Ainoastaan wt käyttää julkista terveydenhuoltoa
Kommentit (31)
Olen kurkkuani myöten täynnä sanaa wt. Voi vittu, rajoittakaa nyt vähän. Eivät kaikki maailman asiat ole wt!
Yes, päästäänpä lopulta meidänkin perhe siihen kategoriaan!!!
Irtisanoin nimittäin juuri lapsemme lapsivakuutuksen, kun ollaan käytetty sitä max pariin lääkärikäyntiin vuodessa ja hinta oli taas noussut, nyt vakuutusmaksu yli 450 eur/v. Tarkan markan ihmisenä aion viedä pojan jatkossa ensisijaisesti julkiselle puolelle, jos homma siellä toimii.
Kävikö ap myös synnyttämässö yksityisessä synnytyssairaalassa? Ei ainakaan Suomessa,koska täällä ei sellaista ole.
Meidän perheessä käytetään vain julkisen puolen palveluita miestä lukuunottamatta, jolla on työterveyshuolto. Ei olla wt-perhe, molemmilla vanhemmilla ylempi korkeakoulututkinto, perheen kk-tulot yli 10K/kk.
Tuntemani 43v, ex-lastentarhanopettaja, vaimo ja äiti sekä lottomiljonääri (siksi ex-lastentarhan opettaja, nyt lapsen kanssa kotona, kotiäitinä) pohti juuri maksaako polvileikkauksesta 5000e vai odottaako 3kk julkiselle pääsyä. Meni yksityiselle mutta tosissaan harkitsi julkista. Se nyt oli musta jo hölmöä, mutta kyllä sitä tosiaan muutkin käyttään kun wt:t. :D
Mun lapsi pääsee yksityiselle sitten, kun opintotuki on enemmän kuin 298 euroa kuussa.
Lapsi 4 v käynyt tähän mennessä elämässään kaksi kertaa terveyskeskuksessa, siinä kaikki lääkärikäynnit perusneuvolaseurannan lisäksi. Ikionnellinen olen siitä, ettei ole kalliisiin lapsivakuutuksiin tuhlattu. Toki tarvetta ei voi etukäteen tietää, mutta kyllä yksityiselläkin käy muutaman kerran sillä vuosimaksun hinnalla. Korkeakoulutettu olen.
Suomessa on sitten todella paljon wt-perheitä, sillä käytännössä kaikki lapset käyvät kunnallisessa neuvolassa ja kouluterveydenhuollossa.
Minä kuulun tulotasoni puolesta ap:n mainitsemaan luokkaan.
En kuitenkaan käytä julkisia terveydenhoitopalveluja vaan asioin yksityisellä sektorilla.
Olenko sitten osapäivä-wt, puoli-wt tai jotain muuta?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 22:27"]
Meidän perheessä käytetään vain julkisen puolen palveluita miestä lukuunottamatta, jolla on työterveyshuolto. Ei olla wt-perhe, molemmilla vanhemmilla ylempi korkeakoulututkinto, perheen kk-tulot yli 10K/kk.
[/quote]
Juuri tänäiltana joku tietävä valisti jenkkiautoketjussa, että wt välttämättä ole pienituloinen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 22:12"]
Kun raukoilla ei ole muuhun varaa
[/quote]
Olipa elintärkeä tieto, en mitenkään olisi voinut käydä nukkumaan tänä iltana ellen olisi saanut tätä tietää. Tiedoksesi myös, että julkisessa terveydenhuollossa käyvät monenlaiset ihmiset, ei heitä voi luokitella minkään sattumanvaraisen haukkumanimen mukaan (joka ei tarkoita mitään, koska kaikki ihmiset ovat samanarvoisia).