ensin opetella ajamaan ennen kuin menee kokeeseen.

Vierailija
16/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikaan autokoulussa oli meidän nuorien lisäksi vanha papparainen. Se kertoi että oli nuorempana ollut autokoulussa muttei ollut useammasta yrityksestä huolimatta saanut korttia. Sitten vanhana oli ajatellut että kyllä hän ennen kuolemaansa ajokortin saa ja oli mennyt taas autokouluun, no sai sen  sitten ja kuulin myöhemmin että oli kuollut vähän sen jälkeen kun ajokortin oli saanut.

Tarinalla oli onnellinen loppu.

Vierailija
17/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennesilmässä vikaa. Ei se hahmottamista vaadi ihmeemmin sillä tavalla, etteikö kukaan tahansa siihen kykenisi, vaan rutiinia. Rutiinia ei tietenkään saa ilman korttia.

Omia lapsia olen jo nuoresta "opettanut" tarkkailemaan liikennettä. Kysellyt liikennemerkkejä autoillessa, selittänyt liikennetilanteita, jutellut säännöistä autoillessa, jos on tapahtunut joku tilanne, ollaan käyty sitä läpi... ja kehottanut lapsia seuraamaan liikennettä myös matkustajina. Opetusluvalla on sitten ollut helppoa, kun se perushahmotus ja liikenteen dynamiikka on jo iskostunut mieleen.

Pystyisitkö itse hyödyntämään kokeneempaa kuskia apuna, vaikka oletkin pelkääjän paikalla? Katsella liikennettä kuin olisit kuski, vaikka oletkin matkustaja?

Vierailija
18/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan kaikkien turvallisuuden kannalta parempi, jos vain menisit julkisilla.

Vierailija
19/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että en autoillut enää koskaan. Edesmennyt isäni maksoi ajokortin. Pelkääjän paikalla istui mieheni, joka koko ajan moitti ajotyyliäni ja aiheesta.

Siihen se sitten jäi. Autokoulun opettajanikin oli kauhuissaan ja kun ajoin ajokorttia 80-luvulla niin hän ei sitä suoraan sanonut, mutta ymmärsin, että kuski on helpompi ottaa kuin että itse ajaisin.

Vierailija
20/50 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennesilmässä vikaa. Ei se hahmottamista vaadi ihmeemmin sillä tavalla, etteikö kukaan tahansa siihen kykenisi, vaan rutiinia. Rutiinia ei tietenkään saa ilman korttia.

Omia lapsia olen jo nuoresta "opettanut" tarkkailemaan liikennettä. Kysellyt liikennemerkkejä autoillessa, selittänyt liikennetilanteita, jutellut säännöistä autoillessa, jos on tapahtunut joku tilanne, ollaan käyty sitä läpi... ja kehottanut lapsia seuraamaan liikennettä myös matkustajina. Opetusluvalla on sitten ollut helppoa, kun se perushahmotus ja liikenteen dynamiikka on jo iskostunut mieleen.

Pystyisitkö itse hyödyntämään kokeneempaa kuskia apuna, vaikka oletkin pelkääjän paikalla? Katsella liikennettä kuin olisit kuski, vaikka oletkin matkustaja?

Siinä on kyllä iso ero, että onko liikenteessä tottunut seuraamaan sitä vai aina vaan istuskellut ja haaveillut kyydissä. Ihan eri lähtökohdat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän