Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäminen tuntuu inhottavalle

Vierailija
21.07.2014 |

En todennäköisesti tule imettämään kohta syntyvää lastamme, sillä koen imettämisen inhottavana asiana.Imetin esikoistamme ja se paitsi tuntu hirveältä, kahlitsi minut täysin kiinni vauvaan.Onko muita joita imetys inhottaa? Tuntuu ettei näitä tuntemuksia saisi missään ainakaan ääneen sanoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en varsinaisesti pitänyt imetyksestä, minusta se nännin imeminen tuntuu inhottavalle. Imetin kuitenkin n.1v6kk molempia lapsia, koska se oli muutne helppoa ja maitoa tuli paljon eikä imetymsen kanssa ollut mitään ongelmia. Vauvassa kiinni oleminen ei ollut ongelma koska en kuitenkaan olsis raaskinut olla erossa alle 6kk ikäisestä vauvasta ja kun kiinteät aloitti pystyijoskus jossain ilman vauvaa käymäänkin. 1v -> kiinteitä meni jo niin paljon , että pystyi olemaan useamman tunnin erossa.

Vierailija
2/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te outoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole eikä ole ainakaan vielä tulossa lapsia, mutta ajatuskin imetyksestä ahdistaa, eivätkä kauhutarinat kivuista ja rupsahtamisesta auta asiaa. En haluaisi edes yrittää. Rinnat ovat minulle liian seksuaalinen ruumiinosa.

Ymmärrän että joku voi pitää sitä hassuna ja luonnosta etääntymisenä, mutta näin olen aina ajatellut. Olenkohan kelvoton lisääntymään ollenkaan...

Vierailija
4/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä raaskin jättää vauvani isälleen kauppareissun ajaksi, mutta yhtä aikatauluttamistahan se on.Kauhulla mietin tulevaa imetystä, ja mitä lähemmäs synnytyksen ajankohta tulee, sitä varmempi olen etten imettäisi.Tai en ainakaan hirveän pitkään.ap

Vierailija
5/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 14:48"]Mulla ei ole eikä ole ainakaan vielä tulossa lapsia, mutta ajatuskin imetyksestä ahdistaa, eivätkä kauhutarinat kivuista ja rupsahtamisesta auta asiaa. En haluaisi edes yrittää. Rinnat ovat minulle liian seksuaalinen ruumiinosa.

Ymmärrän että joku voi pitää sitä hassuna ja luonnosta etääntymisenä, mutta näin olen aina ajatellut. Olenkohan kelvoton lisääntymään ollenkaan...

[/quote]

Ymmärrän täysin sua. Älä lannistu vaikka muut sua haukkuisivatkin, oma on päätöksesi.

Vierailija
6/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla imetys tuntui inhottavalta ekat kaksi kuukautta, heruminen sattui ja pisteli. Esikoista osittaisimetin 4kk ja kuopusta imetin 2v1kk. Jotenkin ne kaksi kuukautta oli mulle kriittiset, kun sen yli pääsin, niin maidontulo tasaantui ja rinnat alkoi olla normaalit imetykseen. se kolmas kuukausi oli myös melko raskas kun vauvalla oli iltaitkut, istuin sohvalla yömyöhään ja katselin digiboksilta kaikenlaista hömppää kun imetin tissitakiaista ennen yöunia.

Mulle kuopuksen imetys oli hieno kokemus, ehkä osasin arvostaa sitä koska esikoisen kanssa kaikki oli niin vaikeaa... Sen takia en halunnutkaan lopettaa, vaan imetin pitkään. Mielestäni imetys oli helpompaa kuin pullorumba, toki se oli sitovaa, eikä isä voinut osallistua kuten pulloruokinnassa, mutta silti, jotenkin vaivatonta. perhepedissä nukkunut kuopus ei juurikaan valvottanut meitä, vaan opin nukahtamaan heti kun vauva sai tissin suuhun.

Vierailija
7/7 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täytyy olla joko täysimetys tai kokonaan korvikeruokinta? minä ainakin oon tehnyt niin, että isä antaa lapselle pullosta korviketta, jos halusin lähtee jonnekkin, esim kauppaan yksin. ei se imetys sillä tavalla sido.