Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään enää seinällä ryijyä?

Vierailija
21.07.2014 |

Meillä on anopin kutoma komea ryijy olohuoneessa. Lasten kaverit aina kysyvät, miksi meillä on matto seinällä. =) Onhan se nykyaikana kai vähän out.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:48"]

Me tullaan saamaan anopin tekemä ryijy, kunhan aika koittaa.

En ollenkaan pidä ryijyistä, mutta minkäs teen.

Samoin meille tulee virkattuja pitsipöytäliinoja aina joululahjoina, kirjavia, karkeita, isoäidin neliöisä virkattuja villalankapeittoja jne. Mitä teen? Kiitän ja kumarran ja laitan jonnekin pahvilaatikkoon. ehkä lapsemme arvostavat niitä joskus, vielä ne ei kiinnosta ketään.

[/quote]

12 jatkaa vielä sinulle: jos anoppi ei ole vielä tehnyt ryijyäsi, luultavasti saat itse valita mallin. Olisiko vaikka näissä Könösen ryijyissä sinulle mieleistä? On olemassa paljon kauniita, moderneja malleja. Googlaamalla löytyy esim. Neoviukselta tai Vuorelmalta. Ei sen ole pakko olla vanhanaikainen ruusuryijy. :)

[/quote]

Ja linkki unohtui: http://www.pinterest.com/pin/512284526335560819/

Vierailija
22/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (50+) on kaksi itsetekemääni, Könösen ja Vesterisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on! Aluksi se oli ihan hirveä ja ei ei kun seinät ovat valkoiset ja ryijyssä on ruskeaa punaista ja keltaista. Mutta kyllä se itseasiassa sinne sopii kun vain tottui. :)

Vierailija
24/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:04"]

Minulla (50+) on kaksi itsetekemääni, Könösen ja Vesterisen.

[/quote]

Voi, ole ylpeä itsestäsi! Minun kärsivällisyyteni ei ikimaailmassa riittäisi. )

t. 12

Vierailija
25/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa akustiikan vuoksi seinälle. Vaimentaa sopivasti kaikua.

Vierailija
26/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:57"]Nyt on. Olen etsinyt vuosikausia makuuni sopivaa ryijyä ja muutama viikko sitten kohdalle sattui todellinen helmi. Ihan tori.fi:stä. Myyjän itse kutoma, suomalaisen taiteilijan suunnittelema, rakkaudella vaalittu, hyvin hoidettu. Kuin uusi, vaikka on kudottu 70-luvulla. Upeat, hillityt ruskan värisävyt, juuri minun makuuni. Lähes itkin ilosta, kun hain sen, eikä kukaan muu ehtinyt. :)

Ryijy on taidetekstiili. Tekin, jotka suunnittelette luopuvanne siitä, miettikää toisenkin kerran. Niiden hinnat ovat muutaman tuhannen euron luokkaa jo nyt. Ottakaa ainakin selvää suunnittelijasta. Teillä saattaa olla joku Gallen-Kallela seinällänne, menossa roskiin.

[/quote]

Tiedän kyllä. Olen nro 2, enkä sitä toki roskiin laittaisikaan, vaikka siitä eroon hankkiudunkin. Muutamme jossain vaiheessa pienempään asuntoon, ja kaikkea ei voi säilyttää. Että ihan turha alapeukuttaa.

Vierailija
27/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulassa on useampikin. Voisin kuvitella itsekin laittavani sellaisen seinälle jos löytyisi kivannäköinen ja muuhun sisustukseen sopiva

Vierailija
28/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulassa on useampikin. Voisin kuvitella itsekin laittavani sellaisen seinälle jos löytyisi kivannäköinen ja muuhun sisustukseen sopiva

Vierailija
29/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin. Muistaakseni nimeltään "iltahämärä, illankajo" tms. Isoäidiltä saatu, muistoarvo mittaamaton.

Vierailija
30/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:57"]Nyt on. Olen etsinyt vuosikausia makuuni sopivaa ryijyä ja muutama viikko sitten kohdalle sattui todellinen helmi. Ihan tori.fi:stä. Myyjän itse kutoma, suomalaisen taiteilijan suunnittelema, rakkaudella vaalittu, hyvin hoidettu. Kuin uusi, vaikka on kudottu 70-luvulla. Upeat, hillityt ruskan värisävyt, juuri minun makuuni. Lähes itkin ilosta, kun hain sen, eikä kukaan muu ehtinyt. :)

Ryijy on taidetekstiili. Tekin, jotka suunnittelette luopuvanne siitä, miettikää toisenkin kerran. Niiden hinnat ovat muutaman tuhannen euron luokkaa jo nyt. Ottakaa ainakin selvää suunnittelijasta. Teillä saattaa olla joku Gallen-Kallela seinällänne, menossa roskiin.

[/quote]

Tiedän kyllä. Olen nro 2, enkä sitä toki roskiin laittaisikaan, vaikka siitä eroon hankkiudunkin. Muutamme jossain vaiheessa pienempään asuntoon, ja kaikkea ei voi säilyttää. Että ihan turha alapeukuttaa.

[/quote]

No, minä en ollut se alapeukuttaja. :)

t. 12

Vierailija
31/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omakutoma moderni ryijy ja äidintekemä kirjailtu seinävaate seinällä. Käsityöt on verissä.

Vierailija
32/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa minullakin olisi. :( Kun mummo kuoli, niin veli ihan kettuillakseen omi hienon perintöryijyn - ja heitti menemään.

Vierailija
33/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makkarin seinällä ryijy jonka perin mummoltani muutama vuosi sitten :)

Vierailija
34/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta rinnassa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi