Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään enää seinällä ryijyä?

Vierailija
21.07.2014 |

Meillä on anopin kutoma komea ryijy olohuoneessa. Lasten kaverit aina kysyvät, miksi meillä on matto seinällä. =) Onhan se nykyaikana kai vähän out.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kauniin ja edullisen ryijyn huutonetistä. Se ei kuitenkaan sopinut suunnittelemaani kohtaan olohuoneessa. Nyt se on ihanan lämmin matto makuuhuoneessa.

Vierailija
2/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon vanhoja 40- 50 -lukujen huonekaluja täällä, että jos olis vielä ryijyt seinillä, tää muistuttaisi jo liikaa kotimuseota tai jonkun vanhuksen asuntoa. Oon sitten tekstiileissä, tauluissa ja koriste-esineissä pyrkinyt vähän nuorekkaampaan linjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ex anopin virkkaama sängynpeite vaaleeta beessiä mutta taidan myydä  sen. Ex anopin äitihän sen on tehnyt. ei mitään tunnearvoa. 

Vierailija
4/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Äitin kutoma... En nyt muista nimeä. Siinä on sininen metsä, tosi rakas.

Vierailija
5/34 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on joskus tehnyt sellaisen itse, mutta seinällä se ei ole ollut vuosiin kun on kuulemma vanhanaikaista. Itse kyllä pelastan sen joskus seinälleni.

Vierailija
6/34 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eikä kyllä todellakaan ole tulossa. Järjetön pölynkerääjä eikä todellakaan sovi allergiaperheeseen.

Ei sen puoleen, ei matto seinällä minusta näytä kyllä hyvältä.

Vierailija
7/34 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on raanu (se on kai eri kuin ryijy?), mummon tekemä. Vuosikymmeniä vanha, mutta raitoina keltaista, limeä, mustaa... Sopii mielestäni hyvin moderniinkin kotiin!

Vierailija
8/34 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä ryijy oli seinällä mutta huomasin että se oli jo aika heikossa kunnossa ja otin pois. Pohjakangas on haurastunut ja sitä olisi todella vaikea pestä ilman että menee rikki. Mikään pesulakaan ei varmaan ota vastaan. Laitoin rullalle ja kaappiin, olkoon nyt vielä muistona vaikkei oikein seinällä voikaan pitää.

Vierailija
9/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin, makkarissa tosin. Olen kyllä aika kyllästynyt ryijyyn, ja olenkin suunnitellut, että kun tässä lähivuosina muutetaan, hankkiudun siitä eroon.

Vierailija
10/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta itse sain isoäitini vanhan ryijyn (en tiedä mitä hän sen on saanut) ja laitoin innoissani seinälle. Ei kai ne muodissa ole, mutta mun mielestä ne on vaan ihania ja varsinkin kun tuolla omallani on joku tarinakin takana.

t. 24 v.

Vierailija
11/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun viiskymppisellä tädillä on ja mummolla. laittaisin itsekin jos löytäisin jonkun kivan ja muuhun sisustukseen sopivan.

t. 22v

Vierailija
12/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös olkkarissa! Jostain vanhempien kellarista korjasin tänne parempaan talteen, on kuulemma mummoni tekemä (kuoli ennen syntymääni) on neutraalin värinen (olis ollu toinenkin, oikee sateenkaari) joten sopii sistukseen, ei oo kukaan ihmetelly

Vierailija
13/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryijyt ovat kyllä taas muodissa, olleet jo jonkun aikaa. Käykää katsomassa kiinnostuneet vaikka Hobby Hallin ale sivuilla netissä, siellä oli ihania ryijyjä/tarvepaketteja.

Vierailija
14/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule.

T.astmaatikko

Vierailija
15/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on, sellanen vähän modernimman tyylinen kuviointi vaan.

Vierailija
16/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. N27

PS. Seinän omistaa puoliksi mieheni ja hän sen siihen vapaaehtoisesti kiinnitti.

Vierailija
17/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tullaan saamaan anopin tekemä ryijy, kunhan aika koittaa.

En ollenkaan pidä ryijyistä, mutta minkäs teen.

Samoin meille tulee virkattuja pitsipöytäliinoja aina joululahjoina, kirjavia, karkeita, isoäidin neliöisä virkattuja villalankapeittoja jne. Mitä teen? Kiitän ja kumarran ja laitan jonnekin pahvilaatikkoon. ehkä lapsemme arvostavat niitä joskus, vielä ne ei kiinnosta ketään.

Vierailija
18/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryijyt on itseasiassa tulossa muotiin/ovat jo.

Vierailija
19/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on. Olen etsinyt vuosikausia makuuni sopivaa ryijyä ja muutama viikko sitten kohdalle sattui todellinen helmi. Ihan tori.fi:stä. Myyjän itse kutoma, suomalaisen taiteilijan suunnittelema, rakkaudella vaalittu, hyvin hoidettu. Kuin uusi, vaikka on kudottu 70-luvulla. Upeat, hillityt ruskan värisävyt, juuri minun makuuni. Lähes itkin ilosta, kun hain sen, eikä kukaan muu ehtinyt. :)

Ryijy on taidetekstiili. Tekin, jotka suunnittelette luopuvanne siitä, miettikää toisenkin kerran. Niiden hinnat ovat muutaman tuhannen euron luokkaa jo nyt. Ottakaa ainakin selvää suunnittelijasta. Teillä saattaa olla joku Gallen-Kallela seinällänne, menossa roskiin.

Vierailija
20/34 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 17:48"]

Me tullaan saamaan anopin tekemä ryijy, kunhan aika koittaa.

En ollenkaan pidä ryijyistä, mutta minkäs teen.

Samoin meille tulee virkattuja pitsipöytäliinoja aina joululahjoina, kirjavia, karkeita, isoäidin neliöisä virkattuja villalankapeittoja jne. Mitä teen? Kiitän ja kumarran ja laitan jonnekin pahvilaatikkoon. ehkä lapsemme arvostavat niitä joskus, vielä ne ei kiinnosta ketään.

[/quote]

12 jatkaa vielä sinulle: jos anoppi ei ole vielä tehnyt ryijyäsi, luultavasti saat itse valita mallin. Olisiko vaikka näissä Könösen ryijyissä sinulle mieleistä? On olemassa paljon kauniita, moderneja malleja. Googlaamalla löytyy esim. Neoviukselta tai Vuorelmalta. Ei sen ole pakko olla vanhanaikainen ruusuryijy. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi